Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva trenger Norsk rock?


Harmony90

Anbefalte innlegg

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lukestar vant vel en pris i vinter for beste norske rockeplate 2008 elns. Synes hvertfall det er et utrolig kult band :)

Ellers har jeg også veldig sansen for Dunderbeist. Hører også gjennom en del ny norsk rock, og liker det jeg hører uten at jeg egentlig klarer å komme på flere band i farta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi her var det mange svar hehehe.

Nei altså, det jeg mener med TvNorge er jo da at noe musikk promoteres på tv, sånn som eksempel "kjøp din Michael Jackson 50 plate nå"

Og jeg mener ikke bare Rock, jeg mener, pønkeband, metal band, Grungeband, Hardrockeband osv.

Noe jeg ikke har sett er en gjeng med Lusekofter som synger på Nynorsk. Ja nynorsk Bokstavelig talt. Uansett hvor dem er fra! Tror egentlig det hadde passa best hvis de var fra vestlandet eller midtnorge egentlig. Men hadde det ikke vært jævli fett å se Noen Nynorsk LusekofteRockere Som Rocker hele Scenen og publikum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi her var det mange svar hehehe.

Nei altså, det jeg mener med TvNorge er jo da at noe musikk promoteres på tv, sånn som eksempel "kjøp din Michael Jackson 50 plate nå"

Og jeg mener ikke bare Rock, jeg mener, pønkeband, metal band, Grungeband, Hardrockeband osv.

Noe jeg ikke har sett er en gjeng med Lusekofter som synger på Nynorsk. Ja nynorsk Bokstavelig talt. Uansett hvor dem er fra! Tror egentlig det hadde passa best hvis de var fra vestlandet eller midtnorge egentlig. Men hadde det ikke vært jævli fett å se Noen Nynorsk LusekofteRockere Som Rocker hele Scenen og publikum?

Må si jeg blir mer og mer forvirret angående hva denne tråden egentlig handler om...

Mange her har jo ramset opp hva de mener er bra norske band og slikt, mens tråden selv heter "Hva trenger norsk rock".

I beskrivelsen tror jeg du lurte på hva som kan gjøres så at norsk rock vises mer på TV...

Men altså, hva du mener er at norsk rock/punk/metall osv bør promoteres mer via TV-reklamer?

Om du er ute etter rockeband som synger på nynorsk, så har vi jo den berømte norske black metal-stilen, da. Noen av disse synger vel både på bokmål, nynorsk og diverse andre dialekter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg blir mer og mer forvirret angående hva denne tråden egentlig handler om...

Mange her har jo ramset opp hva de mener er bra norske band og slikt, mens tråden selv heter "Hva trenger norsk rock".

I beskrivelsen tror jeg du lurte på hva som kan gjøres så at norsk rock vises mer på TV...

Men altså, hva du mener er at norsk rock/punk/metall osv bør promoteres mer via TV-reklamer?

Om du er ute etter rockeband som synger på nynorsk, så har vi jo den berømte norske black metal-stilen, da. Noen av disse synger vel både på bokmål, nynorsk og diverse andre dialekter :)

Det går ikke an å synge på hverken bokmål eller nynorsk, da de begge to er skriftspråk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror norsk rock trenger noen som tør å promotere og satse. Ser jo hvordan det går med Ida Marie, eller hva hu heter.... Duett med Iggy og inn på listene i England, bare fordi promotørene tør å gutse litt. Problemet er at selskapene i norge for det første er for feige til å plukke opp et band som ikke har opparbeidet seg et godt navn på egenhånd, eller som ikke har ett eller flere medlemmer som er kjent fra tidligere prosjekter. Når bandet først er signet får de penger til å spille inn gode plater i gode studioer, og plata slippes. Jeg tror imidlertid at det skulle vært bedre promotering av disse banda, slik at de faktisk ble lagt merke til. I tillegg må norske promotører være flinkere til å booke sine egne band som oppvarmingsartister forran større akter som spiller musikk i samme sjanger. I Sverige er det nesten alltid et svanskt band på Warm-up lista, samme hvilket band som spiller. I norge har jeg enda tilgode og se et norskt ukjent band varme opp for et større band, hvis man da ikke ser bort i fra når GAZPACHO varmet opp for Marillion i 2002.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sier Nynorsk så mener jeg jo en dialekt som synger på sin dialekt med nynorske ord. Selvfølgelig vet jeg at bokmål og nynorsk er skriftspråk. Jeg tror at Band her i Norge Burde å vise noe Norge symbolisk på imaget sitt, Og spille bra musikk. Gåte er jo et dritbra eksempel,De spiller Folkemusikk blanda med progressive rock, og det hørres utrolig bra ut. Jeg gleder meg til et ordentlig Boom kommer i norsk musikk. SÅ SLEPPER JEG Å HØRRE PÅ DEN JÆVLA DRITT SANGEN ONKLP OG JAA9 LAGDE " hørr på låten da " fy faen, måtte faktisk oppleve dette hos en kompis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.