Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"ProtOne" - min første selvbygde gitarprototype (siste: fjernet tonekontroll og ny pickup)


Anbefalte innlegg

Bra jobba! Designet har vokst på meg siden jeg så denne trden i gårkveld.

Kanskje ikke noe jeg ville brukt på scenen med bandet, men til space'a, avant garde pling plong musikk kunne jeg nok brukt noe slikt. :P

Den så også mye kulere enn alt jeg så på den sida du linka til. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bra jobba! Designet har vokst på meg siden jeg så denne trden i gårkveld.

Kanskje ikke noe jeg ville brukt på scenen med bandet, men til space'a, avant garde pling plong musikk kunne jeg nok brukt noe slikt. :P

Den så også mye kulere enn alt jeg så på den sida du linka til. ;)

Takk skal du ha.

Det nok slik at man aksepterer designet gjennom tilvenning. Jeg er jo så til de grader inhabil, siden jeg har sittet med dette designet i et par måneder og har vent meg til gitarformen gjennom hele byggeprosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff gitar. Knallmoro og lese sånne poster med heimesnekra ting! Men en liten ting, hvorfor tvinner du ikke på E-A-D strengene den andre veien, slik at du ikke får så spiss vinkel ned mot stemmeskruene?

Takk.

Har faktisk tenkt på det, men har ikke orket å ta hele strengemonteringen på nytt. Det er så knotete å jobbe med brukte strenger. Men jeg forsøker nok å montere dem andre veien neste gang jeg bytter strengesett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her var flotte saker! Forlanger video!

Hadde vært ekstra stilig om du lagde egen hals til den. Kanskje det blir neste prosjekt? :)

Video?! Av hva da?

Jeg tror nok ikke jeg har tålmodighet eller ferdigheter til å lage egen hals.

Som jeg har sagt tidlig i dette prosjektet: Jeg ser ingen grunn til å lage noe som jeg kan kjøpe ferdig like bra eller bedre enn jeg kan klare selv (og det klarer alle proffer). Grunnen til å bygge gitar er for min del en kreativ prosess som munner ut i et behov for å bygge noe ingen har laget helt likt før.

Det er kun en annen grunn til å "klone" noe som kan skaffes kommersielt, og det er om man skulle spare mye penger på å bygge det selv. Men det er sjelden det lønner seg. Om jeg skulle lage hals en dag (i fjern fremtid), så måtte det bli en sånn "fanned fret"-sak. Jeg synes ikke det ser så mye mer komplisert ut å lage enn en vanlig hals med rette bånd, men de er jo temmelig dyre, så da kan selvbygg være veien.

Men altså: Det blir ikke laget noen hals av meg i overskuelig framtid. (Har faktisk et par billige ferdighalser i bestilling, siden jeg har et par ideer på blokka... men det blir ikke noen oppstart ennå. Jeg bruker alltid lang tid på planleggingen.)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.