Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Roland Cube 60


PetterB

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg anbefaler deg heller å bruke ca. den samme summen på en Vox Valvetronix VT30. Tro meg, den lille rørdelen gjør underverker med varmen og fylden i lyden. Masse flere presets enn Cube har den også. Og tro meg, den spiller mer enn høyt nok!

Jeg har sammenlignet begge selv og Cube forsterkerne hørtes digitale og flate ut i forhold til Valvetronix VT30 (og VT15, VT50, osv).

Endret av Borge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sound1 eller Marios Musikk som jeg sier, er en fantastisk bra butikk. Svært god service og gode priser. I tillegg kan de ALT om det de selger og kan gi deg svar på alle mulige spørsmål. Jeg bor rundt en time unna Marios Musikk og pleier å dra innom der å plage de med alle mulige rare problemstillinger.

Jeg har ingenting annet enn varme ord om Sound1. Det er der jeg handler ALT mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg heller å bruke ca. den samme summen på en Vox Valvetronix VT30. Tro meg, den lille rørdelen gjør underverker med varmen og fylden i lyden. Masse flere presets enn Cube har den også. Og tro meg, den spiller mer enn høyt nok!

Jeg har sammenlignet begge selv og Cube forsterkerne hørtes digitale og flate ut i forhold til Valvetronix VT30 (og VT15, VT50, osv).

Hva er egentlig forskjellen mellom Vox vt 15 og vt 30? (utenom de 15 ekstra wattene i vt 30)

Endret av Fender-Strat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt; det er forskjell pÃ¥ VT15 og VT30, og AC15 og AC30. :)

VT-serien er en modelerringsfortserker i samme klasse som Cube, mens AC-serien er fullrørsforsterkere i prisklassen 5000 og oppover. AC30 koster vel ti lapper, mens AC15 er litt mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig forskjellen mellom Vox vt 15 og vt 30? (utenom de 15 ekstra wattene i ac 30)

VT30 har 15 mer watt som du sier, og om jeg ikke husker feil er det flere effekter på VT30... Og separat Reverb funksjon, noe jeg ikke tror VT15 har... Ellers er de vel ganske like.

AC30 derimot er noe helt annet! Men nå skal det sies at AC30 presetet til VT30 er utrolig likt originalen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Cube låter ganske bra, jeg.

Men kanskje greit å prøve litt først, til nød høre på youtubeklipp før du bestemmer deg for å kjøpe, så du ikke havner i samme fella som meg... :D

Cube låter bra om man skal spille metal og bare metal. Cube er forferdelig til rock/blues osv sammenlignet med f.eks. Valvetronix serien til Vox...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cube låter bra om man skal spille metal og bare metal. Cube er forferdelig til rock/blues osv sammenlignet med f.eks. Valvetronix serien til Vox...

Synes den låter dritt til metal og jeg. Foretrekker Valvetronix hvis jeg MÅ bruke noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette Valvetronix VT30? Link: http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=107

altså den mange av dere anbefaler? :P

Nei, det der er AD30VT. Det er forgjengeren til VT30... VT30 er betydelig bedre enn AD30VT på alle områder, og har dobbelt så mange presets.

Jeg kjøpte min VT30 i butikk hos Riff. Fant ikke VT30 i nettbutikken dems, men det er nok bare å ringe rundt å høre. Jeg vet at for eksempel Gjøvik Musikk har VT30 på lager og sender, selv om du ikke finner den i nettbutikken. Sound1.no har også VT30 på lager - Link

Et par videoer her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.