Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson les paul Standard, gibson les paul standard faded?


Stiankarlsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eh, vel. Jeg ville virkelig ha Fadeden fordi jeg likte best finishen på den. Men jeg er forsåvidt enig i at når man bruker så mye penger kjøper man det man aller helst vil ha. Dvs. ikke la deg bli presset av purister til å betale 4-5 tusen kroner mer for at den skal se mer "standard" ut. Verditapet er vel den eneste store forskjellen mellom en vanlig og en faded.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en annen forskjell å ta i betraktning er at leo lider av en stygg misoppfatning om at han har peiling.

fra spøk til ekorngønner, du må sørge for å få prøvd gitaren du eventuelt ender opp med å kjøpe. selv om det i utgangspunktet bare er lakken det er forskjell på mellom de to modellene, vil hver individuelle gitar være forskjellig. marginalt, ja, men dog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faded = penest!

Kunne aldri funnet meg i å være flau over Ã¥ stÃ¥ pÃ¥ scenen med en sÃ¥nn.

Finnes utallige gitarer jeg hadde vært flau over å bruke, men ikke en sånn!

Kvaliteten er kliss lik original Standard.

EDIT: Her har du min

http://i51.photobucket.com/albums/f385/f1n...l0r3/gibson.jpg

Endret av Aspmyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ingen forskjell what-so-ever? Lurer på å kjøpe en faded. Men har en kamerat som er billakkerer og driver med air brushing, så lurte på å få han til å klarlakkere gitaren, er dette mulig?

Fint mulig, men om det blir like fint som på en ordinær Les Paul tror jeg ikke... hvis du prøver på den looken mener jeg.

Dersom han er dyktig til å airbrushe, så tenkt deg godt om å få ham til å gjøre noe stilig ut av det... Hadde jeg kjent en dyktig airbrusher, så hadde det vært synlig på ett par av mine gitarer...

Har prøvd ett par Faded, og de er skikkelig gode og mye gitar for pengene. Hadde det ikke vært for at jeg er definitivt mest keen på utseende på den ordinære, så hadde jeg helt klart spart meg de penga og kjøpt Faded i stedet den gangen jeg handlet min Les Paul...

Det er en del forståsegpåere som mener det er stor forskjell på lyden mellom en Les Paul Standard og Standard Faded... Det er nok litt sannhet i det også... men om det er nok til å avgjøre valget ditt må du nesten finne ut selv.

Ta deg fram til en lokal gitar-pusher, få ham til å finne fram begge alternativene og prøv... Kan være at du liker Faded'en bedre også???

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint mulig, men om det blir like fint som på en ordinær Les Paul tror jeg ikke... hvis du prøver på den looken mener jeg.

Dersom han er dyktig til å airbrushe, så tenkt deg godt om å få ham til å gjøre noe stilig ut av det... Hadde jeg kjent en dyktig airbrusher, så hadde det vært synlig på ett par av mine gitarer...

Har prøvd ett par Faded, og de er skikkelig gode og mye gitar for pengene. Hadde det ikke vært for at jeg er definitivt mest keen på utseende på den ordinære, så hadde jeg helt klart spart meg de penga og kjøpt Faded i stedet den gangen jeg handlet min Les Paul...

Det er en del forståsegpåere som mener det er stor forskjell på lyden mellom en Les Paul Standard og Standard Faded... Det er nok litt sannhet i det også... men om det er nok til å avgjøre valget ditt må du nesten finne ut selv.

Ta deg fram til en lokal gitar-pusher, få ham til å finne fram begge alternativene og prøv... Kan være at du liker Faded'en bedre også???

Leste noe om at faded versjonen er hul? Stemmer det? i do not like =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.