Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Har bestilt gitar til kirken - er denne grei? (Ibanez RG-370DX)


HoJ

Anbefalte innlegg

Tror ikke det er så veldig lurt kjøp. Har en selv, men har ikke spilt på den på 2 år på grunn av hele stemmesystemet. Holdt seg meget fint i stemmingen men var et hælvete å skifte strenger. har enda ikke helt klart å få fikset den etter jeg skiftet strenger. har til og med levert den inn på musikkbutikk for å få den fikset, men de var ikke akkurat noen eksperter på floyd rose så de klarte ikke å få fikset det heller. sikkert akkurat min gitar som var litt tullete, men jeg tror jeg ville holdt meg langt unna en slik gitar til slikt bruk. For prisen syntes jeg heller ikke lyden var noe særlig å skryte av. Jeg syntes man kan få en del bedre gitar for pengene.

Var vel ikke akkurat det du ville høre men...

Endret av Micro Cut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

P.O.D. Kristen metal/rock. Finnes mange slike band der ute :P

Selv er jeg mer fan av gitarer uten tremolo nettopp pga stemming og justering osv..

+ lettere å stemme ned til drop D uten Ã¥ mÃ¥tte justere sÃ¥ mye.

Men nå skal jeg innrømme at jeg ikke har tatt meg tid for å bli kjent med slike system. Virker bare stress.

Når du har erfaring med stemming, så kommer det sikkert til å gå bra da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fysj å fy denna ustemte møkkfjøla der sku du ældri dri på deg!

Har lest en del på nettet og det sies at den er meget god når en først forstår systemet - og stemmer den korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge en passer på at de som måtte finne på å skifte strenger på den faktisk setter på strenger av tilsvarende tykkelse som de strengene gitaren ble levert med så holder gitaren i lange baner. Det er jo et tilbakevendene problem det, ihvertfall noe jeg erfarer gang på gang. 'Institusjoner' kjøper inn instrumenter, gode instrumenter, men som ender opp med å føles som noe kjøpt på Smart Club grunnet elendig vedlikehold.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge en passer på at de som måtte finne på å skifte strenger på den faktisk setter på strenger av tilsvarende tykkelse som de strengene gitaren ble levert med så holder gitaren i lange baner. Det er jo et tilbakevendene problem det, ihvertfall noe jeg erfarer gang på gang. 'Institusjoner' kjøper inn instrumenter, gode instrumenter, men som ender opp med å føles som noe kjøpt på Smart Club grunnet elendig vedlikehold.

Må det kjøpes samme tykkelse på strengene som den ble levert med?

Trodde bare en ikke skulle mikse og trikse i samme settet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det kjøpes samme tykkelse på strengene som den ble levert med?

Trodde bare en ikke skulle mikse og trikse i samme settet?

Det han legger i att du bør kjøpe samme streng tykkelser, også gjerne samme merke,

er fordi att om du setter på tykkere eller tynnere strenger, så må du begynne å justere på tremoloen på nytt.

DETTE derimot kan være et skikkelig slit av og til.

Så råder til å kjøre samme stemming og strenge-tykkelse på gitaren. (Viss du vil gjøre det enklest mulig selvfølgelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helt klart anbefalle deg å holde deg til samme merke og tykkelse. For strengeprodusentene har litt forskjellig tension på strengene. Jeg satt på 0.09 Everly strenger istedetfor 0.09 D'addario. De 0.09 strengene dro mer i tremmen enn 0.10 D'addario. Så jeg gikk bare og kjøpte nye strenger med en gang.

Men vil anbefalle deg å sette deg skikkelig inn i hvordan en floyd virker. Det som er problemet i forhold til både fast bro og f.eks piano. Er at du stemmer en streng. Så når du stemmer streng nr to vil streng nr en bli ustemt. Dette kan gjøre det litt vanskelig for de andre som skal spille på gitaren hvis de ikke har erfaring med det.

Siden mange skal bruke den vil jeg egentlig anbefalle deg å kjøpe en tremol-no og sette på. Da låser du floyden og får en gitar som holder veldig bra på stemmingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.