Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sarges utstyr [sist oppdatert 2015.10.17]


sarge

Anbefalte innlegg

Selv om jeg er bassist, så starter jeg med elgitarene.

Arbeidshesten min er telepartscasteren "Blackash" som med sin Fender MIM hals er svært spillbar. Mer om denne her: http://forum.gitarnorge.no/topic/40994-enkel-modifisering-av-kroppen-paa-en-dele-tele/

Her er bilde (har byttet noen knotter og skruer etter at bildet ble tatt):

DIY_tele_blackash01.jpg

Så til min selvbygde raritet. Det er en prototype der målet var å lage en billig eksperimentgitar der jeg forsøkte noen ideer om ergonomi som jeg hadde. Den er overraskende spillbar, og gjør spesielt nytte som gitar ved pulten når jeg øver/spiller Rocksmith.

diyguitar_finished01.jpg

Så til bassene.

Her er bilde av hele familien, slik den ser ut i dag:

20151017_20151017-_basses_4web.jpg

Fra venstre:

  • Ibanez AEB10E
  • Sterling by Music Man Stingray Ray34 - dette er for tiden hovedbassen min når jeg spiller med bandet
  • "Frankenfretless" (defretted) Ibanez Roadster Series RS900 - fretlessbassen min
  • Cort Artisan C4 2004 limited - Den første bassen jeg kjøpte (spilte på lånte basser i tenårene)
  • Fender Aerodyne Jazz Bass, CIJ - akkurat kjøpt, det blir spennende å se om den blir en utfordrer til Ray34
  • Squier VM Jaguar Short Scale - Hjemme er det nok denne jeg øver aller mest på

Historisk:

For dem som lurer på hvor den ble av, så solgte jeg min 1978 Ibanez Performer PF230AV. Den får mer omtanke hos ny eier, tror jeg.

Minnebilde (dette var min første elgitar):

MyIbanezPF230AV_sharpened.jpg

Referansemateriale: Til sammenligning er en lenke til Ibanez' offisielle brosjyrebilde fra 1978 av gitaren her: http://www.break-even.org/ibanez/imagesibanez/ImFla/lpf230av.jpg - Legg merke til pickuprammene. Jeg synes min med sorte pickuprammer er finere. Etter en diskusjon på http://www.ibanezcollectors.com/forum/ virker det som om de kremfargede pickuprammene stort sett bare var med i brosjyrene, og at de sorte var vanligst.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott gitar! :)

Takk. Jeg liker den. Synes den er ganske god å spille på også, men så er jeg ekstremt inhabil, siden jeg har kun begrenset erfaring med andre gitarer. Satte på ghs David Gilmour Signature-strenger av Gibson-tilpasset type (for gitarer med 24.75" lengde mellom bridge og nut) på den ganske nylig, og synes de fungerer veldig bra. De spenner ganske bredt i tykkelse, fra 10.5 til 50, og noe som passer meg utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

super gitar!!

hvordan er det med switch? er det 5-veis eller 3-veis?

Takker!

Super og super. Den er jo slitt, som sagt, og har noen særheter.

Switchen er treveis. Man velger mellom følgende kombinasjoner: Bridge, Bridge og Middle sammen, og Neck alene, om jeg har skjønt det rett.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig flott gitar:) likte headstocken og finishen skikkelig!

Ja, den er full av visuell harmoni, synes jeg. På en del gitarer ser det overlesset ut med tre humbuckere, men synes estetisk sett at denne er en av gitarene som fungerer med det.

Finishen på pickguard og kropp er kanskje det jeg synes utfyller hverandre aller best, og så liker jeg at den kremfargede kanten er gjennomført over hele gitaren, inkludert halsen.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den er full av visuell harmoni, synes jeg. På en del gitarer ser det overlesset ut med tre humbuckere, men synes estetisk sett at denne er en av gitarene som fungerer med det.

Finishen på pickguard og kropp er kanskje det jeg synes utfyller hverandre aller best, og så liker jeg at den kremfargede kanten er gjennomført over hele gitaren, inkludert halsen.

må si meg enig med at det ser for mye ut med 3 humbuckere, men denne gitaren kler det virkelig, og hvis gitaren høres like pent ut som den ser ut så har du en gitar for livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si meg enig med at det ser for mye ut med 3 humbuckere, men denne gitaren kler det virkelig, og hvis gitaren høres like pent ut som den ser ut så har du en gitar for livet!

Skal ha en god pris om jeg skal selge den, ja. Men har ingen planer om det så langt. Gateprisen for et godt brukt eksemplar som denne er for lav i forhold til verdien den har for meg. ;)

Selv om jeg skulle få meg en gitar som er bedre å spille på og som låter bedre, så er det noe eget med en el-gitar man har eid mer enn halve livet, og jeg selger den nok ikke uansett.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si meg enig med at det ser for mye ut med 3 humbuckere, men denne gitaren kler det virkelig, og hvis gitaren høres like pent ut som den ser ut så har du en gitar for livet!

Nei nei nei...

Ble usikker nå. Sier du nei,nei,nei til at det er for mye med tre buckere, eller til at Sarges gitar kler det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble usikker nå. Sier du nei,nei,nei til at det er for mye med tre buckere, eller til at Sarges gitar kler det?

Jeg tror han sier nei, nei, nei til følgende:

1. At det er for mye med 3 humbuckere. (Ace Frehley har jo 3)

2. At min kler det. (Ace Frehleys liker best sine egne gitarer)

3. At jeg har en gitar for livet (Ace Frehley mener at alle bør ha en Ace Frehley gitar)

Og jeg tror han sier det mest for moro skyld, siden det ikke er den ekte Ace Frehley som skjuler seg back nicket. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.