Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvorfor øver dere?


kristoffereide

Anbefalte innlegg

Jeg spiller gitar hver dag, men er veldig sjeldent jeg "øver" og terper teknikk. Fra tid til annen setter jeg meg ned med GuitarPro og terper en sang/solo eller to, men ellers blir det å hoppe rundt på rommet mitt og leke gitargud :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nei u trenger ikke så mye teknikk hvis du skal spille Punk, men hvis du ska treffe andre sjangere som glam rock eller progressive rock da, så trenger du å øve, fordi det er ikke noe som sker eter 2 dager!

Jeg øver for å utvikle meg selv, har spillt bass&Gitar i 2 år då og syns at jeg trenger å øve mer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge jeg ikke gjør lekser,er med venner,spiser,sover eller lignende spiller jeg hele tiden!

kutter gjerne ut et par timer søvn for et par timer spilling :P

ups,leste feil i topic navnet!

øver for fun egentlig,har stor lust på band og bli verdensberømt,men forstår det er ganske lite sannsynlig :P

Endret av KAARVAAG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei u trenger ikke så mye teknikk hvis du skal spille Punk, men hvis du ska treffe andre sjangere som glam rock eller progressive rock da, så trenger du å øve, fordi det er ikke noe som sker eter 2 dager!

Jeg øver for å utvikle meg selv, har spillt bass&Gitar i 2 år då og syns at jeg trenger å øve mer!!!

Det spørs ganske mye, ta en titt på Propagandhi for eksempel og si etterpå at man absolutt ikke trenger teknikk, rytmesans eller å spille i det hele tatt.

EDIT:

Slik for eksempel:

Endret av Haarball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jeg øver fordi jeg syns det er gøy å spille! Alltid kult å lære noe nytt,men det viktiste tror jeg er å ha det gøy. Har mange kamerater som hater å spille gitar, men begynte å spille fordi jentene liker det. Tror de holdt på i noen måneder før elgitarene ble lagt på hylla...

Endret av Erikh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har endelig tatt sammen gitarspillinga mi igjen. Har hatt en pause på ca 3 måneder hvor det har vært svært lite spilling. Russetida satt sine spor for gitarspillinga :ninja: men nå har jeg kommet tilbake! og har kommet tilbake til det punktet jeg var på, så jeg har vokst med tanke på øving. Før var det ikke så mye fokus på øving, men glede. Nå i disse dager så øver jeg med glede.

forskjellige teknikker som alternative, sweeping osv.. Styrke. Fornøyd ja! Samtidig som jeg driver med mye teori. Ettersom jeg har 1 1/2 time på buss, så leser jeg i Musikklære-boka mi :)

Endret av tomsti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg øver fordi jeg elsker musikk. Jeg øver fordi jeg kan uttrykke meg selv gjennom musikk og jeg kan bare la alt fare når jeg står på rommet mitt og harver alt remmer og strenger holder. Jeg øver for å forhåpentligvis en dag kunen stå på en scene, og å vise det jeg elsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg øver fordi jeg ønsker å spille låter jeg liker. Den følelsen jeg får av å kunne spille en låt selv og i tillegg synge den samtidig gir meg ufattelig mye glede.

Mitt første ultimate mål er å spille + synge Jokke og CC Cowboys-låter for venner og meg selv. Sound of Silence er en låt jeg jobber med på si ved siden av øvingen. (Ja, jeg er nybegynner. :-) )

Og hva A. Tell sa. :-)

Endret av Borgelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tja... Øver da for å bli bedre. Har ikke noe mer enn helt grunnleggende kunnskap innen musikkteori, noe jeg kanskje burde gjort noe med. Men har nå bare spilt et års tid, og siden universitetet tar sin porsjon av livet mitt, og jeg i tillegg er et sosialt dyr blir det mindre tid til øving enn jeg skulle likt.

Satser etterhvert på at jeg får med kompisene mine på å spille sammen, så blir det kanskje litt mer praksis ut av det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.