Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Har bestilt gitar til kirken - er denne grei? (Ibanez RG-370DX)


HoJ

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sikkert en god deal, men jeg vet ikke om det er så lurt å ha en fellesgitar med flytende tremolo.

Lydmessig funker den sikkert bra, men hadde sikkert vært lettere med en hardtail ellerno!

Edit: så at den hadde edge 3 tremolo. HAr fått en del pepper...

Endret av F.V.Zappa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hva slags pepper?

Jeg vet at den må vedlikeholdes - så det skal jeg stå ansvarlig for.

vedlikeholdet er sikkert ikke værre enn andre gitarer, men den skal visst bli kjapt ustemt, bare være dårlige generelt. Ikke det at jeg har prøvd!

Kan bli en jævel å restrenge, osv, og om noen ryker en streng blir hele greia ustemt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt, og det ser ut som flere mener at den ikke er så lett å stemme, men når den først har satt seg - så sitter den.

Ja, ja.. 6 strenger er tross alt 260 strenger mindre en det jeg stemmer i jobben min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt, og det ser ut som flere mener at den ikke er så lett å stemme, men når den først har satt seg - så sitter den.

Ja, ja.. 6 strenger er tross alt 260 strenger mindre en det jeg stemmer i jobben min.

pianostemmer?

ok, det er jo det samme med alle flytende tremoloer, bare at denne etter sigende skal være bajs etterpå og. men har ikke prøvd den, så nå får noen andre komme med skikkelige svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja pianostemmer.

Jeg får den i løpet av uken som kommer, så får jeg teste den litt og komme med noen tanker ang. den.

Uansett, hvis det blir får dårlig så kan vi jo selge den igjen, vi betalte ikke mer en 3000,- for den - så det burde det vel være mulig å få tilbake igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrekt justert skal ikke tremoloen by på noen problemer. Er viktig at det blir satt pÃ¥ samme type strenger hver gang det skiftes. Samme tykkelse, og aller helst samme merke. Ikke den enkleste tremoloen Ã¥ ha i et "flerbruks samfunn", men om du forstÃ¥r hvordan den fungerer, og kan justeres, sÃ¥ er det ikke noe stort problem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.