Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sarges utstyr [sist oppdatert 2015.10.17]


sarge

Anbefalte innlegg

Den pickupen låter flott og rått. Mye dynamikk og power. Jeg tror den, sammen med den tunge, solide konstruksjonen og messing i sadler/oversadler gjør at denne har en power og sustain som jeg sjelden har funnet noe annet sted. Den kunne kanskje vært litt mer "fintfølende" (usikker på om det er pickupen eller preampen som gjør dette) for detaljert fretlessarbeid, men jeg er strålende fornøyd med den. Jeg er mer usikker på om Fenderstrengene som sitter på er riktige for den. Vurderer å bytte til d'Addario Chromes for mer "mwah".

Ellers finnes mye om denne bassen her:

http://forum.gitarnorge.no/topic/45959-oj-hva-har-jeg-kjoept-godt-brukt-fretlesskonvertert-bass/

og her

http://forum.gitarnorge.no/topic/46188-re-defret-av-frankenfretless-bass/

Vurderer også å sette på thumbrest på den igjen. Det er et par skruehull i den som vitner om at det har vært montert, og jeg tror det kan være nyttig når jeg spiller litt høyere opp på strengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Takk. Jeg er fortsatt litt usikker på den kassebassen. Veldig grei å hente frem for litt kjapp øving, og en helt egen lyd, men lyden er dessverre for svak til å stå på egne ben med andre akustiske instumenter i en unplugged setting. Vurderer å bytte strenger for å se om jeg får litt mer punch i lyden (håpet å bruke den sammen med barna på sine nylonstrengere). Vi får se. Hvis jeg uansett må plugge den i, så forsvinner litt av vitsen (ikke hele vitsen, men litt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper Aerodyne blir ny hovedbass.

Så trenger du en fretless, en akk, en short scale. Og en backup til hovedinstrument.

Ergo selg enten Cort eller Sterling.

Vanskelig å dumpe ut sitt første instrument...? Selg Sterling. Hvis ikke, seg Cort.

Evt gå fullt elektrisk (og selg akk Ibanez).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har nevnt at jeg bør selge en. På en måte er det kassebassen som kom inn som impulskjøpet som ødela... Jeg har tidligere sagt at 5 basser er nok. Nå er jeg usikker. Det er mulig at kassebassen får bli til jeg har bestemt meg om den har en egen bruksverdi for meg. I så fall er 6 det nye tallet...

Det blir tøft for andre instrumenter å erstatte Sterling Ray34. Den er utrolig fleksibel med sin aktive EQ og er dessuten den eneste bassen jeg er i nærheten å få til slapping sånn noenlunde på. Cort har MYE sentimental verdi,og selv om den ikke får så mye spilletid, så har den en helt nydelig hals i wenge som jeg ikke har sett på andre instrumenter utenom langt høyere prisklasse, og den har en nydelig balanse og spillbarhet. Pickups og elektronikk er nok det svakeste leddet der, men den har passiv-modus, og der henger den neimen ikke langt etter de andre, altså. Det er også den eneste bassen jeg har med roundwounds nå, så den har en egen karakter, den også.

Når det gjelder backup, så har jeg som regel slengt med Short Scalen. Den er veldig hendig der, altså. Det som må sette seg nå er hvordan Aerodyne og Ray34 finner sine plasser i bruksmønsteret mitt. Evt. salg er utsatt til jeg finner ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder ak. bass, så har jeg samme erfaring. Nå skal det ikke mye drahjelp til for at det skal funke sammen med et par kassegitarer. Jeg har brukt et par varianter av Roland Cube, gitarversjon, ved et par anledninger, og det er bra nok. Det er jo litt mer å dra på, men de er jo ikke så store.

Testet med plekter i helgen, og da ble det mer lyd. Det er mulig det er et lite håp. Ulempen er jo at det er selve anslaget som blir tydeligere, mens den dype, varige tonen fortsatt er ganske lav...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.