Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Har bestilt gitar til kirken - er denne grei? (Ibanez RG-370DX)


HoJ

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har jeg prøvd denne gitaren en del dager, og jeg kan ikke se at denne bærer preg av fort ustemt osv. Men at den etter mitt syn fungerer meget bra, og er mye gitar for prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du jo aldeles rett i.

Når det er sagt, så har jeg i mange år hatt ansvaret for musikkutstyr som mange bruker. På bakgrunn av de erfaringene syntes jeg det var på plass å nevne at det kanskje ikke var en ideell løsning. Det er nemlig ikke grenser for ha kreative "Peter Smart- eksperter" klarer å skru til i løpet av ti minutter hvis de får sjansen..

Ut over det er det da ikke noe feil med systemet. Men mange har problemer, det er bare å søke opp postene her på forumet, det, så finner du ut at det er mange som skrur og skrur og skur. Det kan jo ha noe med det å gjøre at de ikke hvorfor de skrur, de bare gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en glimrende gitar det HoJ, hvis de som bruker den holder seg til finstemmerene, og at den får så mye vedlikehold at de som bruker den til hverdags får løst stemmebehovene sine med det. Ikke noe problem. Men slipp løs 10 stykker med unbraconøkler og skrujern på den, så har du en gitar ingen klarer å stemme på fem minutter før den skal brukes.

En person må ha ansvaret for vedlikehold og strengeskift, og innkjøp av strenger. Bytter man strengetykkelse eller type, trenger gitaren en justering. Det er ikke gitarens feil, systemet er sånn. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert blitt nevnt, og beklager å måtte si det, men å kjøpe en gitar til fellesbruk som har "floyd" og dermed må være i samme stemming hele tiden er på grensen til idioti.

Hva om noen skal spille i Eb eller drop D? Er riktignok til en kirke, men det er da vitterlig ikke bare djeveldyrkende sjangre som bruker alternative stemminger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis folk har ett så stort problem med å spille i E så kan de vel ta med sin egen gitar?

Jeg tviler på at så veldig mange folk som kanskje skal plukke opp gitaren for første gang i forbindelse med noe i en kirke har behov for å spille i drop D. Det vanlige er jo at man begynner å spille i E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.