Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Takke/ratingfunksjon?


PerA

Vil du ha postrating?  

57 stemmer

  1. 1. Vil du ha muligheten til å sette karakter på postene?

    • Ja
      37
    • Nei
      5
    • Bryr meg ikke, kommer ikke til å bruke.
      15


Anbefalte innlegg

Bare så det er nevnt- det er flere som bruker forumet hver eneste dag enn det som kommer fram i denne pollen. Det får bli opp til JonArve å ev. komme med opplysninger om antall treff per dag, men det er antageligvis flere enn du tror. Som før nevnt, det er mange registrerte brukere som aldri poster, men bare leser. Det at de ikke bryr seg om å stemme på dette, er helt greit, og betyr trolig at de ikke bryr seg.

En slik "hurra for denne posten!" - funksjon har ganske stor innvirkning på utseendet på forumet, da den bruker en del plass på hver enkelt post. Hvis vi skal ha en prøveperiode, skal det diskuteres blant adminer først.

Nå er jeg kanskje veldig direkte, men jeg tviler på at vi kan fjerne denne funksjonen fordi den ikke var videre hensiktsmessig uten en kraftig diskusjon og posting fra de som gjerne vil beholde. Er det det vi ønsker? Forumet skal være for alle, og ikke bare tilpasset de noenogtretti som synes at en slik postfunksjon er bra.

Vi er restriktive med å sende ut e- post til alle. Det betyr at en e- post om dette til alle medlemmer ikke er aktuelt. Det gjør vi bare ved veldig viktige hendelser. Det er dette dog ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bare så det er nevnt- det er flere som bruker forumet hver eneste dag enn det som kommer fram i denne pollen. Det får bli opp til JonArve å ev. komme med opplysninger om antall treff per dag, men det er antageligvis flere enn du tror. Som før nevnt, det er mange registrerte brukere som aldri poster, men bare leser. Det at de ikke bryr seg om å stemme på dette, er helt greit, og betyr trolig at de ikke bryr seg.

En slik "hurra for denne posten!" - funksjon har ganske stor innvirkning på utseendet på forumet, da den bruker en del plass på hver enkelt post. Hvis vi skal ha en prøveperiode, skal det diskuteres blant adminer først.

Nå er jeg kanskje veldig direkte, men jeg tviler på at vi kan fjerne denne funksjonen fordi den ikke var videre hensiktsmessig uten en kraftig diskusjon og posting fra de som gjerne vil beholde. Er det det vi ønsker? Forumet skal være for alle, og ikke bare tilpasset de noenogtretti som synes at en slik postfunksjon er bra.

Vi er restriktive med å sende ut e- post til alle. Det betyr at en e- post om dette til alle medlemmer ikke er aktuelt. Det gjør vi bare ved veldig viktige hendelser. Det er dette dog ikke.

du har en fantastisk måte å overbevise folk på! jeg syns det du sier der virker glupt, men er det ikke mulig å få sett et bilde av åssen funksjonen blir seende ut? vil kanskje bli enklere å bedømme for alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer nok ikke å "emulere" hvordan det blir seende ut, uten å faktisk innføre det, ta et screenshot, og så ta det vekk. Det må i såfall være hvis noen henger på et forum med samme versjon av forumet der dette er aktivert.

Min erfaring med hvordan der ser ut henger sammen med at denne funksjonen var aktiv noen få timer da vi plutselig måtte skifte forumversjon. jeg husker helt klart at den tok veldig stor plass.

Noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med noe slikt:

511554.jpeg

(Klikk for stor versjon.)

Hentet fra Ultimate Guitars forum. Her blir både tråder som "Chat" med mange deltakere og "Composition Chat/Critique" med forholdsvis ferre deltakere rangert med stjerner.

Ergo vil både tråder med få deltagere som likevel verdsettes, samt tråder med mange deltakere (ref Dagens Småprat), få en rating som gjenspeiler hvorvidt brukerne setter pris de.

(Bildet er hentet herfra: http://www.ultimate-guitar.com/forum/forumdisplay.php?f=8)

Endret av PerA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg misforstått noe? Dreier ikke denne tråden seg om hvorvidt vi skal ha en thumbs-up-funksjon for individuelle innlegg, ikke hele tråder?

Nei. du har nok ikke misfortått noe. Det kom et nytt forslag som plutselig handlet om å rangere tråder, og det er jo i og for seg veldig fornuftig. I like...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var til info 2400 personer innom her i går :)

Men i alle fall. Serveren som forumet er på har det litt tøft nettopp på grunn av at folk vil lese det dere skriver her :) En sånn funksjon vil gjøre det tøffere. Uten å ta noen stilling til hva vi skal gjøre riktig ennå så ønsker jeg i alle fall å vente til vi har fått flyttet forumet til en kraftigere maskin. Det bør være gjort i løpet av en ukes tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.