Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Din drømmebass.


Thunder Fingers

Anbefalte innlegg

Enkelt og greit, føler det er på tide med en ny runde med akkurat det her, for å få liv i forumet igjen, hehe.

Personlig så har jeg falt ganske hardt for Fender Urge II bassen, men min ultimate versjon av den ville sett slik ut:

Kropp: Ask eller lønn, kanskje en av hver. (orginalt har den or)

Farge: Sort

Speil plekterbrett.

Chrome dome Knotter.

Sort Badass II stol.

Sorte Hipshot Stemmeskruer.

Heldekkende pickuper.

LaBella HRS M45B1 Strenger.

Er sikker på at dere klarer å finne de resterende spesifikasjonene til denne bassen selv, hehe. Kan få tonen i denne ganske nært til en god, gammel Spector tone, så det er absolutt favoritten av de bassene jeg har eid oppigjennom.

Holder på å oppdatere min selv fortiden, den er dog Dark Sapphire Blue (veldig mørkelilla), men ellers skal jeg få fikset den til mine spesifikasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

abii_le_quilt_joey_shot_web_size_151.jpg

Dingwall Afterburner II 5-strengar

Valnøtt hals

Valnøtt kropp

Quilt lønn topp

Dingwall FD-3 mikrofonar

Dingwall-stol, laga av Hipshot

Eller ein Dingwall Z2. Einaste bildet eg fann av raudfargen eg vil ha, var på eit bilde av Lee Sklar (og David Paich, Toto)...

80430701.jpg?v=1&c=IWSAsset&k=2&d=77BFBA49EF8789215ABF3343C02EA548952503220C4741329D3C70AA8C6B9A5A7BA32FD28E8EABB0E30A760B0D811297

To Dingwall FD-3 humbuckers i stol-posisjon

Metallic raud

5-strengar

Dual density or (engelsk: Alder) kropp

etc.

Resten av spesifikasjonane på begge fins her.

Endret av ErlendDL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligvis er det fordi jeg er nøktern og realist, og kanskje delvis fordi jeg kun har basset seriøst i 2-3 år, og muligens fordi jeg idag har en litt under middels dårlig bass, og fordi jeg har tro på å anskaffelse uten å overskride alle budsjetter, og samtidig ødelegge husfreden, og muligens fordi jeg som hobbymusiker strengt tatt ikke trenger proffenes verktøy. (For en merkelig setning). Jeg har følgende drømmebass for tiden:

Ibanez ATK-305 (av noen kalt Stingray-erstatning for den ukresne og gjerrige)

50266_l.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min drømmebass må vel være en av modellene til mitt idol. Fordi jeg ikke er "proff" på bass har jeg ikke så strenge ører på lyd og fingre på spillbarhet.

Her er den ene, den har jeg faktisk i miniatyrmodell:

10oct1007_pic04.jpg

Her er den andre:

Metallica+In+Concert+-bKDVM2klA-l.jpg

Men disse, hvertfall den siste, finnes det kun èn av. Men dette er jo tråden for drømmebasser, og disse kan jeg bare drømme om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.