Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

KISS vs AC/DC


Gjest KAARVAAG

KISS vs AC/DC  

87 stemmer

  1. 1. KISS vs AC/DC

    • KISS
      29
    • AC/DC
      58


Anbefalte innlegg

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå ville ikke jeg i utgangspunktet ha sammenlignet disse to bandene.. Men, om jeg måtte velge ville nok valget ha vært enkelt :)

KISS%20Alive%201%20album%20cover.jpg

Kiss var det første rockebandet jeg oppdaget (etter Beatles) og representerer dermed noe helt spesielt for meg. I en tid da det ikke fantes noe særlig "merch" eller musikkmagasiner i Norge kjøpte jeg "stjerneposen" hver lørdag i årevis for å få 4-5 nye "kisskort". Dette var altså små samlekort med bilder av bandet. Stjerneposen var forøvrig det vondeste og dyreste godteriet man fikk kjøpt omtrent.. Jeg snakker om "voksenvondt" her altså.. Når man ofrer kvaliteten på lørdagsgodteriet for små bilder av et band, da er man fan..

Likheten mellom Kiss og AcDc er vel at ingen av bandene var så gode særlig lenge, kiss holdt vel i 5-6 år før de helt mistet grepet. AcDc holdt vel nesten 10 år.. Med andre ord, når jeg snakker om disse bandene er det "glansperioden" jeg tenker på, og ikke hva de rotet med de neste +25-30 år.

Kiss var ikke fantastiske musikere og Ace Frehley var ikke verdens beste gitarist, men de skrev en haug med klassikere, og Frehley imponerer meg mer og mer etter som årene går. (Men fortsatt altså de gamle materialet)

AcDc vil alltid være en viktig del av musikkhistorien og Young brødrene er alldeles glimrende gitarister om ikke spesielt originale på alle måter. Men det krever faktisk sitt av en mann å levere perfekte blueslick i dobbelt tempo mens man ligger på ryggen og spreller med føttene :) Forøvrig er vel Back in Black en av tidenes viktigste rockealbum..

Folk trenger ikke å like noen av disse bandene, men dette er stilskapere og "institusjoner" i rocke historien, det blir håpløst å snakke om "bra" eller "dårlig" i denne sammenheng..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den klassiske 'Jokke og Pondus' dette, men jeg sier som Jokke: Ace kan skyte ut nødrakett fra gitaren!

Det kan han gjøre så mye han vil, men han er jo ikke med i Kiss! :D

Forøvrig er vel Back in Black en av tidenes viktigste rockealbum..

Er det bare jeg som syns denne skiva er litt oppskrytt? For all del, jeg ELSKER AC/DC, men Highway To Hell er da milevis fetere og viktigere på alle måter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som syns denne skiva er litt oppskrytt? For all del, jeg ELSKER AC/DC, men Highway To Hell er da milevis fetere og viktigere på alle måter?

Highway to hell er for all del en kjempeplate, men den hadde ikke den samme "impacten" på verden som Back in Black hadde. Dessuten synes jeg Back in Black er jevnere og har flere riff av typen du ikke kan overse eller ikke kan unnlate å la deg rive med av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avgir stemme til ac/dc her jeg,ass.

sku bare ønske jeg fikk orntli' taket på vræle-vokalen i de nyere åra.. accadacca(haha,quote tveiten) gjør jo ting

ganske så genialt enda da, med å pøse ut det som min far kaller "rett i trynet,enkel og lettfattelig hard-rock"..

kiss... tja... nei. sikkert ikke mer spennende med ac/dc, men. -treffer meg bare ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett Kiss for min del,

syns det meste som kom ut i sminke perioden frem til å med Creatures er gull med kiss, er ikke mangen kjedelige låter vertfall (the eldre har vel et par da men)

Ac/Dc har seffølgeli utroli mye bra (like best bon scott platene) men di slo aldri like godt an hos meg..

denne er uansett stor favoritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett Kiss for min del,

syns det meste som kom ut i sminke perioden frem til å med Creatures er gull med kiss, er ikke mangen kjedelige låter vertfall (the eldre har vel et par da men)

Gene har tapt seg.... Tommy i Ace kostyme..... Eric i Peter kostyme...... Paul med desperate forsøk på å være 20 igjen..... Trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mer noe Angus gjorde på flipp til å begynne med, som han har fortsatt med, enn en imagegreie. Og jeg vil ikke akkurat si at bandet kjører et helhetlig bevisst image, sånn som Kiss.

Jaja, for all del. Har ikke peiling på AC/DC på den måten, så... ;)

Endret av Iron Maiden1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.