Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte ut Fender Strat i Suhr/Tom Anderson Strat?


Kossoff

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en gammal Fender Stratocaster som jeg er veldig glad i. Men jeg er også veldig interessert i godt håndtverk og god lyd. Har prøvd en del Suhr og Tom Anderson, liker de veldig godt. Men hva synes folket? Er det lurt å bytte ut den gamle straten min i en Suhr/Tom Anderson, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har en gammal Fender Stratocaster som jeg er veldig glad i. Men jeg er også veldig interessert i godt håndtverk og god lyd. Har prøvd en del Suhr og Tom Anderson, liker de veldig godt. Men hva synes folket? Er det lurt å bytte ut den gamle straten min i en Suhr/Tom Anderson, eller?

Hvis du har ett "Forhold" til den gamle fenderen din, anbefaler jeg ikke at du selger den, siden du vil mest sannsynlig angre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel bare du svare på egentlig.

Smak og behag, det handler jo om å finne den gitaren som passer deg best.

TA f.eks vil med deres egne pickuper ofte låte litt "glattere" og mer "Hifi" enn den gjengse Fender.

I tillegg har de fleste veldig tynne halser så det kan være en viktig faktor!

Halsene ødelegger TA for meg, jeg er overbevist om at tykkere halser har mer ressonanse og låter fetere.

Suhr lager fantastiske stratkopier som jeg mener overgår det meste Fender lager, men nok engang:Smak og behag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vurdert Tyler da?

Generelt et litt mer vintage og 'rått' preg enn TA og Suhr :)

Headstocken ser jo ikke ut :D

Suhr lager stratter som er veldig vintage de, er ikke noe forskjell på dem sånn sett, du kan bestille akurat hva du vil ha!

TA har en mal du kan plukke fra så de er i utgangspunktet mer moderne en vintage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har en gammal Fender Stratocaster som jeg er veldig glad i. Men jeg er også veldig interessert i godt håndtverk og god lyd. Har prøvd en del Suhr og Tom Anderson, liker de veldig godt. Men hva synes folket? Er det lurt å bytte ut den gamle straten min i en Suhr/Tom Anderson, eller?

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg gjerne en ny gitar, men ikke selg Strat'en hvis du liker den. Slikt blir det bare angring og tenners gnissel av med tiden..

Og hvis du må spørre om du bør bytte, har du opplagt i alle fall ikke funnet den rette gitaren å bytte til ennå - ville jeg sagt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje sant som du sier, Greener. Men hver gang jeg spiller på en Suhr blir jeg like overrasket over hvor godt og nyansert de låter. Halsene ser ut til å passe meg godt og jeg elsker de flashy finishene enkelte av gitarene har. Tror jeg også må få testet meg en Tyler snart. Vinetto er også veldig interessant, men kanskje litt av det motsatte jeg leter etter. Vintage-preget er ikke nødvendighvis det jeg ser etter.

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet ikke ut min Fender Strat, jeg gikk opp en divisjon og kjøpte en custombygget Tom Anderson.

Hvis du MÅ selge fenderen for å finansiere en TA/Suhr e.l, er det kanskje en litt risikabel vei å gå. Det finnes utrolig mange valgmuligheter innenfor TAG/Suhr/Tyler - det eneste de har til felles er at byggekvaliteten og spillbarheten er helt suveren. Når noen nevner at Tom Anderson-gitarer har for tynne halser betyr det bare at de aldri har spilt en TA med større hals - noe man selvfølgelig kan bestille. Suhr lager vel også forskjellige halser?

En TAG/Suhr, bestilt ny slik DU evt vil ha den koster fort ca 25000. Brukte kan du få billigere, men det kan ta litt tid å bli kvitt dem igjen da markedet for slike ikke er spesielt stort. De taper seg også ca 50% i verdi på bruktmarkedet (sjekk ebay).

Instrumentene er suverene. Om de er hvert prisen for deg - og om de er verdt MER for deg enn fenderen din, er det bare du som kan svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet ikke ut min Fender Strat, jeg gikk opp en divisjon og kjøpte en custombygget Tom Anderson.

Hvis du MÅ selge fenderen for å finansiere en TA/Suhr e.l, er det kanskje en litt risikabel vei å gå. Det finnes utrolig mange valgmuligheter innenfor TAG/Suhr/Tyler - det eneste de har til felles er at byggekvaliteten og spillbarheten er helt suveren. Når noen nevner at Tom Anderson-gitarer har for tynne halser betyr det bare at de aldri har spilt en TA med større hals - noe man selvfølgelig kan bestille. Suhr lager vel også forskjellige halser?

En TAG/Suhr, bestilt ny slik DU evt vil ha den koster fort ca 25000. Brukte kan du få billigere, men det kan ta litt tid å bli kvitt dem igjen da markedet for slike ikke er spesielt stort. De taper seg også ca 50% i verdi på bruktmarkedet (sjekk ebay).

Instrumentene er suverene. Om de er hvert prisen for deg - og om de er verdt MER for deg enn fenderen din, er det bare du som kan svare på.

Stemmer at du kan bestille Anderson med tykkere hals, men de fleste i omløp har standard halsen hans og den er for tynn for meg.

Har hatt 2 TA`er selv og prøvd rundt 10-15stk og de fleste har hatt samme halsen og ingen har hatt noe i nærheten av en tykk hals.

Når det gjelder Suhr er de mange fler forskjellige halser i omløp, har 3 forskjellige profiler på mine.

Prøvde forresten Suhr`s Big 56 V hals her om dagen, den var deilig -Jeg liker ikke V halser men denne hadde bare et hint av det i forhold til f.eks Fender Clapton halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.