Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Stratocaster


antos

Anbefalte innlegg

Hei! Kikker litt på Stratocastere og ser at prisen spenner fra ca 6000 kr til 40.000 kr. Vil en Strat til 6000 kr være god for en nybegynner/viderekommen, eller vil det svare seg å legge til noen lapper og få en litt dyrere modell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

De rimeligste modellene (Mexico Standard) er helt greie. Legger du i litt mer får du en Classic Player 60's som de fleste nok vil mene er en bedre gitar. Det er mange gitarister som har spilt lenge og er flinke som synes begge de modellene er helt greie og det er gode nybegynner gitarer.

Men går du opp i pris får du jo bedre gitarer selvsagt..

Kjøper du brukt får du en Standard Strat for rundt 3-3500,- En USA Standard for rundt 7000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to strater, en 1994 japansk standard og en 2005 USA deluxe, den japanske ga jeg 3000 for og den amerikanske ga jeg 7500 for :)

Kjøpte begge to brukt, du får enormt mye mer gitar for pengene i forhold til å kjøpe nytt.

Den japanske er så bra at jeg sikkert hadde klart meg med bare den, gamle japanske er masse gitar for penga.

Det som dog gjør at jeg digger den amerikanske, er at den har to-punkts flytende tremolo, altså at du kan dra både opp og ned.

Vintage style tremolo er håpløse greier om du planlegger å bruke tremoloen slik den er tenkt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mexico Stratene er fakisk veldig gode.

BTW: Hovegitaren til David Gilmour på Pulse Turneen 1994-1995 var en Rød Mexico Classic player ;)

Classic Player ble vel introdusert i 2006 eller noe, så det kan vel ikke stemme helt ?

Men han brukte kanskje en Amerikansk eller Japansk produsert RI modell (Classic)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mexico Stratene er fakisk veldig gode.

BTW: Hovegitaren til David Gilmour på Pulse Turneen 1994-1995 var en Rød Mexico Classic player ;)

Gilmour brukte en Fender American Vintage Reissue '57 strat fra 1983 på PULSE turneen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Classic 50's har en V formet profil og et veldig rundt gripebrett. Jeg vil tro de fleste nybegynnere heller foretrekker en hals med vanlig C profil og et litt flatere gripebrett.

Jeg anbefaler Classic Player fordi den har nettopp dette og noen litt "friskere pickups", samt en litt modernisert tremolo som ærlig talt fungerer bedre.

Men det er ikke noe fasit svar her altså. Du kikker kanskje mest på fargene de ulike modellene er tilgjengelige i og om gripebrettet er lønn eller rosewood ? Det er jo viktig at man liker utseendet, men aller viktigst å få en gitar man kan trives med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.