Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Stratocaster


antos

Anbefalte innlegg

Ja Classic 50's har en V formet profil og et veldig rundt gripebrett. Jeg vil tro de fleste nybegynnere heller foretrekker en hals med vanlig C profil og et litt flatere gripebrett.

Jeg anbefaler Classic Player fordi den har nettopp dette og noen litt "friskere pickups", samt en litt modernisert tremolo som ærlig talt fungerer bedre.

Classic Playeren er på en måte en kombinasjon av vintage og nyere specs. Vintageinspirert finish, elektronikk og hardware kombinert med med en mer moderne C-utformet hals og 12" radius på gripebrettet med medium jumbo bånd. (60's utgaven)

På en måte en sammensmelting av det "beste" fra begge verdener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ok. Takker for råd og tips! Ser også at classic 50s og 60s har samme pris, hva er forskjellene her? Hva anbefales?

Classic 60's har en hals med C profil og rosewood i gripebrettet. Ellers er de stort sett helt like. Hvis jeg skulle velge for deg mellom de gitarene ville jeg kjøpt 60's modellen.

Men ta en titt på Classic Player også ! De koster vel akkurat det samme vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, for meg står det melom Fender Classic Series '50's Stratocaster - MN eller Fender Classic Series 60s Stratocaster RW. Hva er best kjøp? Samme pris

Som Greener sier: Vurder Classic Player serien før du bestemmer deg. Noe dyrere veiledene, men med litt pruting får du sikkert den til samme pris også. Prøv de forskjellige hvis du har mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på strat standard modell, i forhold til de vi har diskutert her?(50 og 60s) ser den er noe rimeligere.

Pris og kvalitet henger jo som oftest sammen. Dvs. at det er spart på alt fra treverk, finish, hardware, elektronikk til kvalitetskontroll. Og jo billigere en serie er, jo større variasjon i kvaliteten fra instrument til instrument må man regne med. Kjenner ikke nøyaktig specs på Strat std. men det er sikkert stort sett greie gitarer det også vil jeg tro. Om det er en veldig bra gitar ifht. hva du betaler, skal jeg ikke uttale meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strat standard har generelt noe enklere treverk i kroppen, litt dårligere mekanikk, litt dårligere pickups (vil mange mene, men det er like mye en smakssak) gjerne også litt dårligere båndarbeide på halsen.

Se mitt innlegg i denne tråden for en oversikt over de ulike seriene :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Ettersom denne (Standard Strat) ikke finnes i de lokale musikkbutikkene blir det handel over nett. Skulle gjerne prøvd gitaren før kjøp, men det lar seg da ikke gjøre. Men det er vel relativt sikkert valg å kjøpe en Strat, selv om den koster 6000 kr. Har prøvd Strat før, så helt ukjent er det ikke, men da en litt dyrere modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Ettersom denne (Standard Strat) ikke finnes i de lokale musikkbutikkene blir det handel over nett. Skulle gjerne prøvd gitaren før kjøp, men det lar seg da ikke gjøre. Men det er vel relativt sikkert valg å kjøpe en Strat, selv om den koster 6000 kr. Har prøvd Strat før, så helt ukjent er det ikke, men da en litt dyrere modell.

Hvis de ikke klarer å skaffe deg den hos den lokale pusheren, er det noe feil et sted. Dessuten får du et skikkelig oppsett hos en forhandler, og det er ofte påkrevd på billigere Mexico Fendere.

Uansett: Hva gjør Standard Straten så attraktiv for deg at du vil kjøpe den på nett i stedet for en evt. annen modell de har i sjappa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ny gitar i hus! Valget falt på en Fender Stratocaster Standard i hvit. Den lokale musikkbutikken hadde en igjen. Fikk gitaren justert med det samme. Veldig fornøyd! Slenger med ett bilde av gitaren sammen med min Les Paul som også er relativt ny.

561428.jpeg

Takker for alle råd å tips. Har vært til stor hjelp, og veldig lærerikt!

Nå reiser spørsmålet seg om forsterker. Sitter i dag med en Peavey Rage 158 som skal pensjoneres. Har kikket litt på Line6 Spider sine modeller, disse har fått mye skryt. Eller Fender forsterker, ser for meg 30 watt. Kan lage en ny tråd om dette i rett kategori!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.