Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye gitarmodeller


Sortulv

Anbefalte innlegg

De var faktisk litt tøffe de der, til å være Telecastere :lol:

Men det er jo heller ikke første gangen Fender putter tremolosystem på en Tele.

Det må jo være 2 år siden eller noe slikt at jeg leste om denne i Total Guitar mag

Hvis du klikker på link nr. 2 i signaturen min vil du oppdage at Fender nok en gang henger fullstendig etter alle andre! Den gitaren er minst 10 år gammel også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg må igjen si at jeg virkelig ble imponert over de DBZ gitarene. Jeg hadde faktisk ikke hørt om dem før de ble postet her - er dette et helt nytt merke? Jeg så at det stod noe om at Dean er involvert, da.

Hva kommer prisen til å bli på disse, sånn omlag? Har de begynt å dukke opp i butikker enda?

Dette er ett nytt merke ja. Dean Zelinsky var ikke fornøyd med synkende kvalitet og ellers retningen Dean Guitars gikk i, så han slutta for å starte opp DBZ.

Prisene er veldig variable - fra ca 3.000,- for den aller billigste til ca. 30.000,- for den aller dyreste.

Det er tre forskjellige serier, Premier (som er billige, men gode gitarer), Infinity som er noe mer påkostet i både hardware og utførelse av treverket og USA Custom - som håndlages i USA på ordre - og man kan velge en del custom options etter egen smak og behag - disse er relativt dyre men absolutt ypperste kvalitet.

De første gitarene shippes ut i disse dager, og første sending til Norge sendes vel fra USA om et par-tre uker. Eneste butikk du vil finne disse i er min :) - men jeg har planer om å reise litt rundt for at folk skal kunne se og prøve - og muligens også for å skaffe noen forhandlere rundt om.

For å holde deg oppdatert på hva som skjer ang. DBZ og ellers de merkene jeg fører så er Facebook sidene foreløpig den beste kilden (før jeg får implementert en skikkelig nyhetsfunksjon på hjemmesidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes folket om de ''nye modellene'' fra Fender da?

Tele Deluxe med vibarm og Tele Deluxe med P90 - ''Black Dove''

Som du antyder er det jo ikke nye modeller, men re-issues av 70-talls klassikere. Fett nok.

Hvis du klikker på link nr. 2 i signaturen min vil du oppdage at Fender nok en gang henger fullstendig etter alle andre! Den gitaren er minst 10 år gammel også.

I og med at den DeLuxen i 'Progressiv' sin link er en re-issue av en 70-taller, betyr det faktisk at Fender klasket tremolo på en Tele allerede tidlig på 70 tallet.

Det er vel heller ikke helt uvanlig med Tele med Bigsby trem.

Ser ikke for meg denne som en typisk volumselger. Tele'n vil få en litt annen lydkarakteristikk med tremolo, og da vil det ikke være en typisk Tele lenger. (Ikke så stor forandring med Bigsby enn med Strat-type tremolo antageligvis.) De fleste velger en Fender Telecaster nettopp for det den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ett nytt merke ja. Dean Zelinsky var ikke fornøyd med synkende kvalitet og ellers retningen Dean Guitars gikk i, så han slutta for å starte opp DBZ.

Prisene er veldig variable - fra ca 3.000,- for den aller billigste til ca. 30.000,- for den aller dyreste.

Det er tre forskjellige serier, Premier (som er billige, men gode gitarer), Infinity som er noe mer påkostet i både hardware og utførelse av treverket og USA Custom - som håndlages i USA på ordre - og man kan velge en del custom options etter egen smak og behag - disse er relativt dyre men absolutt ypperste kvalitet.

De første gitarene shippes ut i disse dager, og første sending til Norge sendes vel fra USA om et par-tre uker. Eneste butikk du vil finne disse i er min :) - men jeg har planer om å reise litt rundt for at folk skal kunne se og prøve - og muligens også for å skaffe noen forhandlere rundt om.

For å holde deg oppdatert på hva som skjer ang. DBZ og ellers de merkene jeg fører så er Facebook sidene foreløpig den beste kilden (før jeg får implementert en skikkelig nyhetsfunksjon på hjemmesidene.

Hvor er Premier og Infinity produsert? Hvilke modeller tar du inn nå i først batch? Er muligens en smule interessert... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venom-Watchers.jpg

http://www.dbzguitars.com/thedarkside/venom-watchers.php#usa

Denne kunne jeg tenkt meg - jeg digger designen! "The dark side of dean" må være det tøffeste de har!

Og som Shv spør om, så lurer jeg også på hvor Premier og Infinity er produsert.

Forresten, Rocktrond, hvilken butikk jobber du i? Hvor i norge ligger den?

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venom-Watchers.jpg

http://www.dbzguitars.com/thedarkside/venom-watchers.php#usa

Denne kunne jeg tenkt meg - jeg digger designen! "The dark side of dean" må være det tøffeste de har!

Og som Shv spør om, så lurer jeg også på hvor Premier og Infinity er produsert.

Forresten, Rocktrond, hvilken butikk jobber du i? Hvor i norge ligger den?

Synest att de gitarene blir litt for teite jeg.

Man kan jo omtrent lage en egen gitar av bare headstocken.. (jævla svær)

Bare kappe bort gitaren og lage headstock der som kroppen orginalt skulle være.

Liker desverre ikke "Dark side of Dean" no særlig. :P

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest att de gitarene blir litt for teite jeg.

Man kan jo omtrent lage en egen gitar av bare headstocken.. (jævla svær)

Bare kappe bort gitaren og lage headstock der som kroppen orginalt skulle være.

Liker desverre ikke "Dark side of Dean" no særlig. :P

jaha, hvilke DBZ modeller er det du liker da? :rolleyes:

Det er jaggu Dark Side Of Dean som er tøft av DBZ.

De "vanlige" modellene deres ser ganske ordinære ut om du spør meg ^_^ De har en del spennende finnisher da

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er Premier og Infinity produsert? Hvilke modeller tar du inn nå i først batch? Er muligens en smule interessert... :)

Jeg limer inn rett fra FAQ på DBZ forumet:

Premier line guitars will be made in China (Dean ensures us it is a very high quality factory for those of you who have voiced concern about this) and the Infinity line guitars will be made in Japan.

Jeg tar inn litt av hvert, men ca. halvparten av de jeg tar inn er fra Dark Side serien.

...

Forresten, Rocktrond, hvilken butikk jobber du i? Hvor i norge ligger den?

PowerGuitar.no - ligger i Kristiansund. Men planlegger etter hvert å ta noen turer rundt i landet for at folk skal kunne se og prøve, evt. skaffe forhandlere. "Time will show".

Synest att de gitarene blir litt for teite jeg.

Man kan jo omtrent lage en egen gitar av bare headstocken.. (jævla svær)

Bare kappe bort gitaren og lage headstock der som kroppen orginalt skulle være.

Liker desverre ikke "Dark side of Dean" no særlig. :P

Ja vi liker så forskjellig. Er ikke det kult da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar inn litt av hvert, men ca. halvparten av de jeg tar inn er fra Dark Side serien.

Kan du ramse opp følgende (gjerne i pm for ikke å forurense denne tråden, evt i egen tråd...)

- Hvilke gitarer du får inn i første batch

- Hvilken finish det er på de forskjellige? (evt. bilder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ramse opp følgende (gjerne i pm for ikke å forurense denne tråden, evt i egen tråd...)

- Hvilke gitarer du får inn i første batch

- Hvilken finish det er på de forskjellige? (evt. bilder)

Siden dette er en tråd om nye gitarmodeller - og dette i høyeste grad er nye gitarmodeller tar jeg sjansen på at dette ikke oppfattes som forurensning av tråden.

Her er første batch (men tar gjerne bestillinger på andre modeller :) )

Cavallo ST

(string through)

Red

p5_ulzymfmjz_so.jpg

Cavallo ABFR

(abalone binding - lønnetopp - Floyd Rose)

Amber Brown Burst

Cavallo_Prem_AB_FR.jpg

Bollero FM

(lønnetopp)

Vintage Violin Burst

mondial.jpg

Barchetta LT

Red

Barchetta-LT.jpg

Barchetta LTFR

(lic. Floyd Rose)

Midnight Blue

Premier_Barch_LTFR_blue.jpg

Barchetta Absinthe

(org. Floyd Rose)

Absinthe motiv

barchetta-absinthe.jpg

Bare Bones Religion Preacher

preacher.jpg

Bare Bones Religion Crusifixion

crucifixion.jpg

Venom Thoracic X

Venom-Thoracic-X.jpg

Venom Watchers

Venom-Watchers.jpg

Bird of Prey

Matte Black

DS-BoP_matte_lg.jpg

Bird of Prey

Red/Black Flame

bop-redburst.jpg

USA Bird of Prey

Radioactive

radioactive_BOP.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier han som eier en Alexi :P

En Alexi er ikke fult så spaced out som det der.!

Og det er rart å høre fra en som custom`a en warrior på kantene og satt en oppned devils-tail headstock på den.. som blir så feil :P

(ikke en ordentlig gitar, kun et design.)

og Blackvarg jeg liker ikke spesielt noen av DBZ`ene.

Men den absinth greia hadde vært tøff om den kun var grønn.

Men liker ikke de der "Bird of prey" og saker.

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og Blackvarg jeg liker ikke spesielt noen av DBZ`ene.

(...)liker ikke de der "Bird of prey" og saker.

Helt uforståelig for meg. De gitarene er jo superfeite, og jeg kunne tenkt med å kjøpe alle DBZ'ene du tar inn, Rocktrond. Dessverre har jeg bare ikke penger til det :P

...det er jo bare å godta at vi har forskjellig smak, da. Jeg har heller aldri likt Telecastere, electric semi-hollows og de greiene der, f.eks. ;)

Rocktrond, det der er utrolig kult! Du har jo søren meg bestilt inn alle mine DBZ favoritter. Vi har nok samme smak når det gjelder gitarer :D

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.