Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva trenger Norsk rock?


Harmony90

Anbefalte innlegg

Du syns at engelsk er et mye mer avansert språk enn norsk? Det er helt feil, men kanskje du har opparbeidet et større ordforråd i engelsk enn i norsk? ;)

Jeg er også helt målbundet av at du mener at norsk ikke fungerer i en musikalsk sammenheng...

du har nasjonalfølelsen tett inntil hjertet ser jeg.

nyansert, ikke avansert. jeg tror faktisk det er også flere ord i det engelske språket enn i det norske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du syns at engelsk er et mye mer avansert språk enn norsk? Det er helt feil, men kanskje du har opparbeidet et større ordforråd i engelsk enn i norsk? ;)

Jeg er også helt målbundet av at du mener at norsk ikke fungerer i en musikalsk sammenheng...

Som Groet sa, så nyansert ikke avansert. Og det er mulig jeg har et større ordforråd i engelsk enn norsk, jeg finner iallefall engelsk mer interessant. Som jeg sa så finnes det unntak av norskspråklig musikk, men foretrekker i all hovedsak engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Personlig skriver jeg tekster utelukkende på engelsk. Ikke fordi jeg vil ha et større publikum (faen, tviler på at jeg noensinne FÅR et publikum), men fordi engelsk er, som tidligere nevnt, et utrolig mye mer nyansert språk enn norsk. Vi nordmenn har "kvele", engelskmenn har "suffocate, choke, strangle". Kanskje litt dårlig eksempel, men det får fram poenget mitt. Dessuten føler jeg meg mye tryggere på engelsk, da jeg syns jeg har et bedre utviklet vokabular på engelsk.

Men igjen! Smaken er som baken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk funker for noen band, f.eks Kaizers, Skambankt, Vamp og DeLillos, men selv foretrekker jeg(de få gangene jeg skriver tekster) å skrive på engelsk. Funker best for meg.

Ellers trenger norsk rock Solstorm!

Kan vel legge til at dialekt har endel med saken å gjøre. Skambankt/Kaizers' jæren dialekt egner seg nok bedre til rock enn f.eks. min egen grimstad dialekt. Blir liksom automatisk sørlandsviser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.