Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

KISS vs AC/DC


Gjest KAARVAAG

KISS vs AC/DC  

87 stemmer

  1. 1. KISS vs AC/DC

    • KISS
      29
    • AC/DC
      58


Anbefalte innlegg

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Back in Black, Shoot to Thrill, Thunderstruck, You shook me all night long, Dirty Deeds, Highway to hell, For those about to rock, Girls got rythm, Money Talks, Razor's edge, og en del fra den nyeste, er et par av de udødelige AC/DClåtene jeg kommer på sånn i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel bare istemme Greener's innlegg før i tråden.

Kiss var den aller første musikken jeg noensinne hørte på. Når jeg var 5 år i midten av 70 tallet, fikk jeg de 3 første Kiss albumene på opptakskassett, sammen med en flat kassettspiller med 1 høyttaler i enden fra mitt søskenbarn fra USA. Kan vel bare nevne at jeg var solgt, og lot de andre barna få kose seg med Knutsen & Ludvigsen :lol: Da var det født en ny Rocker, og all tid gikk med til å få tak i/bytte kiss-bilder. Stjernegodteposene var jo kilden til Kiss-bildene, og som Greener sa, kjøpte man ikke godtepose for godteriet sin del.... :D

Husker også godt vi hadde disse Brio "meccano" tre greiene, som var utmerket til å lage seg Explorere av, som Ace og Paul figurerte med på noen av Bildene. Det ble noen timer med disse, til playback fra de gamle Kiss platene.

Så for min del, var det Kiss som startet min musikkfartstid, og er vel preget av det den dag i dag :P

Må forøvrig også tillegge at for fans av det gamle Kiss, har den nye plata et par kanonlåter. Synes åpningssporet og "Yes I Know" virkelig slår til med god, gammel Kiss blues-rock. Sistnevnte kunne utmerket godt være skrevet i 77'.

Ja ja, forventer vel ikke full forståelse fra ungdommen idag, men en gang var Kiss det råeste, villeste og hardeste bandet som fantes i en norsk guttepjokks liv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg må si at Angus kanskje er en bedre lead-gitarist enn Ace. Soloene til Frehley har det med å ende opp i at han bender den samme tonen igjen og igjen, som også kan ha sin sjarm, naturligvis. Jeg har det likevel for meg at Angus er en teknisk bedre gitarist, og jeg syns soloene hans er mer interessante og mindre ensformige

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

må vel nevne at folk ikke bare må tenke på Ace som gitarist i KISS. utenom Ace og Paul har det vært 4 andre gitarister.

Vinnie Vincent,ikke så mye sjarm og ikke utrolig god teknisk,men fenomenal sangskriver.

Mark St. John. spilte i KISS i 6 mnd. jeg personlig vet lite om han.

Bruce Kulick. utrolig god,stødig og kjapp gitarist.

Tommy Thayer. stødig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan vi tviste litt på tråden her: Hvem har best lead-gitarist? Teknisk og stilmessig.

Det er noe episk over Angus, men synes allikevel han ikke er det helt store. Men for all del, AC/DC hadde ikke vært det samme uten, og soloene passer ihvertfall til musikken.

Soloene til Ace har jeg alltid likt, er ikke så mye å si om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må vel nevne at folk ikke bare må tenke på Ace som gitarist i KISS. utenom Ace og Paul har det vært 4 andre gitarister.

Vinnie Vincent,ikke så mye sjarm og ikke utrolig god teknisk,men fenomenal sangskriver.

Mark St. John. spilte i KISS i 6 mnd. jeg personlig vet lite om han.

Bruce Kulick. utrolig god,stødig og kjapp gitarist.

Tommy Thayer. stødig.

Jada, er klar over at de har byttet lead-gitarist/trommis ved en del anledninger, men for meg var KISS Paul, Gene, Peter og Ace. Vet ikke helt hva en skal kalle det bandet vi har idag med samme navn, når de to eneste originalmedlemmene er Simmons og Stanley. Jeg klarer bare ikke å se på f.eks. Thayer som en ekte Kiss-gitarist, uansett hvor mye gene prøver å bevare "varemerket" KISS og sminke opp disse folka med Peter og Aces masker.

Jeg leste i et musikkmagasin for et år siden at Gene tilsynelatende har latt velge fire menn som skal være i KISS etter at de nåværende medlemmene, inkludert Gene og Paul, har pensjonert seg. Noen andre som har hørt snakk om dette?

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, er klar over at de har byttet lead-gitarist/trommis ved en del anledninger, men for meg var KISS Paul, Gene, Peter og Ace. Vet ikke helt hva en skal kalle det bandet vi har idag med samme navn, når de to eneste originalmedlemmene er Simmons og Stanley. Jeg klarer bare ikke å se på f.eks. Thayer som en ekte Kiss-gitarist, uansett hvor mye gene prøver å bevare "varemerket" KISS og sminke opp disse folka med Peter og Aces masker.

Jeg leste i et musikkmagasin for et år siden at Gene tilsynelatende har latt velge fire menn som skal være i KISS etter at de nåværende medlemmene, inkludert Gene og Paul, har pensjonert seg. Noen andre som har hørt snakk om dette?

hadde ikke hørt nøyaktig det,men har hørt at gene sier han og paul skal ha auditions ã idol,for å velge hvem som skal overta etter dem.

jeg vil se på KISS som KISS med de medlemmene som er nå,thayer og singer er gode medlemmer,men KISS vil ikke ha status hos meg hvis de erstatter paul og gene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.