Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ronni Le Tekrø?


Sortulv

Anbefalte innlegg

Husk at dette er 20 år gammel musikk. Det er ikke moderne. Hadde det vært det, hadde det vært umoderne for 20 år siden, og ingen hadde hørt om TNT nord for Levanger eller sør for Heimdal.

I tillegg til de mer kommerse sporene, hør for eksempel på soloen på "Wisdom" fra "Intuition". Ikke akkurat plankekjøring. Da tenker jeg i første rekke på tonevalg.

Jeg er så fri at jeg legger den ut her et par dager. Liker du det, så kjøpe en plate..

http://dl-client.getdropbox.com/u/20817/wisdomsolo.mp3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til gutteroms shredderne :

Guitar World (2009) Cult Leaders

Ronni Le Tekro

In the Eighties, while most shredders were dousing their bands’ songs in excessive licks, Ronni Le Tekro stood out as a bastion of tasteful nuance. As lead guitarist for TNT, he integrated his solos within the context of the songs, interspersing succinct, whiplashing lead breaks throughout the tunes. Within a single guitar break, he could shift from a fast classical run to a gutsy blues lick. It’s easy to see why esteemed guitarists that include George Lynch, Nuno Bettencourt and Zakk Wylde have admired his playing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at de fleste av folka som "disser" Tekrø i denne tråden ikke levde på 80 tallet.. Tekrø var innovativ..

Tror ikke man trenger å ha levd 80 tallet for å sette pris på musikken. Mye jeg hører på er fra 80 tallet og er fremdeles noe av det beste som er laget.

Alle gitarister må da klare å se at Tekrø er en fantastisk gitarist ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke man trenger å ha levd 80 tallet for å sette pris på musikken. Mye jeg hører på er fra 80 tallet og er fremdeles noe av det beste som er laget.

Alle gitarister må da klare å se at Tekrø er en fantastisk gitarist ? :)

Tekrø har ett problem. Og det er at han er fra norge. Og nordmenn klarer ikke å sette pris på nordmenn. Den idiotiske janteloven står altfor sterkt i samfunnet vårt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke man trenger å ha levd 80 tallet for å sette pris på musikken. Mye jeg hører på er fra 80 tallet og er fremdeles noe av det beste som er laget.

Alle gitarister må da klare å se at Tekrø er en fantastisk gitarist ? :)

Joda, men ofte er det vanskelig å forstå hvorfor det ene eller det andre er så bra 20 eller 30 år senere, fordi man ikke forstår at man lytter til opphavet for mye som kom senere.

Det er enkelt ting man bare ikke kan diskutere - F.eks at Ramones (sammen med et knippe andre band) ER Amerikansk punk.. derfor kan man ikke snakke om hvorvidt Ramones er "Bra" eller ikke.

På samme måte ER Malmsteen "Neoclassicheavyduden" over alle, men det betyr ikke at man skal sammenligne hans lille univers med alt mulig annet. BB King hadde ikke imponert meg stort om han hadde lært teknikken sin av Malmsteen tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har du helt rett i. Blir igrunnen helt feil å sammeligne noe som er fra helt forskjellige tiår, sjanger osv. Men det blir gjort hele tiden uansett. Jeg liker bedre å høre på musikken å heller å høre på den for det den er og ikke sammeligne med masse annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukather: Å sammenligne Tekrø og Sunde blir vel litt "eple vs. banan" -aktig???

Stemmer det. Men tror fortsatt Sunde er nærmere ''toppen'' innenfor sin sjanger, bluegrass eller hva det er, enn Tekrø (rock og heavy metal).

Da vil jeg heller trekke fram Sunde som en nasjonalhelt... Uansett, de er hyggelige karer begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at dette er 20 år gammel musikk. Det er ikke moderne. Hadde det vært det, hadde det vært umoderne for 20 år siden, og ingen hadde hørt om TNT nord for Levanger eller sør for Heimdal.

I tillegg til de mer kommerse sporene, hør for eksempel på soloen på "Wisdom" fra "Intuition". Ikke akkurat plankekjøring. Da tenker jeg i første rekke på tonevalg.

Jeg er så fri at jeg legger den ut her et par dager. Liker du det, så kjøpe en plate..

http://dl-client.getdropbox.com/u/20817/wisdomsolo.mp3

Det var jævli smakfult!

Ganske fusion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, så har jeg innsett at Tekrø er en kjempebra gitarist, og dere har klart å åpne mine ører for hans spillestil.

Og for meg, blir det at han er norsk bare som et stort pluss, kan du si. Norge trenger flere store gitarister.

Castorfiber, "Wisdom" var veldig smakfullt spilt, jeg fikk nesten lyst til å lære den sjøl ;)

Som Tyrant sier trenger du heller selvfølgelig ikke å ha levd på 80tallet for å forstå musikk fra den tiden, faktisk må jeg si at mye av favorittmusikken min faktisk er fra den tida.

Når det gjelder mine tidligere utsagn i denne tråden må man jo huske at jeg ikke hadde fått helt med meg denne Tekrø-greia, og at det var derfor jeg henvendte meg hit "in the first place". Det var ikke ment som noe rått angrep eller krigserklæring, heller en åpning for diskusjon.

Ang. det jeg sa om hillbillymusikk: det er akkurat det "Atlantis" lyder som... Sorry, guys :P

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må da gjerne få mene det du vil. Det å bedømme Tekrø'n som gitarist ut fra Atlantis er litt feil, og da er det greit å fortelle om det. :)

Jeg mener da hva jeg vil, jeg. Og nå har jeg funnet ut at Tekrø faktisk er en bra gitarist. Etter å ha gjort noen mer inngående studier på Youtube har jeg funnet ut jeg har sansen for stilen hans.

Ikke at det endrer mitt syn på TNTs musikk...

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.