Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Progressive Nation Tour: Dream Theater, Opeth...


Tyrant

Anbefalte innlegg

Synes det er synd Dream Theater ikke spilte noe fra verken Octavarium eller Images and Words. Men de spilte jo "In the name of god", så det kompanserte!

De tre første bandene var ikke helt min greie asså. Synes lyden på Opeth var skikkelig dårlig. DT hadde jo fantastisk lyd. Fett show hadde de og, men animasjoner og lys, helt konge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel, blanda. Var jo umulig å høre hva han sang, umulig å høre hva de spilte på gitaren. Verdens beste progmetallband? I think not!

Ta å lytt gjennom hele katalogen deres fra begynnelse til slutt, du. ;) Mye fantastiske låter og partier der!

Hva er etter din mening bedre? Innenfor progmetallgreia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unexpect var spennende, synes jeg. Bigelf var ikke så knall. DT var helt rått. Nesten uvirkelig. Lysshowet var av en annen verden, har aldri sett noe lignende. Noen som vet hva slagst type moving head-lyskastere som ble brukt? kunne jo gjøre alt, fra alle farger og da mener jeg alle, via patterns til strobe-effekter og pinspot. Helt rått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unexpect var spennende, synes jeg. Bigelf var ikke så knall. DT var helt rått. Nesten uvirkelig. Lysshowet var av en annen verden, har aldri sett noe lignende. Noen som vet hva slagst type moving head-lyskastere som ble brukt? kunne jo gjøre alt, fra alle farger og da mener jeg alle, via patterns til strobe-effekter og pinspot. Helt rått!

Hvor sto du? Synes jeg så noen som ligna på deg. Og er helt enig i at DT var helt fantastisk i går.

I think not... :P

Neivel. Synd for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tar ikke feil. Unexpect var akkurat det. De klarte- med "dette bandet får den dårligste lyden, og omtrent null lys" å lage noe spennende, om enn uferdig. Likte at de hadde øvd inn litt teatralske og overdrevne fakter i sceneshowet, passet glimrende for meg som satt hlyt oppe. Stilig, uvant og litt avantagarde lydbilde.

Bigelf var statisk, og med en gitarist som skuffet. Vemmelig "brownsaggesound", og pentawankaramasoloer fra klisjehelvete. For å være ærlig, jeg forsøker å respektere alle som stiller opp og blottlegger seg med en gitarsolo, men maken til småslapp OD250lyd, og i tillegg åttendelsfomling på pentatonskalaen på en så stor scene med så mange tilhørere har jeg vel aldri vært vitne til før. Jeg dro dessverre på smilebåndet, og det var ikke fordi jeg synes det var morsomt.

Når det er sagt, det er fint at man har forskjellig smak, og jeg storkoste meg i helhet. Litt trist for BigElf at man ikke hører godlyden av en skikkelig Leslie via PA, man må være i nærheten av kabinettet for å ha glede av det. Det frambrakte gamle minner å se sceneslavene forsøke å bakse B3-en ned fra flightcasebunnen og ned på scena. Har bært for mye på de greiene der. En L100 veier 117 kilo, og vi øvde i en kjeller med vindeltrappadgang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada unexpect leverte en ok konsert med minimal ytelse fra publikum og teknikere, men det ble alt for sært for min smak.

Bigelf hadde en del 60 og 70'tallselementer jeg elsket! Og musikk er mer en gitarsoloer :D

Hva synes du om Opeth og Dream Theater da?

Dette er band jeg har et svært godt forhold til i utgangspunktet, så jeg er nok veldig partisk i denne sammenhengen.

Endret av kristoffereide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.