Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva trenger Norsk rock?


Harmony90

Anbefalte innlegg

Alle de banda ruler.

Noe annet jeg lurer egentlig på er jo da hva er det USA har som ikke norge har? Hvorfor hører vi mest på amerikanske band? Hvorfor Blir ikke norske band Worldwide mainstream!?

USA har en rolle i verden som trendsetter, det har ikke Norge.... Mye større publikum har de også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må si meg enig i at det er mångo med norske band/artister som synger på engelsk. Kanskje dette ikke blir helt det samme, men jeg tar og sammenligner det med at et engelsk band skulle ha sunget på kinesisk for å liksom få større publikum i Kina.

Man får synge på sitt eget språk, det er det eneste riktige, om du spør meg. Så får utlendingene ta det eller ikke ta det. Det er tross alt musikken som er viktigst...

At nordmenn skal leke engelskmenn/amerikanere er provoserende!

Selv har jeg ikke problemer med å høre på tysk- eller finskspråklig musikk, selv om jeg ikke forstår mye av hva de synger om. Jeg kan likeel nyte musikken, og de skal ha 'credit' for at de tør å bruke sitt eget språk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koffor det? han har jo et poeng, og tenk om Gåte skulle synget på engelsk for å tilpasse andre land, det hadde jo vært heilt idiotisk.

Når eg sie mainstream så meine eg ikkje sånn Tokio hotel aktig, men eg meine at bandet bler kjent innafor sjangeren sin over alt i verden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig i at det er mångo med norske band/artister som synger på engelsk. Kanskje dette ikke blir helt det samme, men jeg tar og sammenligner det med at et engelsk band skulle ha sunget på kinesisk for å liksom få større publikum i Kina.

Man får synge på sitt eget språk, det er det eneste riktige, om du spør meg. Så får utlendingene ta det eller ikke ta det. Det er tross alt musikken som er viktigst...

At nordmenn skal leke engelskmenn/amerikanere er provoserende!

Selv har jeg ikke problemer med å høre på tysk- eller finskspråklig musikk, selv om jeg ikke forstår mye av hva de synger om. Jeg kan likeel nyte musikken, og de skal ha 'credit' for at de tør å bruke sitt eget språk

Det var veldig rart sagt, for å ver heilt ærleg. Ikkje ta det vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So om det e internasjonalt? Spansk ligge i 3. plass når det gjelde internasjonale språk, og kor mange Spanske rocke band hører du rundt omkring?

Altså, jeg mener jo da at folk burde å få lov til å hørre på hva dem vil, og lage hvilken musikk de vil på språket de vil. Men å Si for eksempel at amerikanske band har mer lyttere og det er derfor de har større bekjentskap enn ka de meste av europeerne har, e jo egentlig litt dumt. Se på finnlenderne, de har jo kommet seg ganske langt opp på toppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vad ska vi göra då? Vi är två svenskar i bandet, en engelsman och en norsk (och så hade vi en dansk trummis förut). Ska vi sjunga på svenska eftersom vi är mest svenskar? Samtidigt så är det ju vokalisten som är norsk, betyder det att vi ska sjunga på norska? Eller kan vi välja vilket språk vi vill av de tre eller måste vi ha 50% texter på svenska, 25% på norska och 25% på engelska?.. fan, i tillägg så är jag halvgrek. Hjäääälp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.