Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall JVM410


Struve

Anbefalte innlegg

Hei, snublet over en Marshall JVM410 på nettet her om dagen. Ampen imponerte meg veldig, så jeg lurer på om noen her på forumet har noen som helst erfaring med den/testen den osv.. Cons/pros?

Takker på forhånd :)

Marshall%20JVM410H.jpg

Endret av Struve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en JVM410H som jeg bruker live og på øving. Veldig allsidig amp (4 kanaler x 3 modes) som forsøker (med 90-95% suksess imo) å gi deg alle historiske marshall-lyder fra plexi-crunch og fremover + bedre cleanlyd enn noen annen marshall.

Kan bruke både original footswitch og MIDI-styring, som er relativt kjapp og enkel å programmere.

To mastervolum gir enkel regulering av solo/komp-nivå.

Crunch-kanalen i rød-modus med eller uten overdrive-pedal foran er min favorittinnstilling.

Sluttrinnet burde vært 2x50W stereo istedenfor 1x100W, så hadde den vært komplett for live-bruk.

Som sagt en ideell amp for øving/live, i studio fyrer jeg heller opp en gammal superlead e.l. Sluttrinnet i JVM410H vrenger sent og ikke spesielt rått, så den mangler litt av den x-factor/rage/brøl/brutalitet man finner i de gamle toppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en JVM410 med Classic 4x12" kabinett. Brukte både pedalen som hørte til forsterkeren,

og midistyring til forsterker + tc-electronic G-Force.

Det er en reverb på ampen med innstilling for hver av de fire kanalene.

Glem hele reverben. Den er like dårlig som på andre Marshall forsterkere.

Det reklameres med 12 lyder. D.v.s tre modes på hver av de firekanalene.

For at ampen skal låte bra er min erfaring at det er like greit å nøye seg med en lyd på hver kanal.

Da har du mulighet til å bruke tonekontrollene slik at du får fire bra lyder.

Dessuten er det stor volumforskjell på modes på samme kanal, fordi ekstra gain trinn blir koblet ut og inn i forskjellige modes.

Det er mengder med gain i forsterkeren, og jeg endte opp med stort sett å bruke grønne modes, og heler dra opp gain,

enn å bruke orange og røde modes, hvor det var vanskelig å ha gain på mer enn kl.9.

Cleanlyden er ganske bra, men jeg syns jeg får bedre cleanlyd på en Plexi, ved å dra ned output fra gitaren

Jeg likte ikke kanal fire, som hadde annet frekvensområde på mellomtonen, men det liker kanskje de som skal bruke ampen til metall.

Alt i alt, en ganske bra Marshall amp, hvor det går å skru fram fire ganske bra Marshall lyder.

Jeg fikk aldri den Marshall lyden jeg virkelig ønsket meg, men med en Plexi fant jeg den.

Derfor ble ampen solgt, og jeg har aldri angret på det, og jeg kommer heller ikke til å kjøpe noen tre-, eller firekanals amp igjen.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en i noen måneder. Liker å ha allsidig amp, og denne virket bra. Den er ikke dårlig på noe. Har god clean, god crunch og god vreng - er allsidig som fy. Men likevel solgte jeg den videre etter kort tid. Kan ikke helt sette fingeren på det, men som Imaginos sier - den mangler x-factor. Som sagt er den langt i fra dårlig. Det var bare at jeg aldri tenkte "Wow - dette låter fett!". Høyst subjektivt dog. Jeg er sikker på at mange vil trives veldig godt med denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte denne en stund selv...

Det jeg fant ut var:

Pro's:

Svært allsidig

Emulert utgang for silent recording

Enkelt oppsett til tross for mange knapper

Cons:

Jeg fikk aldri til det helt store med denne. Den er ett kompromiss mellom god marshall lyd og allsidighet.

Noen sier den er god på clean... jeg er like imponert over diverse transistorampers clean lyd.

Dersom du ikke på død og liv skal ha skingrende vakker clean (hvilket jo Marshall er dårlig på uansett), så ville jeg heller gått for en Modern Vintage. Litt rimeligere og mye råere lyd... så fremt du ikke skal spille noe hardt metallisk noe :)

Men den ga meg mer Marshall en JVM'en i allefall.. ulempen med denne er at en ikke har emulert utgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte denne en stund selv...

Det jeg fant ut var:

Pro's:

Svært allsidig

Emulert utgang for silent recording

Enkelt oppsett til tross for mange knapper

Cons:

Jeg fikk aldri til det helt store med denne. Den er ett kompromiss mellom god marshall lyd og allsidighet.

Noen sier den er god på clean... jeg er like imponert over diverse transistorampers clean lyd.

Dersom du ikke på død og liv skal ha skingrende vakker clean (hvilket jo Marshall er dårlig på uansett), så ville jeg heller gått for en Modern Vintage. Litt rimeligere og mye råere lyd... så fremt du ikke skal spille noe hardt metallisk noe :)

Men den ga meg mer Marshall en JVM'en i allefall.. ulempen med denne er at en ikke har emulert utgang.

Ehm, jeg spilte konsert på en VM på torsdag, bandet mitt spiller death metal, funka helt fint det ass.

Men ellers er jeg helt enig i hva du sier om JVM, brukte den ved flere anledninger på Emergenza i fjor. Den låter helt ok, men ingenting mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, jeg spilte konsert på en VM på torsdag, bandet mitt spiller death metal, funka helt fint det ass.

Men ellers er jeg helt enig i hva du sier om JVM, brukte den ved flere anledninger på Emergenza i fjor. Den låter helt ok, men ingenting mer.

So I stand corrected :rolleyes:

Ingen problemer med det... jeg fikk vel ikke mulighet til å pushe den nok da... eller brukte du pedal(er) til å få det til???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So I stand corrected :rolleyes:

Ingen problemer med det... jeg fikk vel ikke mulighet til å pushe den nok da... eller brukte du pedal(er) til å få det til???

Brukte en T-rex MAB ja, men kun for å stramme opp bunnregisteret, var null vreng i selve pedalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har teste JVM et par ganger. Og jeg sysn den låt knall til metal, bra til rock og cleans.

En amp jeg kunne tenkt meg.

Har prøvd den og VM samtidig, begge er gode på sine ting. Men JVM er mer brutal til metal ol, mens VM har litt mer "smooth" lyd til rock.

Tatt pris i betrakning, så syns jeg at det er en god amp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.