Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trehjulsykkel gitarnorge overkill edition volume 2?


Stiankarlsen

Anbefalte innlegg

Hei !

fant denne her en dag;

Noen som kunne tenke seg å prøve å lage en volum 2?

Jeg kunne iallfall det.

Tenkte kanskje at vi kunne inkludere de på bassdelen også for å variere litt?

hadde vært kult å prøvd å lage en ny :)

Noen andre som kunne vært interesert i dette? :D

Endret av acdc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Spørsmålet har vel vært oppe flere ganger. Saken er at det er en tidkrevende oppgave for den som tar det på seg. Castor, som gjorde det forrige gang, brukte nok ganske mange timer på å spille inn kompet, og ikke minst motta og redigere innsendte bidrag.

Hvis noen tar på seg oppgaven igjen, stiller jeg gjerne opp og bidrar, men har nok ikke tid til å stå bak hele greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet har vel vært oppe flere ganger. Saken er at det er en tidkrevende oppgave for den som tar det på seg. Castor, som gjorde det forrige gang, brukte nok ganske mange timer på å spille inn kompet, og ikke minst motta og redigere innsendte bidrag.

Hvis noen tar på seg oppgaven igjen, stiller jeg gjerne opp og bidrar, men har nok ikke tid til å stå bak hele greia.

Jeg kunne tatt for meg redigeren og redigere sammen en film, men å lage sangen er nok heller lurt at noen andre burde gjør :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KAARVAAG

detta hadde vert fett :D

jeg hadde nok bidratt med noe elendig spilling hvis noen faktisk startet et slikt prosjekt igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidet ligger i å samle inn og å redigere inn bidragene i backing tracket. Resten ble gjort på noen timer..

Så det for meg slik;

når/vis noen lager en backing track legger vi ut den her og setter en dato frist.

Alle som vil spille sin del i sangen sender en downloadlink til meg innen fristen og så setter jeg sammen videoen når fristen er gått ut.

:D

Vis det var dette du mente da greener.

Endret av acdc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det for meg slik;

når/vis noen lager en backing track legger vi ut den her og setter en dato frist.

Alle som vil spille sin del i sangen sender en downloadlink til meg innen fristen og så setter jeg sammen videoen når fristen er gått ut.

:D

Tja, du må først og fremst ha et backingtrack som du sier, men det må være av den art at du kan forlenge eller forkorte i et DAW etter hvor mange deltagere som sender inn bidrag, og lengden på bidragene. Sist lastet vi ned temaet Castor ville ha soloene på, spilte inn og sendte så gitarsporet tilbake som mp3 fil. Som jeg har forstått, ble det mye jobb med å utjevne bla.a. nivåforskjeller på de innspilte sporene.

Men det lar seg jo for all del gjøre. (Jeg mener, det har jo tross alt blitt gjort en gang.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det for meg slik;

når/vis noen lager en backing track legger vi ut den her og setter en dato frist.

Alle som vil spille sin del i sangen sender en downloadlink til meg innen fristen og så setter jeg sammen videoen når fristen er gått ut.

:D

Vis det var dette du mente da greener.

uhmm.. du må nok basere deg på å sette sammen låta i et annet program, gjøre ymse lyd/klang tilpassinger, en slags slutt mastring osv - hvis du ikke er vant til å jobbe med innspilling av musikk er det ikke så lurt å ta på seg ansvaret for noe slikt.. Men det er fint at du vil bidra eller være med på å kicke i gang et nytt prosjekt da.

Videoredigering er noe litt annet enn innspilling av musikk, er vel det jeg sier i korte trekk. Da jeg har jobbet både med tv og radio produksjon vet jeg litt om slikt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ser vel ut til at jeg antok som dette som en myye lettere jobb enn det egentlig var.

Når jeg tenker meg om skjønner jeg at dette blir en mye vanskeligere jobb enn jeg trodde, men uansett er jeg villig til å hjelpe til med mange deler på prosjektet, vis det blir noe :)

Greener;

tenkte kanskje når jeg hadde alle filene kunne jeg legge dem inn i vegas og deretter justere lyd osv der sammens med filmen, men skjønner jo nå at dette var litt vanskeligere enn det hørtes ut til:)

men er uansett villig til å hjelpe til på mange forskjellige måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ser vel ut til at jeg antok som dette som en myye lettere jobb enn det egentlig var.

Når jeg tenker meg om skjønner jeg at dette blir en mye vanskeligere jobb enn jeg trodde, men uansett er jeg villig til å hjelpe til med mange deler på prosjektet, vis det blir noe :)

Greener;

tenkte kanskje når jeg hadde alle filene kunne jeg legge dem inn i vegas og deretter justere lyd osv der sammens med filmen, men skjønner jo nå at dette var litt vanskeligere enn det hørtes ut til:)

men er uansett villig til å hjelpe til på mange forskjellige måter.

Jeg skjønner, men videoredigeringspakker er ikke noe godt egnet til å lage musikk på. Et ganske stort problem med redigeringen er jo at filene ikke inneholder noen timing (referanse) dermed blir det et helt helvete å sette de inn i tracket. Hvis folk kunne brukt en studiopakke selv når de spiller inn bidragene kunne de ha levert en fil med tids-signatur i forhold til master-sporet eller i alle fall et click track.

Forøvrig var det Castor som lagde tracket, samt redigerte inn bidragene sist. Jeg lagde bare oppgaven (var egentlig en del av en quiz dette) og "fasit" video. Noe det forøvrig ikke ble brukt særlig mye tid på, som du ser. Men det var helt ok, med html rammeverket slik det ble presentert i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.