Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trehjulsykkel gitarnorge overkill edition volume 2?


Stiankarlsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når jeg tenker meg om er vi vel stemt ned til Db og ikke C#, eller hva sier teorinaziene?

Men uansett hvis Thorris og jeg skal få lira av oss alle SRV licks'a må vi jo ihvertfall ned i Eb ellers må jeg jo finne tuner'n min igjen og øve å sånn.......

En av teorinaziene sier at hvis du stemmer gitaren din, som hvis den er vanlig stemt, er stemt som et C- instrument, og så stemmer man ned en halv tone, så blir den stemt i H

Men nok om det, gitarister sier jo at gitaren er stemt i "navnetpåstemmingenpådendypestestrengen", men dette er altså egentlig i utakt med resten av verden. problemet er jo som nevnt før at en gitar kan være transponerende og ikketransponerende på samme tid.

Det at gitarister er i utakt med resten av verden, både musikalsk eller personlig, er jo ikke akkurat noe nytt. ( <- forsøk på humor.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skal være blues, så gidder jeg plutselig ikke å lage backingtrack. Poenget med å bruke en a-mollsbacking på clean er at det blir en mye mer variert solo enn over et vanlig bluesriff i a. Selv om du spiller det samme vil det høres bedre (annerledes) ut med a-moll i bakgrunnen. Jeg synes kanskje at backingen kunne trengt et klimaks, og det blir det ihvertfall ikke om det skal være det samme kjedelige bluesriffet over hele backingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere vil, kan dere sjekke her om det er noe som kan brukes til backing. Siden det allerede er mitt, kan det lett loopes til å passe mange soloer. Nevermind de soloene som allerede er på låta. Vi (bandet) bruker soundclick for å samarbeide med hverandre, og dette er ikke final cut :D

Det er Manuscript som kan være aktuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.