Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny billig gitar


mr_pj

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har tenkt å kjøpe meg en ekstra gitar (min 5. gitar) og hadde god erfaring med en epiphone les paul før i tiden da jeg opptredte mye med den (god tuningstabilitet).

Hvordan er denne gitaren? https://www.gitarbutikken.com/index.php?sho...visprodukt=1116 eller ibanez gitarene

https://www.gitarbutikken.com/index.php?var...=1&expand=1

Jeg er spesielt opptatt av at gitaren holder tuninga lenge og har grei lyd til bruk av innspilling av demolåter (lager selv på pc'en til privat bruk). Intonasjonen er jo noe man kan fikse litt selv så det er vel ikke så farlig...

Evt. andre billige gitarer dere kan anbefale til under 5000 kr?

Ser etter gitarer uten tremolo, ettersom jeg har dårlig erfaring av billige-tremolo løsninger (floyd rose kopier o.l.)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en Tele.. en ny/brukt mex eller USA modell eller den nye Baja mex modellen. Har du en Tele og en LP har du to gitarer som lydmessig dekker det meste av Fender/Gibbo land. En annen idé er jo å kikke på en halvakustisk epi f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo også ta en titt på Reverend-gitarene hos Vintagegitar. Det ligger også en Reverend på finn.no: finn.no - reverend, men da snakker vi P90-pickups, og du er kanskje ute etter humbuckere.

Ellers er det som tidligere nevnt en del helt OK bruktgitarer i denne prisklassen. Folk selger gjerne fordi de skal ha seg en dyrere gitar, eller fordi de ikke spiller så mye. Det er fullt mulig å gjøre noen gode kupp ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

musikkweb er ok, ja.

Fordelen med bruktmarkedet her på forumet er at folk er veldig ærlige i beskrivelsen av utstyret. I tillegg vil jeg anta at gitarene her som regel er rimelig greit justert, ettersom de som henger rundt på dette forumet er over gjennomsnittet interesserte i gitarer.

Endret av fuzz-mullah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibson Explorer!

Neida, haha. Men hva med en Agile Les Paul-modell? Får gode kritikker overalt, og mesteparten av de jeg har kommet over på div. fora (mylespaul.com, ultimate guitar, harmony central osv) foretrekker de over Epiphone Les Paul. Selv GAS'er jeg helt ekstremt etter en silverburst LP, og Agile sine silverburster virker veldig greie for prisen.

De koster fra 200-400$ nye fra www.rondomusic.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.