Web Analytics
Jump to content

Har bestilt gitar til kirken - er denne grei? (Ibanez RG-370DX)

HoJ
 Share

Recommended Posts

• Replies 48
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

sikkert en god deal, men jeg vet ikke om det er så lurt å ha en fellesgitar med flytende tremolo.

Lydmessig funker den sikkert bra, men hadde sikkert vært lettere med en hardtail ellerno!

Edit: så at den hadde edge 3 tremolo. HAr fått en del pepper...

Edited by F.V.Zappa

Ok, hva slags pepper?

Jeg vet at den må vedlikeholdes - så det skal jeg stå ansvarlig for.

vedlikeholdet er sikkert ikke værre enn andre gitarer, men den skal visst bli kjapt ustemt, bare være dårlige generelt. Ikke det at jeg har prøvd!

Kan bli en jævel å restrenge, osv, og om noen ryker en streng blir hele greia ustemt....

Dette er impotøren av Ibanez, som kun selger gitarer til butikker (til innkjøpspris), trodde ikke han hadde så mye å tape på det..

Vi får se - gjort er gjort.

Har lest litt, og det ser ut som flere mener at den ikke er så lett å stemme, men når den først har satt seg - så sitter den.

Ja, ja.. 6 strenger er tross alt 260 strenger mindre en det jeg stemmer i jobben min.

Har lest litt, og det ser ut som flere mener at den ikke er så lett å stemme, men når den først har satt seg - så sitter den.

Ja, ja.. 6 strenger er tross alt 260 strenger mindre en det jeg stemmer i jobben min.

pianostemmer?

ok, det er jo det samme med alle flytende tremoloer, bare at denne etter sigende skal være bajs etterpå og. men har ikke prøvd den, så nå får noen andre komme med skikkelige svar!

Ja pianostemmer.

Jeg får den i løpet av uken som kommer, så får jeg teste den litt og komme med noen tanker ang. den.

Uansett, hvis det blir får dårlig så kan vi jo selge den igjen, vi betalte ikke mer en 3000,- for den - så det burde det vel være mulig å få tilbake igjen.

Korrekt justert skal ikke tremoloen by på noen problemer. Er viktig at det blir satt pÃ¥ samme type strenger hver gang det skiftes. Samme tykkelse, og aller helst samme merke. Ikke den enkleste tremoloen Ã¥ ha i et "flerbruks samfunn", men om du forstÃ¥r hvordan den fungerer, og kan justeres, sÃ¥ er det ikke noe stort problem. :)