Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trehjulsykkel gitarnorge overkill edition volume 2?


Stiankarlsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Med all mulig respekt fra alle positive og konstruktive bidrag- skal dette lages, så må ErlendB få lage det kompet han har lyst til å lage, og så får vi ta det derfra. Skal man ta i mot alle innspill, og allerede nå legge ut det ferdige resultatet, så blir det litt frekt sagt aldri noe sluttresultat. Man blir aldri ferdig. Dette er ikke noe som egner seg som komitéarbeid, og i hvert fall ikke med de samarbeidsmulighetene man har via et stort sett tekstbasert nettforum.

Hadde man hatt mulighet til å møttes et sted, en passe mengde folk, et sted med opptaksmuligheter og med tildelte roller, hadde det vært en annen sak. Slik er det ikke, og det tror jeg det er smart å ta hensyn til.

Husker flere tråder som forsvant i hacket, der det skulle lages komp og spilles inn både den ene og den andre stilarten. Felles for alle de prosjektene var at ikke ett eneste ble startet opp, engang, det ble bare en haug med masse poster over hva som skulle gjøres, og hvem som skulle gjøre hva.

Nå får vi først se om vi får et komp "på bordet" som ikke er laget av oldisskraphandleren, og så får vi se hva vi kan brodere på ut fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Erling og alle andre- det er fullt mulig å spille over et komp som er "beregnet" på kirketoneartene. Man kan forholde seg til skalaer uten å tenke kirketonearter i det hele tatt. Det har jeg gjort siden jeg lærte om de på høgskole på åttitallet.

Slapp av. Det er bare å spille i vei, bare tonene stemmer, spiller det da ingen rolle hvilken skala de hører hjemme i. Det er tross alt bare tolv stykker av dem totalt. Tenk at du bruker tolvtoneskalaen, så passer den til alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det bare er gøy å forsøke seg på noe nytt, om det skulle vise seg å bli slik. :)

Om backingsporet går inn i ukjent territorium, så håper jeg vi får litt tid på "egenstudier" før man har deadline for å sende inn bidrag. Jeg er "gammel" og treglært, og trenger noen timer før jeg føler at ting begynner å gli, ytterligere flere timer før jeg føler at jeg kan improvisere over det, og enda flere timer før improvisasjonene låter som musikk.

Ellers er det jo utrolig mange tilnærminger i den opprinnelige "Trehjulsykkel"-låta (første post i tråden), og man trenger jo ikke shredde som Malmsten for å kunne bidra. Man kommer langt med rytmesans og feeling, tror jeg.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.