Web Analytics
Jump to content

Gibson les paul Standard, gibson les paul standard faded?

Stiankarlsen
 Share

Recommended Posts

• Replies 40
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

spørsmålet er vel om du vil angre på at du ikke la mer penger i finsihen etterhvert. når man først skal gjøre en slik investering så ville jeg vurdert å spart en mnd til og heller kjøpt den du virkelig vil ha.

Eh, vel. Jeg ville virkelig ha Fadeden fordi jeg likte best finishen på den. Men jeg er forsåvidt enig i at når man bruker så mye penger kjøper man det man aller helst vil ha. Dvs. ikke la deg bli presset av purister til å betale 4-5 tusen kroner mer for at den skal se mer "standard" ut. Verditapet er vel den eneste store forskjellen mellom en vanlig og en faded.

Edited by M55ikael

en annen forskjell å ta i betraktning er at leo lider av en stygg misoppfatning om at han har peiling.

fra spøk til ekorngønner, du må sørge for å få prøvd gitaren du eventuelt ender opp med å kjøpe. selv om det i utgangspunktet bare er lakken det er forskjell på mellom de to modellene, vil hver individuelle gitar være forskjellig. marginalt, ja, men dog

Faded = penest!

Kunne aldri funnet meg i å være flau over Ã¥ stÃ¥ pÃ¥ scenen med en sÃ¥nn.

Finnes utallige gitarer jeg hadde vært flau over å bruke, men ikke en sånn!

Kvaliteten er kliss lik original Standard.

EDIT: Her har du min

http://i51.photobucket.com/albums/f385/f1n...l0r3/gibson.jpg

Edited by Aspmyra

Så det er ingen forskjell what-so-ever? Lurer på å kjøpe en faded. Men har en kamerat som er billakkerer og driver med air brushing, så lurte på å få han til å klarlakkere gitaren, er dette mulig?

Fint mulig, men om det blir like fint som på en ordinær Les Paul tror jeg ikke... hvis du prøver på den looken mener jeg.

Dersom han er dyktig til å airbrushe, så tenkt deg godt om å få ham til å gjøre noe stilig ut av det... Hadde jeg kjent en dyktig airbrusher, så hadde det vært synlig på ett par av mine gitarer...

Har prøvd ett par Faded, og de er skikkelig gode og mye gitar for pengene. Hadde det ikke vært for at jeg er definitivt mest keen på utseende på den ordinære, så hadde jeg helt klart spart meg de penga og kjøpt Faded i stedet den gangen jeg handlet min Les Paul...

Det er en del forståsegpåere som mener det er stor forskjell på lyden mellom en Les Paul Standard og Standard Faded... Det er nok litt sannhet i det også... men om det er nok til å avgjøre valget ditt må du nesten finne ut selv.

Ta deg fram til en lokal gitar-pusher, få ham til å finne fram begge alternativene og prøv... Kan være at du liker Faded'en bedre også???

Edited by Griffin

Fint mulig, men om det blir like fint som på en ordinær Les Paul tror jeg ikke... hvis du prøver på den looken mener jeg.

Dersom han er dyktig til å airbrushe, så tenkt deg godt om å få ham til å gjøre noe stilig ut av det... Hadde jeg kjent en dyktig airbrusher, så hadde det vært synlig på ett par av mine gitarer...

Har prøvd ett par Faded, og de er skikkelig gode og mye gitar for pengene. Hadde det ikke vært for at jeg er definitivt mest keen på utseende på den ordinære, så hadde jeg helt klart spart meg de penga og kjøpt Faded i stedet den gangen jeg handlet min Les Paul...

Det er en del forståsegpåere som mener det er stor forskjell på lyden mellom en Les Paul Standard og Standard Faded... Det er nok litt sannhet i det også... men om det er nok til å avgjøre valget ditt må du nesten finne ut selv.

Ta deg fram til en lokal gitar-pusher, få ham til å finne fram begge alternativene og prøv... Kan være at du liker Faded'en bedre også???

Leste noe om at faded versjonen er hul? Stemmer det? i do not like =(