Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Roland Cube 60


PetterB

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

AD30VT'n min låter dritbra. Er sÃ¥ mye pre-sets og tweaker pÃ¥ den at du finner nok en lyd du trenger uansett hva du spiller.

Bra amp.

Ettersom jeg leste nedover, trodde jeg at det var AD30VT det var snakk om... har ikke prøvd den nye....

Jeg trodde jeg hadde en bra forsterker i AD30VT.... Fy så feil det går an å ta, for et utrent øre...

Jeg har ennå den gamle, har hatt den i noen år nå.... Søppel av en amp... Da synes jeg CUBE er mye, MYE bedre.

AD30'n låter ikke bra, men nå er det jo en billig transistor amp, med et 12ax7 rør, som skal gjøre "underverker"...

Men ikke stol blindt på folk her inne, deriblant meg ;)

Prøv begge å se hva du liker best....

Aller helst, kjøp en brukt røramp.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hallo.

Å synes at Cube låter bedre sier ikke akkurat at du har et "trent" øre nå. Spilt gitar og testa amper nok til å vite hva jeg synes er "bra" eller ikke.

Hvis du ikke klarte å skru bra lyd av den så er du rimelig talentløs ass. I den prisklassen den ligger er det en topp amp.

Hvis trådstarter bare skal sitte på rommet og klimpre, er jo røramp bortkastede penger så det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hallo.

Å synes at Cube låter bedre sier ikke akkurat at du har et "trent" øre nå. Spilt gitar og testa amper nok til å vite hva jeg synes er "bra" eller ikke.

Hvis du ikke klarte å skru bra lyd av den så er du rimelig talentløs ass. I den prisklassen den ligger er det en topp amp.

Hvis trådstarter bare skal sitte på rommet og klimpre, er jo røramp bortkastede penger så det holder.

Det kan du få mene.... Men jeg sier til trådstarter; Gå for Cube, UTEN TVIL, jeg har dette vox-søppelet, og vet hva jeg snakker om.

Til soveromsbruk så hadde jeg kanskje gått for en fender G-Dec eller hva de heter...

Men helt klart, Cube før Vox.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hallo.

Å synes at Cube låter bedre sier ikke akkurat at du har et "trent" øre nå. Spilt gitar og testa amper nok til å vite hva jeg synes er "bra" eller ikke.

Hvis du ikke klarte å skru bra lyd av den så er du rimelig talentløs ass. I den prisklassen den ligger er det en topp amp.

Hvis trådstarter bare skal sitte på rommet og klimpre, er jo røramp bortkastede penger så det holder.

Jeg hadde en Cube30 og finner kun et ord som kan beskrive det lydmessige med den: MØKK!

Røramp bortkastede penger? Nuvel.... Du får faktisk en Fender Super Champ XD for under kr 3500,- ny i butikk. Det er en liten 15w røramp med digitale effekter. Heller det enn å kaste penger ut av vinduet.....som det faktisk er å kjøpe Cube.

Uten rør, ingen lyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du få mene.... Men jeg sier til trådstarter; Gå for Cube, UTEN TVIL, jeg har dette vox-søppelet, og vet hva jeg snakker om.

Til soveromsbruk så hadde jeg kanskje gått for en fender G-Dec eller hva de heter...

Men helt klart, Cube før Vox.... :-)

Du må være en av veldig få som faktisk anbefaler Cube framfor en Valvetronix forsterker.

Det er også litt unikt at du faktisk anbefaler en Cube forsterker framfor en forsterker du ikke selv har prøvd. Vi snakker ikke om AD30VT her, men VT30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer også å kjøpe en VT30/VT50, har foreløbig en Cube 15X som jeg føler blir litt livløs. Vurderer en Randall RG75G3 eller Vox VT30. Hvilken tror dere er best? Spiller mest Metal(Metallica, Megadeth, Pantera osv.) og litt Hard Rock. Skal mest brukes til soverommet, men kan hende at den blir bukt til spille med band eller no. Hvilken anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du få mene.... Men jeg sier til trådstarter; Gå for Cube, UTEN TVIL, jeg har dette vox-søppelet, og vet hva jeg snakker om.

Til soveromsbruk så hadde jeg kanskje gått for en fender G-Dec eller hva de heter...

Men helt klart, Cube før Vox.... :-)

Du vet jo ikke hva du snakker om. Cube låter helt forferdelig i forhold til Vox.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en Cube30 og finner kun et ord som kan beskrive det lydmessige med den: MØKK!

Røramp bortkastede penger? Nuvel.... Du får faktisk en Fender Super Champ XD for under kr 3500,- ny i butikk. Det er en liten 15w røramp med digitale effekter. Heller det enn å kaste penger ut av vinduet.....som det faktisk er å kjøpe Cube.

Uten rør, ingen lyd!

Ja, den 15" til Fender låter sikkert hel fantastisk siden det er rør i den.

Hadde du quota hele greia så hadde det sett litt annerledes ut. Poenget jeg prøvde å lage var at røramp hvis man sitter på soverommet og skal spille er rimelig ubrukelig.

Jeg er i hvert fall av den oppfatning at en god transistor(Vox i denne sammenhengen) låter bedre enn en røramp på lavt volum. Man må guffe på litt for å få godlyden ut av den.

Du trenger ikke det til samme grad med en transistor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ROland Cube var den mest populære forsterkeren her på forumet.. Ser folk anbefaler dem hele tiden.

EDIT: Etter å ha sett de to videoene av Vox Vt, virker det som en kjempeforsterker for penga. Skulle gjerne hatt en slik øvingsamp

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ROland Cube var den mest populære forsterkeren her på forumet.. Ser folk anbefaler dem hele tiden.

EDIT: Etter å ha sett de to videoene av Vox Vt, virker det som en kjempeforsterker for penga. Skulle gjerne hatt en slik øvingsamp

Jeg ble også anbefalt Cube, men endte opp med VT15 fordi selgeren var plagsomt flink. Angrer definitivt ikke. Det var litt uvant i starten, å ha 22 forskjellige amp-muligheter istedenfor bare clean og distortion, men når jeg ble kjent med innstillingene ble jeg litt forelska. Ser for meg at jeg kan ha den veldig lenge, selv etter at jeg evt har kjøpt en knallfet røramp, rett og slett fordi man kan leke så mye rundt med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Vox.

Blir nok fornøyd

Har hatt Cube 60. Den funka til sitt bruk og var ok. Men micro cube er bedre i mine ører.

Har blandt annet en Vox AD100VT nå og den har nydelig lyd. Cube er best på metall, mens Vox er bedre på alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer også å kjøpe en VT30/VT50, har foreløbig en Cube 15X som jeg føler blir litt livløs. Vurderer en Randall RG75G3 eller Vox VT30. Hvilken tror dere er best? Spiller mest Metal(Metallica, Megadeth, Pantera osv.) og litt Hard Rock. Skal mest brukes til soverommet, men kan hende at den blir bukt til spille med band eller no. Hvilken anbefaler dere?

Ingen som har noen meninger om hva som er best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.