Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Freak Guitar Camp 2010


The Euphor

Anbefalte innlegg

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Litt off-topic, men: Grunnen til at bånda er formet sånn er at alle tonene visstnok skal bli rene. Spiller du en a-akkord på en vanlig gitar er det egentlig ikke rent, men med slike bånd skal forholdene bli riktige slik at a-akkorden blir ren. Virker forholdsvis unødvendig etter min mening, kan ikke være mange som har øre til å høre at en a-akkord på en vanlig gitar er sur, med mindre den er ustemt selvfølgelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off-topic, men: Grunnen til at bånda er formet sånn er at alle tonene visstnok skal bli rene. Spiller du en a-akkord på en vanlig gitar er det egentlig ikke rent, men med slike bånd skal forholdene bli riktige slik at a-akkorden blir ren. Virker forholdsvis unødvendig etter min mening, kan ikke være mange som har øre til å høre at en a-akkord på en vanlig gitar er sur, med mindre den er ustemt selvfølgelig..

Tror nok det var en spøk fra Imaginos sin side, han vet nok om bånda.

At det er unødvendig med forskjellige kompensasjonsmetoder som denne og BFTS er jeg totalt uenig i, prøvd å spille sammen med synth/piano?

Du får ikke alle akordene på en gitar helt stemt, det blir altid et kompromiss.

Ikke noe problem i en trio(bass, trommer, gitar) men når man spiller med andre instrumenter blir det for merkbart..

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe skjønte jo at det var en spøk, men tenkte bare å opplyse de som ikke visste hva det var.

Sjeldent jeg spiller med synth/piano og når jeg først gjør det er det sjeldent jeg slår an hele akkorder da piano som regel tar seg av den delen. Folk har jo klart seg fint med de rette bånda i årevis så ser ikke det store problemet, men det er jo forsovet en forbedring av instrumentet så er sikkert nyttig for enkelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe skjønte jo at det var en spøk, men tenkte bare å opplyse de som ikke visste hva det var.

Sjeldent jeg spiller med synth/piano og når jeg først gjør det er det sjeldent jeg slår an hele akkorder da piano som regel tar seg av den delen. Folk har jo klart seg fint med de rette bånda i årevis så ser ikke det store problemet, men det er jo forsovet en forbedring av instrumentet så er sikkert nyttig for enkelte.

Alle har klart seg fint med rette bånd før ja, men det er ikke noe galt med forbedringer for det!

Gitarister har kommet fram til måter å stemme på som funker bra men er kompromisser før, men etter det jeg har hørt så skal dette systemet "fret wave" funke enda bedre enn BFTS som jeg har på gitarene.

Tro meg dette er og har vært et problem for mange gitarister lenge, er ikke noe magisk -En tradisjonell gitar har aldri vært 100% i båndene.

Heldig som slipper å spille hele korder sammen med piano da!

Min erfaring er omvendt: Piano spiller arpeggioer, figurer o.l mens gitaren må ta den tunge strumme akordene jobben hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer seg påmelding. Bare ti dager igjen! :D Begrenset med plasser, så det er førstemann til mølla.

Som tidligere nevnt, regner med jeg skal kjøre og har da plass til flere. Alternativer som tog og fly finnes alltid for en billig penge, og man blir hentet på fly-/togstasjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.