Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

H eller B?


Boffen

H eller B?  

104 stemmer

  1. 1. Hva bruker du?

    • H
      33
    • B
      71


Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

definitivt B. men er mange som er gniene på det. Husker en kar i en butikk i Oslo som nekta å inntonere gitaren min i Drop A#, han mente det ikke fantes, det var Drop B, ifølge mannen bak kassen.. Forstå seg den som kan ^^

enig med han. ingenting som heter A#. Selvom jeg noen gang bruker det når jeg spiller 6 streng på øverste bånd.

Men det heter b (bare liten b :) ) eller Bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med han. ingenting som heter A#. Selvom jeg noen gang bruker det når jeg spiller 6 streng på øverste bånd.

Men det heter b (bare liten b :) ) eller Bb

Selvfølgelig er det noe som heter A#, selv om det er samme tone som Bb. Man kan også komme ut for f.eks. B#, som er enharmonisk (samme tone) med C, men p.g.a kontekst kan det altså være riktig å bruke et navn som kan virke rart. Dette spiller selvfølgelig ingen rolle hvis man ikke er teorinazist, men det betyr ikke at det ikke er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare komme inn med en faktaopplysning nok en gang- mesteparten av Europa bruker H. Det er ikke noe særnorsk fenomen. Slik sett er det omtrent like logisk å irritere seg over dette som å være sur for at vi ikke bruker gallons og inches.

... eller yards, miles, og barrells.

Jeg bruker B og Bb (altså, bi flætt) når jeg snakker med engelsktalende/internasjonale musikere/gitarister.

Men jeg er egentlig ganske fleksibel av meg, det spørs hva vedkommende foretrekker.

Egentlig så er det lettere å skille mellom B (Bb) og H (H), da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.