Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker-tips


Borgelin

Anbefalte innlegg

Setter stor pris på noen tips til ny amp. Tenkt en del på 6505+, men noen andre jeg burde teste ut? Og hva slags kabinett?

Trenger noe som passer til det meste fra Simon & Garfunkel til Guns'N'Roses, Rolling Stones og Metallica. Mer heavy enn det spiller jeg ikke.

Skal kunne brukes til alt fra stua på passe lavt volum til scene.

Budsjett er ca. 20.000.

Endret av Borgelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at en 6505 er en amp for deg desverre. Ville da heller sett på ENGL Screamer, Marshall JCM800 med en god overdrive ala TS-9 og slike mer allsidige amper. 6505 er nok for brutal for deg :P

Andre gode amper du kunne sjekket ut er Marshall JVM og Marshall Vintage Modern (VM)

Vet ikke hvordan JVM spiller på stuevolum da, men en 50w VM spiller greit nok til stuebruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...hva med kanskje ENGL Screamer Head E 335 Topp sammen med ENGL 2 x12" PRO E212 V?

Finner dessverre ingen JCM800 til salgs, men har ikke leita så hardt heller da... :blush:

Hva med Mesa/Boogie? Hørte også mye positivt om Krank, men det er kanskje litt for heavy for min type spilling?

Noen sjappe i Oslo dere kan anbefale som har det meste jeg kunne testa ut?

Mange spørsmål, jeg vet...

Endret av Borgelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Screamer med ENGL 2x12 PRO vil gi deg så god lyd som overhodet mulig ;)

Av Mesa, så har jeg ikke så god peiling på forsterkere med moderat vreng. Men jeg har spilt en del på Mesa Lonestar. Og den var faktisk ganske så allsidig.

Veldig gode cleans, god punch, god sololyd og greit tight vreng. VIlle kjøpt en TS-9 for å booste den for mer vreng ala Metallica. Men man klarer seg uten også.

Desuten hadde den en 25/50 switch som ga muligheter til å splitte mellom 25w og 50w. Låter helt sikkert kanon gjennom ENGL 2x12 Pro den også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.