Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Drømme-samarbeid!


Alijens

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ritchie Blackmore, Ronnie James Dio, Roger Glover, Jon Lord, Ian Paice... Et drømmeband som kunne lagd ny musikk, og supplért med Rainbow og Deep Purple-låter live. Det eneste som hadde kommet i nærheten måtte vært Burn-lineup'en til Deep Purple gjenforent, men for meg er Dio en overlegen vokalist sammenlignet med Coverdale og Hughes.

Blackmore skal være med, det er i hvert fall sikkert. Jeg hadde gått for Rainbow Rising-gjenforening, men uten Cozy Powell så er det liksom ikke det samme.

For litt tyngre saker: Vinnie Moore, Mark Boals, Bob Daisley, Jens Johansson, Anders Johansson... Mitt drømmeband for skikkelig melodisk hard rock/metal med virtuose krumspring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R. Wright

N. Mason

D. Gilmour

R. Waters

Kunne blitt en bra match.

Seriøst?

Vokal - Paul Rodgers (Free/Bad Company)

Gitar - Joe Bonamassa

Bass - John Paul Jones (Zeppelin)

Trommer - Mitch Mitchell (Band of Gipsys)

Tangenter - John Lord (Deep Purple)

Det jeg tenker er at musikerne må passe sammen musikalsk også, noe jeg tror disse karene kunne gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert at dette kunne fungert, men i dag er det fortsatt en mulighet:

Roger Waters, Pete Townshend, Paul McCartney, Ringo Starr

Waters og Macca er fremdeles kraftfulle vokalister, Ringo har enda stilen intakt, og Townshend/McCartney som låtskriverpar? En våt drøm for mange, kan jeg tenke meg.

The Whotles, The Fab Numbers, Sgt. Tommy's Quadrophenic Warts Pub Band?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ritchie Blackmore, Ronnie James Dio, Roger Glover, Jon Lord, Ian Paice... Et drømmeband som kunne lagd ny musikk, og supplért med Rainbow og Deep Purple-låter live. Det eneste som hadde kommet i nærheten måtte vært Burn-lineup'en til Deep Purple gjenforent, men for meg er Dio en overlegen vokalist sammenlignet med Coverdale og Hughes.

Blackmore skal være med, det er i hvert fall sikkert. Jeg hadde gått for Rainbow Rising-gjenforening, men uten Cozy Powell så er det liksom ikke det samme.

Det verste er at en gjenforening var på trappene da Cozy kjørte seg i hjel. Cozy var et tragisk tap. Ingen virtuos i så måte, men likevel "farget" han alt han var med på, på sin måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  1. Jon Andersson, Tony Levin, Steve Howe, John McLaughlin og Neil Peart.
  2. Patrick Hallahan, Tom Blankenship og Jack White.

Hehe.. når du først nemner Hallahan og Two-Tone Tommy, se for deg ei gruppe med Patrick Hallahan (trommer), Two-Tone Tommy (bass), Stephen McBean (gitar) Dan Auerbach (gitar og vokal) og Jeremy Schmidt (keyboard).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om: Ritchie Blackmore med hvilket som helst band som ikke innbefatter lutt og andre middelalderske instrumenter. Gjerne en bassist med el.bass, trommis med ordinært trommesett, keyboardist med Hammond B3 og en vokalist han ikke deler seng med. Det hadde vært ålreit nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.