Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ronni Le Tekrø?


Sortulv

Anbefalte innlegg

Vi nordmenn elsker å skryte nasjonalheltene våre opp i skyene, og dette er i høyeste grad tilfelle med Tekrø.

Etter min mening er han en habil gitarist, men jeg synes ikke han utmerker seg verken teknisk eller melodisk sammenlignet med andre 80-tallsgitarister.

Helt enig.

Det hører du sjøl hvis du sjekker ut riktige skiver.Tekrø er jo kjent for høyrehåndsteknikken sin,akkurat som malmsteen er kjent for sweeping,van halen for tapping osv...

Høyrehånda til Tekrø er ikke mye spesiell.

Yngwie derimot, er nok kjent mer for Alternate picking enn for sweeping, men er dønn rein på begge. I motsetning til Tekrø.

Endret av Kjutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jommen sa jeg smør.

Det kan jo være fordi du ikke har hørt dem live. Men siden du tydeligvis vet av bedre, håper jeg du kan hoste opp noen navn. Skulle likt å høre det.

Like mye som vi liker å hausse opp kjente personer, er det en minst like utbredt sport å jante dem ned i søla, gjerne fordi det er mer eller mindre "trendy" å mislike vedkommende...

Mannen har levd av å spille gitar hele sitt voksne liv. Det er det relativt få som klarer. Kanskje han er såpass god at han klarer seg?

Det at alle ikke liker spillingen hans får nå så være. Tviler på at det finnes en eneste musiker som alle liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være fordi du ikke har hørt dem live. Men siden du tydeligvis vet av bedre, håper jeg du kan hoste opp noen navn. Skulle likt å høre det.

Jeg liker ikke tributeband, så jeg vet ikke :D Men det jeg har hørt av studioting er shait.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har levd av å spille gitar hele sitt voksne liv. Det er det relativt få som klarer. Kanskje han er såpass god at han klarer seg?

Det handler vel ikke så mye om dyktighet, men heller om andre ting. Jeg kan ramse opp mange middelmådige gitarister som tjener godt med penger, og mange sykt dyktige folk som må ha ekstrajobber for å klare seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe- du har litt 80- tallsmetal å høre på, skjønner jeg. Noen få eksempler.

Skal du høre på noe av det beste med TNT, så sjekk ut Tell No Tales. Et greit startsted.

Ellers bør du høre på Vagabond. Og så selvsagt på verdens beste Thin Lizzy coverband, Bad Habitz!

Jeg må si at dette var ganske forskjellig fra det jeg hørte med dem på Atlantis-plata, men jeg har aldri vært noen fan av reinspikka mjukis glam/sleaze/pop metal.

Jeg tar i hvertfall tilbake at Ronni er en dårlig gitarist, for spillinga hans var bra nok, den ;)

Han har likevel ikke havnet på min liste over beste gitarister, dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er spesielt med høyrehåndsteknikken hans?

PS: jeg får dessverre ikke hørt på TNT nå, da det faktisk er andre folk hjemme i huset her, og jeg vil ikke de skal tro jeg har begynt å lytte til hillbilly-musikk :ninja:

Hodetelefonene mine er borte...

Hillbilly-musikk? Du er vel ikke tilfeldigvis meget usikker som bryr deg om hva andre syns om din musikksmak? :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hillbilly-musikk? Du er vel ikke tilfeldigvis meget usikker som bryr deg om hva andre syns om din musikksmak? :ninja:

Nei, du, ikke i det hele tatt. :blink:

Bryr meg ikke noe om hva folk syns om MIN musikksmak, og som sagt inngår ikke bløt, sing-along, radiovennlig glam-metal i min musikksmak.

Når det gjelder Ronni Le Tekrø, må jeg likevel si at spillestilen hans var mye bedre enn det jeg før hadde fått inntrykk av. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det til jul en gang av besteforeldrene mine, og har ikke hatt lyst til å bruke penger på å kjøpe flere plater med dem, da veit du. Men jeg kan jo sjekke opp myspace sida deres...

Hørt om Spotify ?

Sjekk ut Knights Of The New Thunder - beste plata, før glam faktoren steg betydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.