Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye gitarmodeller


Sortulv

Anbefalte innlegg

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Haha, vintage-freak :P

Er ikke så sinnsykt vintage-freak faktisk - har du sett utstyrslista mi? Hvis det var meg du siktet til da :)

Å se en ellers vanlig les paul med en gigantisk Floyd var ganske morsomt for min del. Men det viser jo bare at alt går an... ikke at jeg vil ha en les paul med Floyd på da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant tanke.

Hva synes folk om ((bilde tatt bort av hensyn til størrelse på post. Iron Maiden1))

Intonasjonen er perfekt, men båndene ser rare ut. Steve Vai sier det gir ham bedre sustain. Ser kanskje ut som noe hippiene på 70-tallet hadde likt. Jeg har prøvd en av disse, og den låt skikkelig rent! Perfekt for et studio, men jeg vet ikke om jeg ville hatt den på en scene.

Vad tycks?

Wow! Skulle gjerne prøvd noe sånt en gang!

Bruker Steve Vai det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må igjen si at jeg virkelig ble imponert over de DBZ gitarene. Jeg hadde faktisk ikke hørt om dem før de ble postet her - er dette et helt nytt merke? Jeg så at det stod noe om at Dean er involvert, da.

Hva kommer prisen til å bli på disse, sånn omlag? Har de begynt å dukke opp i butikker enda?

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steve Vai har en sånn gitar som en sånn fyr laget til han, han bruker den av og til, men ikke fast.. de skeive båndene gir bedre intonasjon, stemmer du en gitar med åpne strenger så blir aldri akkordene helt rene, men med de båndene blir det penere.. kan ikke på noen måte se at det blir bedre sustain av de. menmen.. liker veldig godt tradisjonelle rette bånd jeg.

Les Paulen var jo ganske kul, mange som liker LP og som må ha FR, så god idè det der, hvis jeg ikke husker helt feil så er den litt tynnere og lettere enn de andre LP'ene.

har og sett Epi Goth Explorer med fr, veldig gøy, men ingenting for meg nei, neinei, liker jumbofrets ja. mhm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steve Vai har en sånn gitar som en sånn fyr laget til han, han bruker den av og til, men ikke fast.. de skeive båndene gir bedre intonasjon, stemmer du en gitar med åpne strenger så blir aldri akkordene helt rene, men med de båndene blir det penere.. kan ikke på noen måte se at det blir bedre sustain av de. menmen.. liker veldig godt tradisjonelle rette bånd jeg.

Blir det vanskeligere å gjøre vibrato med de skeive båndene, eller har ikke det noen ting å si?

Les Paulen var jo ganske kul, mange som liker LP og som må ha FR, så god idè det der, hvis jeg ikke husker helt feil så er den litt tynnere og lettere enn de andre LP'ene.

har og sett Epi Goth Explorer med fr, veldig gøy, men ingenting for meg nei, neinei, liker jumbofrets ja. mhm

Kult med LP med Floyd, ja. Om Les Paul er din type gitar, og du liker den tykke halsen og gitarkroppen, er det klart at man også kan velge å skifte ut broa med en Floyd Rose om det er noe man trenger, og bruker i gitarspillinga si.

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!

Og til Trickster, jeg så mange som var forbannet på vintageforumet over Les Pauls med Floyd. Var ikke ment som en fornærmelse av noe slag!

Jeg synes Les Paul ser kul ut med floyd jeg :P

Hehe, da forstår man. Jeg gidder ikke å bli forbannet og sint over en Les Paul med Floyd.. den slo meg mer som noe morsomt. Er ikke en Les Paul-mann i det hele tatt!

Blir det vanskeligere å gjøre vibrato medskeive båndene, eller har ikke det noen ting å si?

Kult med LP med Floyd, ja. Om Les Paul er din type gitar, og du liker den tykke halsen og gitarkroppen, er det klart at man også kan velge å skifte ut broa med en Floyd Rose om det er noe man trenger, og bruker i gitarspillinga si.

Vibrato gikk kjempefint det! Prøvde en slik gitar på godlyd. Fin lyd, fin spillbarhet. Halsene kan også kjøpes separat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult med LP med Floyd, ja. Om Les Paul er din type gitar, og du liker den tykke halsen og gitarkroppen, er det klart at man også kan velge å skifte ut broa med en Floyd Rose om det er noe man trenger, og bruker i gitarspillinga si.

Nja.. det er ikke bare å montere en standard FR trem på en LP akkurat. Det ble i utgangspunktet laget en spesiell FR type for Gibson gitarer, men den er ikke i salg lenger. Problemet er jo at en LP i utgangspunktet har en mye høyere bro enn en Fender type gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja.. det er ikke bare å montere en standard FR trem på en LP akkurat. Det ble i utgangspunktet laget en spesiell FR type for Gibson gitarer, men den er ikke i salg lenger. Problemet er jo at en LP i utgangspunktet har en mye høyere bro enn en Fender type gitar.

Når du sier det, ja... Stemmer vel det.

Har i hvertfall ingen planer om å montere floyd rose på Epiphone Les Paul'en min, jeg. Om jeg vil ha whammy skrik, så har jeg jackson gitaren til det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes folket om de ''nye modellene'' fra Fender da?

Tele Deluxe med vibarm og Tele Deluxe med P90 - ''Black Dove''

De var faktisk litt tøffe de der, til å være Telecastere :lol:

Men det er jo heller ikke første gangen Fender putter tremolosystem på en Tele.

Det må jo være 2 år siden eller noe slikt at jeg leste om denne i Total Guitar mag

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.