Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Amp


Alfi27

Anbefaling av amp  

38 stemmer

  1. 1. Hvilken amp vil du anbefale?

    • Peavey Valveking 112
      14
    • Vox Valvetronix VTxx
      4
    • Marshall Haze 40
      6
    • Annen amp med x rør/modelleringswatt (post hvilken du stemmer på)
      13
    • Line 6 Spider IV xx
      1


Anbefalte innlegg

  • Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eller forresten, når jeg tenker meg om så er dette en amp jeg kanskje skal anvende i band sammenheng senere, så kanskje 5 rørwatt blir litt i det minste laget?

Da er nok både 5 og 15 litt lite spør du meg. Men 15 KAN funke i bandsammenheng, spørs hva slags musikk det blir spilt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nok både 5 og 15 litt lite spør du meg. Men 15 KAN funke i bandsammenheng, spørs hva slags musikk det blir spilt

Det går i rock og hard rock stort sett.

À la AC/DC, Audioslave, RATM, Guns N' Roses, Nirvana osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går i rock og hard rock stort sett.

À la AC/DC, Audioslave, RATM, Guns N' Roses, Nirvana osv...

For å få AC/DC vreng på clean kanalen på min 15w Marshall Haze, blåser jeg parykken av trommisen (og de andre) i hvert fall. Så 15 rørwatt er høyt nok bandsammenheng i de aller fleste tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spilte en gig nå før jul, med blåserekke og en temmelig hardtslående trommis.

Ampen jeg brukte var TT gjennom 1x12 kabinett, nærmet meg ikke fullt volum engang, og volumet på scena var HØYT! :)

Den andre gitaristen brukte en AC30 topp og 4x12 kabinett. Prøvde Orangen gjennom 4x12'en, og det spilte omtrent like høyt som AC30en..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en 15-30 watt rørcombo holder i massevis både som soveromsamp og i bandsammenheng?

Ut i fra deres erfaring høres det jo slik ut. Jeg har aldri eid en 15w'er før. Bare testa i butikk. Virker som det er nok "oomf" i den til å overgå det meste.

Men begge disse eksempelene oppforbi er jo med Topp + kabinett. Jeg vet ikke helt om det er store forskjellen men.

Eneste med lavere watt amper er at du ikke får samme headroom som med høyere watt amper, om jeg ikke tar feil.

En 15w har IKKE problem på en scene, for da kan det alltid mic'es opp. Det jeg stusser på er om du klarer å trøkke gjennom i et 2 gitars metal band på øving. Men hvis folket sier det så er det nok sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en TT kan holde (i massevis)?

Så det var en TT combo til salgs på finn for 4799 på Nærbø, som ikke er mer enn 5 kilometer borte fra her jeg bor.

Men tviler på at den holder seg til 27. August :)

Eller kanskje jeg skal drite i å oppgradere gitaren meg EMG 81, og heller kjøpe en TT combo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TT låter bra til det den gjør og er en knallbra forsterker i forhold til pris, men du må tenke over følgende;

- det er relativt lite effekt i den, som gjør at utgangsrøra begynner å knekke forholdsvis tidlig, noe som er smak&behag om du liker.

mange av de jeg kjenner som spiller metal, liker en steril utgangsforsterker.

- den har ikke effektloop, så delay og slikt fungerer dårlig hvis du skal bruke ampvrengen..

- den låter ikke spesielt moderne. Ja, den kan låte heavy, men den har en typisk klassisk hard-rock sound..

Hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt en amp med 30-40w, effektloop og bra vrengkanal.

Power-amp vreng er fett, men det er ikke alltid ønsket til metal, vil jeg tro..

Kjøp noe som har nok clean headroom :)

Prøv både Valveking og TT(helst prøv alt du kommer over), så får du se hvilken du liker best. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TT låter bra til det den gjør og er en knallbra forsterker i forhold til pris, men du må tenke over følgende;

- det er relativt lite effekt i den, som gjør at utgangsrøra begynner å knekke forholdsvis tidlig, noe som er smak&behag om du liker.

mange av de jeg kjenner som spiller metal, liker en steril utgangsforsterker.

- den har ikke effektloop, så delay og slikt fungerer dårlig hvis du skal bruke ampvrengen..

- den låter ikke spesielt moderne. Ja, den kan låte heavy, men den har en typisk klassisk hard-rock sound..

Hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt en amp med 30-40w, effektloop og bra vrengkanal.

Power-amp vreng er fett, men det er ikke alltid ønsket til metal, vil jeg tro..

Kjøp noe som har nok clean headroom :)

Prøv både Valveking og TT(helst prøv alt du kommer over), så får du se hvilken du liker best. :)

I følge Alfi selv, spiller han rock og hard rock. Ikke metal... hvis ikke jeg har misforstått totalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.