Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rett sound


yelf1

Anbefalte innlegg

Jeg synest ikke rådet om at "amatører bør kjøre litt delay" er noe spesielt bra.

Jeg sa det som en motivasjonsfaktor. Jeg husker når jeg begynte, alt hørtes så tørt og fælt ut, da finga rett og slett mangla dynamikken.

Å skru på litt delay gjør det hele litt mer anvendelig, og mer behagelig både for meg selv og andre.

Mente på ingen måte at en skal på død og liv kjøre elv-tone hele veien.

Endret av Kjutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Roland Cube er en flott forsterker, men vær obs på at så fort du skrur lyden over halvveis blir lyden ille. Skarp, hard, skjærer i ørene osv. Men du trenger sannsynligvis ikke å ha lyden høyere enn 1/10 uansett, det er ihvertfall det jeg pleier :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hugsar at eg og brukte delay i starten for å få alt til å høyrast litt finare ut. Går greitt i starten, men gitarist/vokalisten i bandet mitt brukar tonnevis av reverb på alt, og det høyrest ikkje spesielt fint ut. :P Chuggachugga-metall med katedral-delay....

Man skal i hvert fall være klar over at mye klang og delay blir veldig grøt i P.A sammen med resten av bandet. (untatt på rolige soloer o.l. selvsagt.)

I en live- situasjon er det en fordel at lyden er så tørr som mulig i tillegg til at gitarens frekvensområde er slik at den ikke "kolliderer" for mye med f.eks. bass. (mye mellomtone er et stikkord.)

Det blir ofte slik at man må finne et kompromiss med den lyden man ønsker å spille med, og det som høres best ut i P.A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det som en motivasjonsfaktor. Jeg husker når jeg begynte, alt hørtes så tørt og fælt ut, da finga rett og slett mangla dynamikken.

Å skru på litt delay gjør det hele litt mer anvendelig, og mer behagelig både for meg selv og andre.

Mente på ingen måte at en skal på død og liv kjøre elv-tone hele veien.

Du fanga opp meninga med det, det er akkurat det at det høres TØRT ut uansett hva jeg prøver på haha..

menmen. blir vel bedre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.