Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Roland Cube 60


PetterB

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det skal være sagt at jeg ikke har prøvd den nye VT30 som dere snakker om...

Men det ble snakket om AD30VT, som jeg har, og den er fæl!

Så Cube 60 som trådstarter nevner, versus AD30VT..... jaja, prøv selv! :P

Jeg er ingen transistor mann, whatsoever, men før jeg kom i gitarpuberteten ble det jo mye transistor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo der var nettopp det. Har hørt at Randall RG passer bra til metal. Åssen er Vox VT serien på metal?

AD30VT (forgjengeren til VT30) er kjent for å være dårlig på metal, men veldig bra på rock. VT30 er kjempebra til begge deler, og overgår lett Cube serien på alt.

Søk litt rundt på internasjonale forum og sider, så finner du fort ut hva folk liker mest. Vox er dessverre ganske små i Norge, i forhold til Roland og sin Cube - og dermed så blir Cube dessverre anbefalt alt for mye her av intetvitende sjeler som mener selv at det de har kjøpt er det beste, uten å ha prøvd alternativene...

Endret av Borge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt har jeg allerede en Cube 15X, så jeg kommer nok ikke til å kjøpe en Cube til. Selvom Cube 60 er mye bedre en 15. Men kan jo hende trådstarter er interressert. For meg står det mellom Randall RG eller Vox VT30. Men Borge, føler du at Vox VT30 leverer bra på Metal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt har jeg allerede en Cube 15X, så jeg kommer nok ikke til å kjøpe en Cube til. Selvom Cube 60 er mye bedre en 15. Men kan jo hende trådstarter er interressert. For meg står det mellom Randall RG eller Vox VT30. Men Borge, føler du at Vox VT30 leverer bra på Metal?

Jeg synes VT30 er kjempebra på metal og clean, en perfekt allround forsterker synes jeg... Den har mye mer fylde og varme i lyden i forhold til en Cube, og er dermed også veldig mye bedre til vintage/rock/blues o.l. Svakheten til AD-serien til Vox var at de ikke var noe særlig på metal, men dette er sterkt forbedret i VT-serien.

Søk gjerne litt på google om det, les tester, se i ultimate-guitar.com forumet osv osv...

Opplevelsen min av Valvetronix forsterkere er at de er lyder og oppleves mye mindre digital i forhold til f.eks. Cube. De har en mye varmere og fyldigere tone enn det Cube presterer. Samt masse presets å velge mellom, og man kan lagre 8 egne presets også...

Endret av Borge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.