Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalinger: Rørcomboer 5000-7000,- (Brukt)


ovl

Anbefalte innlegg

  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det en "full-blods" rør-forsterker?

Blackstar HT-5 er langt unna noe fullblods rørforsterker. det er ca 90% halvleder og 10% rør.

minner litt om en old-skool datamaskin inni:

blackstar.jpg

gain-kanalen bruker diodeklipping på samme måte som en Tube Screamer. skjema: http://a.imagehost.org/0856/HT-5_preamp_pt_1.gif http://a.imagehost.org/0900/HT-5_Power_amp_and_supply.gif

mange sier det er en veldig god amp, men noen fullblods rørforsterker er det altså ikke. så spørs det om du vil ha en god amp eller en fullblods rørforsterker, eller kanskje begge deler? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som min gamle mor ville sagt: Ja, det var ryddig i det skapet der...

Og som min gamle far ville sagt: Og så står det sånne fine små drammeglass inni...

Eneste ulempen er prisen når du skal skifte alle rørene, samt at noe sier meg at du får brokk hvis du prøver å flytte den ampen der - den veier nok litt B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rørforsterker på 50watt til 4k? Er du sikker på at det ikke er en sånn hybridforsterker du har? Altså med 1 rør i for-forsterker delen?

Vet ikke, men jeg skulle gjerne hatt det... Det er jo bedre enn med ingen rør. Hvor har du fått det fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ene røret der utgjør så liten forskjell at du like godt kan kjøpe transistorforsterker.

Nå-ja, det avhenger veldig av forsterkeren du. Gode hybrider låter nå som oftest en hel del bedre enn rene transistorforsterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.