Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye gitarmodeller


Sortulv

Anbefalte innlegg

La oss i denne tråden dele nyheter og diskutere forholdsvis ferske modeller på gitarmarkedet.

Med dette mener jeg altså ikke at det trenger å være noe supernytt og revolusjonerende hokuspokus med romalderteknikk (helt ok dette også, om du først skulle oppdage noe slikt), men enkelt og greit alt nytt de fleste gitarmerker kommer med i året, som er av interesse.

Dette kan være alt fra en ny Les Paul re-issue, til en ny Japanprodusert Jackson King V; nye signaturgitarer; mer ukjente undergrundsmerker...

I det hele tatt, alt mulig.

Bare for å holde hverandre oppdatert!

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eh, med denne tråden tenkte jeg ikke nødvendigvis på nye banebrytende og revolusjonerende oppfinnelser (selv om dette også er finfint), men liksom bare...

(...)

...dere vet - gitarprodusenter kommer jo med jevne mellomrom med nye eksemplarer, variasjoner, utgaver og sånt?

For å komme med et par eksempler: Hva med Jacksons nye Mark Morton Dominion modell?

Eller den nye Jackson SL3MG med EMG?

For å gjøre dette kort: det kommer da masse nye gitarer i året, uten at det er noen nye, store oppdagelser.

Hei, hva er problemet? Hvorfor ikke bare gjøre dette til en prioritert tråd så vi har et sted å diskutere de nyeste produktene? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spøk til side. Fender og Gibson er i første rekke opptatt av å finne opp gitarene de lagde for femti år siden. De er trendsettende, enten man liker det eller ikke. Jeg venter bare spent på den dagen Gibson lanserer en re-issue av en re-issue.

Bassister er faktisk langt sprekere, de har godtatt at batterier og aktiv eletronikk hører hjemme i en gitar, og at lydspekteret man får er mye større.

Gitarister klorer seg fast til "det gamle gode", bruker rørforsterkere som ble funnet opp for mange år siden, og ler rått av de som prøver å fornye seg. Det går jo stort sett i gamle ideér. Det har selvsagt noe med det å gjøre med at en gitar som ligner litt på en klassisk gitar har en fasong som er ergonomisk, men det er mange andre faktorer ute og går her.

Ikke la deg skremme, selv om starten på tråden er litt ironisk. Det er en spennende diskusjon, og noe man absolutt bør snakke om. Ibanez lanserte over femti nye produkter i år. Stort sett et stort gjesp, basert på gamle oppskrifter. Hvorfor? det er det selger.

Gibson har jo forsøkt seg med robot- gitar og laminert bjørk, og får stort sett kjeft for det. Det skal ikke være lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hva er problemet? Hvorfor ikke bare gjøre dette til en prioritert tråd så vi har et sted å diskutere de nyeste produktene? ;)

No problemo man.. Nå har du definert hva tråden skal handle om, så da får vi se om det blir en populær tråd. Jeg vil anbefale deg å oppdatere førsteposten din, slik at det tydeligere fremgår hva du ønsker å diskutere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant tanke.

Hva synes folk om dette?

ttbanner_7872.jpg

neck_7877.jpg

Intonasjonen er perfekt, men båndene ser rare ut. Steve Vai sier det gir ham bedre sustain. Ser kanskje ut som noe hippiene på 70-tallet hadde likt. Jeg har prøvd en av disse, og den låt skikkelig rent! Perfekt for et studio, men jeg vet ikke om jeg ville hatt den på en scene.

Vad tycks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spøk til side. Fender og Gibson er i første rekke opptatt av å finne opp gitarene de lagde for femti år siden. De er trendsettende, enten man liker det eller ikke. Jeg venter bare spent på den dagen Gibson lanserer en re-issue av en re-issue.

Bassister er faktisk langt sprekere, de har godtatt at batterier og aktiv eletronikk hører hjemme i en gitar, og at lydspekteret man får er mye større.

Gitarister klorer seg fast til "det gamle gode", bruker rørforsterkere som ble funnet opp for mange år siden, og ler rått av de som prøver å fornye seg. Det går jo stort sett i gamle ideér. Det har selvsagt noe med det å gjøre med at en gitar som ligner litt på en klassisk gitar har en fasong som er ergonomisk, men det er mange andre faktorer ute og går her.

Ikke la deg skremme, selv om starten på tråden er litt ironisk. Det er en spennende diskusjon, og noe man absolutt bør snakke om. Ibanez lanserte over femti nye produkter i år. Stort sett et stort gjesp, basert på gamle oppskrifter. Hvorfor? det er det selger.

Gibson har jo forsøkt seg med robot- gitar og laminert bjørk, og får stort sett kjeft for det. Det skal ikke være lett.

Ja, jeg skjønner godt hva du mener. Det er jo samme greia med meg, når jeg skal kjøpe gitar vil jeg helst ha noe klassisk som en Soloist som ble funnet opp for 20 år sida, og Robot Les Paul har jeg vel heller ikke sansen for... Gitaren kan jeg fint stemme selv, ved hjelp av øret, nemlig ^_^

Men det hadde helt klart vært spennende om det skjedde litt mer der på gitarfronten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant tanke.

Hva synes folk om dette?

ttbanner_7872.jpg

neck_7877.jpg

Intonasjonen er perfekt, men båndene ser rare ut. Steve Vai sier det gir ham bedre sustain. Ser kanskje ut som noe hippiene på 70-tallet hadde likt. Jeg har prøvd en av disse, og den låt skikkelig rent! Perfekt for et studio, men jeg vet ikke om jeg ville hatt den på en scene.

Vad tycks?

Superspennende! Minner meg litt om noe jeg så som Rusty Cooley bruker

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om en gitar som de kaller "Broadcaster". Er visst kun treverk og mikrofoner, ikke noe hulrom inni. Ganske revolusjonerende, men tviler på at det kommer til å slå an.

:lol: Og når de til og med spiller så høyt at høytalerne vrenger seg og sier det skal være slik...

Nei dette kommer aldri til å slå an ^_^

Fra spøk til alvor... må si jeg føler det skjer ganske lite på gitarfronten, hvertfall lite spesielt revolusjonerende.

Men har ventet en stund, og er spent på disse DBZ gitarene en kar jeg ikke husker, skal begynne å selge.

Blir veldig spennende å få tilbakemeldinger på disse. Er hvertfall mange kule former og finisher, med kule headstocker.

Håper å få noen inspill på denne tråden angående disse gitarene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde heller ikke jeg kom til å like roboten til Gibson, men jesus for en gitar! Noe enklere har jeg aldri vært borti. Var på Marios og prøvde en fin rød sak, og noe mer lettvint skal man lete lenge etter! Vips- drop D, Vips- standard igjen osv osv. Kunne godt tenkt meg en slik, så får folk si hva de vil. Det hadde ikke vært jeg som sto og stammet på scenen og febrilsk stemmer gitaren min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra spøk til alvor... må si jeg føler det skjer ganske lite på gitarfronten, hvertfall lite spesielt revolusjonerende.

Men har ventet en stund, og er spent på disse DBZ gitarene en kar jeg ikke husker, skal begynne å selge.

Blir veldig spennende å få tilbakemeldinger på disse. Er hvertfall mange kule former og finisher, med kule headstocker.

Håper å få noen inspill på denne tråden angående disse gitarene. :)

Den karen du ikke husker er nok meg :)

Og ja - det blir utrolig spennende å se og teste ut disse. Gleder meg villt :)

De shipper vel fra statene om noen uker. Jeg har bestillt 13 stk. til butikken i første omgang.

Her er en av de mer ekstreme:

radioactive_BOP.jpg

Og litt mindre ekstrem:

mondial.jpg

Se resten av modellene her.

Hva synes folket? Dean Zelinsky har i alle fall bestemt seg for å ikke lage kopier av eksisterende modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.