Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt 2x12 Kabinett


Linkage25

Anbefalte innlegg

Hey, jeg har bestilt en Peavey 6505 Topp brukt fra Finn.no som jeg får om et par dager, og jeg trenger da et kabinett i tillegg. Har ikke altfor mye penger å bruke(og ampen skal for det meste stå hjemme), så jeg har sett på noen billige 2x12 kabinetter. Det første jeg tenkte på var et Harley Benton G212 med Celestion V30s (mange på forumet som sikkert har hørt om det kabinettet før :P) fra Thomann.de(tysk side), og det koster ca. 2100 kr tilsammen med frakt, tollgebyr osv.

http://www.thomann.de/se/harley_benton_g212_vintage.htm

Men var innom en lokal musikk butikk idag og der viste karen i sjappa meg et Laney kabinett som jeg kunne få for 2000 kr.

http://www.laney.co.uk/show_prod.php?prod=gs212ie

På nettet står det at det er med Celestion Seventy 80s, men karen i butikken sa at det hadde Celestion "Greenbacks" elementer noe som jeg forstår at ikke er det samme?

Jeg spiller for det meste Metal(sier seg selv med 6505'en) type Machine Head, Trivium, Megadeth, Pantera, Metallica, Killswitch Engage, Children of Bodom osv...

Hvilket kabinett tror dere passer best(med tanke på at jeg må bestille HB kabinettet fra Thomann osv)? (Kom gjerne med andre forslag i samme prisklasse) :)

Endret av Linkage25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hey, jeg har bestilt en Peavey 6505 Topp brukt fra Finn.no som jeg får om et par dager, og jeg trenger da et kabinett i tillegg. Har ikke altfor mye penger å bruke(og ampen skal for det meste stå hjemme), så jeg har sett på noen billige 2x12 kabinetter. Det første jeg tenkte på var et Harley Benton G212 med Celestion V30s (mange på forumet som sikkert har hørt om det kabinettet før :P) fra Thomann.de(tysk side), og det koster ca. 2100 kr tilsammen med frakt, tollgebyr osv.

http://www.thomann.de/se/harley_benton_g212_vintage.htm

Men var innom en lokal musikk butikk idag og der viste karen i sjappa meg et Laney kabinett som jeg kunne få for 2000 kr.

http://www.laney.co.uk/show_prod.php?prod=gs212ie

På nettet står det at det er med Celestion Seventy 80s, men karen i butikken sa at det hadde Celestion "Greenbacks" elementer noe som jeg forstår at ikke er det samme?

Jeg spiller for det meste Metal(sier seg selv med 6505'en) type Machine Head, Trivium, Megadeth, Pantera, Metallica, Killswitch Engage, Metallica, Children of Bodom osv...

Hvilket kabinett tror dere passer best(med tanke på at jeg må bestille HB kabinettet fra Thomann osv)? (Kom gjerne med andre forslag i samme prisklasse) :)

Greenback's er ikke det samme som Seventy 80s nei. Om du kan få bekreftet at Seventy 80s elementene er byttet mot Greenback's er 2 lapper dritbillig - løp og kjøp selv om jeg tror de fleste metallhodene muligens stemmer på V30.

Mitt valg er Greenback --> V30 --> Seventy 80's

Ellers er handel med Thomann enkelt om man har kredittkort. Og for meg har det en verdi at dem kjører kabinettet hjem til døra mi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo spørre om å få prøve Laney-cab'et før du kjøper det da. Enten med 6505 om han har det i butikken, eller med en annen hi-gain rocke-/metal-amp så hører du litt hvordan kabinettet låter med den type forsterker :)

De har en ENGL Powerball stående der inne, så det hadde vært en god ide ;)

Men jeg har ikke så peiling på kabinetter osv, så får fortsatt ikke sammenlignet det med et V30 Kabinett eller no sånt.

Hvor finner du frakt kostnader? Er du sikker på at de sender til Norge?

For det første så er det flere på forumet som har kjøpt HB kabinett fra Thomann ;)

For det andre, så står det på nettsiden deres at de sender til Norge for 30 EUR.

Og for det tredje så sendte jeg mail for å få bekreftet det :P

Greenback's er ikke det samme som Seventy 80s nei. Om du kan få bekreftet at Seventy 80s elementene er byttet mot Greenback's er 2 lapper dritbillig - løp og kjøp selv om jeg tror de fleste metallhodene muligens stemmer på V30.

Mitt valg er Greenback --> V30 --> Seventy 80's

Ellers er handel med Thomann enkelt om man har kredittkort. Og for meg har det en verdi at dem kjører kabinettet hjem til døra mi ;)

Betaler sikkert med kerdittkort, men sender de virkelig kabinettet på døra? Sendte det mail, og da fikk jeg intrykket av at den ender opp på det lokale postkontoret mitt?

Så mener fletallet Harley Benton Kabinettet med V30s er mer egnet til Metal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler sikkert med kerdittkort, men sender de virkelig kabinettet på døra? Sendte det mail, og da fikk jeg intrykket av at den ender opp på det lokale postkontoret mitt?

Jeg kan si noe sikkert om det når jeg tenker meg om. Dem endret priser og muligens rutiner for frakt like etter jeg fikk mitt levert på døra med budbil fra DHL. Men jeg hadde flere store artikler på samme ordre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Harley Benton kabinettet som er mest interressant foreløbig. Siden det er V30s de fleste anbefaler.

Hvis du bare bestiller kabinettet kommer det på ditt lokale postkontor/post i butikk.

Skjønner, men det er jo ikke noe problem ;)

Det irriterende er bare at Thomann ikke får inn kabinettet før 26. Februar :(

Endret av Linkage25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

?

Det en gitarist ikke spiller kan være vel så viktig som det han faktisk spiller. Man MÅ ikke poste bare for å poste noe. Var vel i grunnen det jeg mente. Vi får vel la trådstarter få tilbake tråden slik at han kan få svar på det han spør om, så kan vi be moderator om å fjerne disse unødvendige postene våre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det en gitarist ikke spiller kan være vel så viktig som det han faktisk spiller. Man MÅ ikke poste bare for å poste noe. Var vel i grunnen det jeg mente. Vi får vel la trådstarter få tilbake tråden slik at han kan få svar på det han spør om, så kan vi be moderator om å fjerne disse unødvendige postene våre?

Enig!

Beklager bryet :(

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Harley Benton kabinettet som er mest interressant foreløbig. Siden det er V30s de fleste anbefaler.

Skjønner, men det er jo ikke noe problem ;)

Det irriterende er bare at Thomann ikke får inn kabinettet før 26. Februar :(

Når jeg bestilte en gitar fra Thomann, fikk jeg den levert på døra :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.