Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Freak Guitar Camp 2010


The Euphor

Anbefalte innlegg

FGC2010500.jpg

Vurderte lenge hvor jeg skulle poste denne. Teori og teknikker, samspill, komposisjon, musikk generelt... I det store og hele er dette en uke med fokus på elektrisk gitar, så da ble det dette forumet. :)

Da er det på tide å bestemme seg! Skal man være med må man registrere seg tidlig, dvs februar. Har du tid og vil oppleve noe litt utenom det vanlige? Lyst til å treffe noen profilerte gitarister med mye erfaring? Ivrig etter å lære mer om hvordan man kan ta opp sitt eget gitarspill? Mange spørsmål kan sikkert stilles...

Denne uka er noe av det morsomste, og slitsomme, jeg har vært med på. Det går i ett fra du kommer til plassen og til du reiser derfra. Tidlig våken for første time. Mat. Mer gitarspill. Mat. Rytme/opptaksklasse. Mat. Øving/komponering. Søvn. Fem dager på rappen. Framføring siste dagen med en låt som skal være komponert under campen - noe man egentlig ikke har tid til, men man ofrer gjerne litt søvn. :)

Dette er en uke som gjør underverker for teknikken! :D

Fra tidligere år er det rimelig å anta at det vil koste mellom 5-6.000,- SEK uten at jeg vil siteres på akkurat den biten. :) Jeg har vært der tre år før, og alltid møtt bare hyggelige folk. OK, én var litt klysete da han trodde han var bedre enn alle andre. Det var det ingen som ga han noen status for, så han roet seg kjapt. :) Det er ikke noe krav om at du må spille 26 toner i sekundet, sweepe, tappe eller noe annet fancy. Det kan komme godt med å kunne lese tabulatur/noter, ellers går det meste. De fleste stiller med elgitar og en POD m/headset. Har du sovepose/liggeting i tillegg har du alt du trenger. :) Stedet har utendørsbasseng og sauna (dersom finske folk deltar er den delen litt frekkere enn om det bare er briter som sitter der).

Jeg skal signe meg opp for 1st international week, da det har blitt en tradisjon. Kommer sikkert til å kjøre fra Trondheim til Gøteborg, så om noen vil sitte på er det mulig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oj, dette høres utrolig gøy ut!

Er det noen aldersgrense?

Ingen aldersgrense. Yngste jeg vet om som har vært der er 15 år. Så lenge du forstår engelsk greit (eller svensk under den svenske uka) så er alder ingen hindring, ei heller oppad. :)

Og ja, det er nesten er feriekoloni. En gjeng som liker gitar bedre enn det meste samles langt inni skauen for å bare spille gitar. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen aldersgrense. Yngste jeg vet om som har vært der er 15 år. Så lenge du forstår engelsk greit (eller svensk under den svenske uka) så er alder ingen hindring, ei heller oppad. :)

Og ja, det er nesten er feriekoloni. En gjeng som liker gitar bedre enn det meste samles langt inni skauen for å bare spille gitar. :D

Er 15 til den tiden, men tror kanskje jeg skal vente ett år til før jeg melder meg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke guts! Det er bare du som hører hva du spiller, så spillinga er det absolutt ingenting å være redd for. Og jeg har enda ikke opplevd at noen har klart å spille alt som blir servert. Om det er noen som er gode på noe så er de oftest veldig villige til å lære bort - veldig lavt "check this, n00b!"-nivå. :) Veldig høyt "grow your own moustache"-nivå. :D

Trenger du skyss? Jeg vet hvor i hvilken skog vi skal. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke guts! Det er bare du som hører hva du spiller, så spillinga er det absolutt ingenting å være redd for. Og jeg har enda ikke opplevd at noen har klart å spille alt som blir servert. Om det er noen som er gode på noe så er de oftest veldig villige til å lære bort - veldig lavt "check this, n00b!"-nivå. :) Veldig høyt "grow your own moustache"-nivå. :D

Hadde vært dritgøy!

Men igjen: Jeg venter til neste år! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig drittlei alt som heter gitarmusikk, og sist jeg var på NAMM gikk jeg fort lei av å høre frrrr frrr frrr, men så datt jeg innom en stand hvor han sto og spilte. Det var drittkult. Han er så god at det er helt lattis, og er en morsom dude i tillegg. Men det var helt sprøtt. 15-20 japanske hardcore fans som satt og følte med på hver note han spilte og kunne alle låtene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første året jeg var der kom det en franskmann som hadde spilt gitar i 7 måneder da campen begynte. I tillegg hadde han kjøpt seg en sjustrenger. Han hang ikke helt med, men jeg tror ikke han hadde det noe kjedelig av den grunn. :) Han filma stort sett det som kunne filmes, og på "konserten" sang han. Funka helt fint. Ekstremt lite flinkismusikk på konsertdagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.