Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Far beyond the sun


ragekiller

Anbefalte innlegg

Alle feil er nevnt lenger oppe, men jeg må likevel tilføye at det ikke er alle som klarer å spille det du presterer.

Og spiller du sangen mer og mer, så vil den sitte bedre med tiden. Det er jo naturlig.

Så mitt forslag er at du bare sal fortsette å øve som du gjør nå og la tiden gjøre sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tross av det som kan oppfattes som negative kommentarer, så bør det poengteres som Troll sier at det er ikke mange som kan spille det trådstarter gjør. Meg selv inkludert.

Når han likevel velger å legge ut en såpass ambisiøs sak for at vi skal gi konstruktiv kritikk på det, regner jeg med at det tåles. Håper og regner også med at trådstarter ikke forventet en enstemmig hyllest om hvor flink han er, fordi han teknisk greier å spille seg gjennom en Malmsteen instrumental.

Når det er sagt, Ragekiller, så har du utvilsomt et stort talent, og med fokusering på å utvikle det tonale i spillingen din, samtidig med at du også vedlikeholder og videreutvikler teknikken, vil du ha en god sjanse til å bli en gitarist utenom det vanlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er grunnlaget for kritikken, i hvert fall fra min side, er rett og slett det som går på hva jeg hører. Jeg er ikke selv kapabel til å spille "Far Beyond the Sun", men jeg vet hva som skal til for at den skal høres bra ut, noe jeg utdypet i mitt forrige innlegg.

Jeg vil også kommentere Trolls innlegg, og si at det ikke nødvendigvis ville vært det beste å bare fortsette som før, men at han heller bør se på de forslag han har fått her, og ha de i tankene når han fortsetter å øve. Man kommer jo ikke langt hvis man ikke øver på de riktige tingene, uansett hvor lenge man måtte sitte og pugge. Én times fokusert øving gir langt bedre resultater enn fem timer med øving der man ikke har et bestemt mål. Nå har han fått et mål, og han har også fått tips om hvordan han kan nå dette målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for linken Yngtchie Blacksteen. Jeg skal gjøre som du sier øve mer på vibben. Jeg har øvd endel på rolige vibratorer, men er vanskelig og kombinere med de raske partiene. Men skal nok få det til. :rolleyes:

Jeg satte meg ett mål i 2002 og spille 1 time hver dag, og det har funket helt greit. Bedre å spille lite og riktig en mye å feil som Yngtchie Blacksteen sier. Har hvert ganske bevisst på hva jeg skal øve på, og det er veldig viktig.

Blir nok til at jeg legger ut en annen versjon av Far beyond the sun så fort vibben er mer på plass, så kan dere kanskje se en forbedring etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er grunnlaget for kritikken, i hvert fall fra min side, er rett og slett det som går på hva jeg hører. Jeg er ikke selv kapabel til å spille "Far Beyond the Sun", men jeg vet hva som skal til for at den skal høres bra ut, noe jeg utdypet i mitt forrige innlegg.

Jeg vil også kommentere Trolls innlegg, og si at det ikke nødvendigvis ville vært det beste å bare fortsette som før, men at han heller bør se på de forslag han har fått her, og ha de i tankene når han fortsetter å øve. Man kommer jo ikke langt hvis man ikke øver på de riktige tingene, uansett hvor lenge man måtte sitte og pugge. Én times fokusert øving gir langt bedre resultater enn fem timer med øving der man ikke har et bestemt mål. Nå har han fått et mål, og han har også fått tips om hvordan han kan nå dette målet.

Den eneste måten å bli clean på er å sakke ned, og gradvis gå oppover.

Sier seg selv at om en ikke klarer å spille en ting reint på medium,så blir det ikke det på max heller.

Jeg holdt selv på en god stund før jeg fant ut at å øve fort uten å synkronisere 100%, rett og slett ikke får en fremover.

Det tar lang tid med MINST en time teknikk øvning om dagen å bli så heftig som Yngve. Flere år!

Endret av Kjutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay. Jeg spiller på enn Fender Hm strat fra 1988, må være den beste gitaren Fender har lagd etter min mening.

Har bytte bånd til Dunlop 6000 super jumbo, Dimarzio Fasttrack 1 i hals og Dimarzio Mo`joe i bridge!

Har spilt inn en mye bedre versjon av Far beyond the sun nå som jeg er ganske fornøyd med, innspillingen dere har sett er fra Juni 2008 uten så alt for mye øving bak.

Men trener hardt på vibratoren om dagene nå :rolleyes:

Takker for alle svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.