Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Har bestilt gitar til kirken - er denne grei? (Ibanez RG-370DX)


HoJ

Anbefalte innlegg

Vi er to som har ansvar for denne gitaren, jeg som har har spilt i 15 år er den minst profesjonelle av oss, den andre som har ansvar jobber med musikk daglig, og har god peil på det han gjør.

De ungdommene som skal bruke gitaren er under kontroll av han, og ellers hvis det er noen som skal bruke den, skal kontakte meg før den blir brukt, slik at vi kan ha full kontroll over systemet - og stemming.

Mulig dette var et dårlig valg av gitar, men nå er den kjøpt, og blitt brukt fire ganger alt siden torsdag, og vi har ikke hatt noe som helst problemer med den ennå.

Når det gjelder å stemme ned gitaren tviler jeg på at det kommer til å gjøres hos oss, enten så blir den brukt sammen med et akustisk piano, eller sammen med kirkeorgel, og ingen av de gidder vi å stemme ned bare for en liten opptreden, eller øvelse.

Endret av HoJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når det gjelder å stemme ned gitaren tviler jeg på at det kommer til å gjøres hos oss, enten så blir den brukt sammen med et akustisk piano, eller sammen med kirkeorgel, og ingen av de gidder vi å stemme ned bare for en liten opptreden, eller øvelse.

Det er jo ikke snakk om å stemme ned 4-dels toner og slikt, så det trenger ikke ha noe å si på piano/orgel. Men jeg tror også den gitaren vil holde seg i EADGHE-stemming, og det kan vel ikke være no problem å stemme ned drop D? Hadde en RG en gang, var ikke noe problem det, men fikk problemer etter strengeskift (og halsen ble skeiv på et tidspunkt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.