Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Foreldre og musikk


metalhead

Anbefalte innlegg

Mine foreldre har aldri kjøpt noen gitarer/amper/effekter/utstyr til meg i hele tatt.

men mor er veldig interrisert i musikk, og har sunget i band i årevis. så når de nå har lagt opp, så tok vi over øvingsrommet deres, og siden det er i låven vår(av alle ting!) så støtter pappa meg ved at vi ikke trenger å betale strøm til rommet..

De er der når vi spiller, og kjører jo utstyr, men stort mer er det vell ikke :) og det gjør meg ikke så mye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge foreldrene mine har stor musikkinteresse og drev mye med musikk når de var yngre.

Derfor har vi alltid hatt instrumenter og musikk i huset.

Hadde nok ikke hatt samme interesse for musikk om det ikke var for foreldrene mine.

Har fått en del musikkustyr til bursdag/jul/konfirmasjon og slikt, men de har ikke sponset meg noe utenom det.

Noe som jeg synes er helt greit.

De har alltid visst interesse for meg og musikken, og har vært med på mange konserter, kjørt bandet i flere timer for å spille konsert osv.

Pappa var med meg i flere timer i en musikbutikk da jeg skulle kjøpe ny gitar etter konfirmasjonen.

Så alt i alt så er jeg veldig fornøyd med foreldrene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig Ã¥ ha to musikkglade mennesker som foreldre. Moren min synger i kor og spilte mye fiolin da hun var yngre, og pappa er en ivrig eier av mange gode slagere pÃ¥ lp-er og beundrer klassisk musikk. Derfor har de alltid støttet meg mye og har alltid stilt opp. Rent økonomisk mÃ¥ jeg finansiere det meste selv, bortsett fra enkelte ting som jeg har fÃ¥tt i jul- og bursdagsgave.

Så på det området har jeg vært veldig heldig.

Til og med besteforeldrene mine er alltid nyskjerrige på hvordan det går med meg når det gjelder musikk!

Min søster derimot.... ikke lett å fyre opp forsterkeren når hun er hjemme for å si det mildt :ninja:

Endret av ChrSB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, veldig artig post :)

Jeg har alltid fått stor støtte fra foreldre, da spesielt min far som er musiker pÃ¥ hobbybasis selv, han kommer ofte ned nÃ¥r jeg spiller Ã¥ hører pÃ¥ og digger med, og viser stor interesse selv om han er litt mer jazz\blusete.

Finansieringen er litt annerledes, jeg har betalt for det meste utstyret selv, men hender at far tar med et sett med strenger eller noen plektere eller kanskje en jackkabel hvis han har vert innom sjappa.

Tho, var det litt annerledes når jeg var mindre, sånn rundt 12-13 år, da hadde jeg jo ingen jobb og da heller ingen økonomi, så til 12årsdagen min fikk jeg et trommesett, som jeg nå måtte selge for å få kjøpt meg en js1000:).

Det er jo først og fremst foreldrene mine som har gitt meg den musikalske evnen. Far spiller piano i et bluesband sammen med noen venner noen ganger i uken, og det var slik han introduserte meg til musikkverdenen, han tvinget ikke men prøvde å presse meg en del til å spille piano, selv om jeg ikke hadde noe som helst interesse for det. Men etter en stund, når jeg fikk dreisen på det så begynte jeg å lære meg litt noter å fikk godt gehør osv.

Så foreldrene mine har vel gitt meg den største "gaven" innen musikken, og det er vel den musikalske interessen\intelligensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme var det god respons når jeg begynte med kornett for 6 Ã¥r siden. Selv om pappa ikke var helt glad for at jeg ga opp karate'n etter en liten stund med musikk. Og nÃ¥r jeg begynte med gitar ogsÃ¥ sÃ¥ ble han mindre glad. Mamma og bestemor har alltid støttet meg med musikken, og pappa bare kritiserer det jeg gjør. Har rett og slett sluttet Ã¥ prate med han om musikk og gitar, da han bare kritiserer musikken min. Han har en vrang forestilling om at jeg burde gjøre det for penger, ikke fordi det er gøy... Men mamma støtter alltid opp og hjelper til med innkjøp av utstyr, selv om det har blitt mindre nÃ¥ nÃ¥r jeg jobber litt og fÃ¥r stipend :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble vel ikke interessert hva jeg dreiv med før jeg ble med i Griffin, og da ble jeg greit lei maset.

Men det var min far som fikk meg til å begynne å spille gitar. Ble fora med rock og jævelskap fra jeg var en liten gutteklump.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa var bassist... Introduserte meg som svært liten for santana, og etter det har det ballet på seg. Kjøpte live at the budokan da jeg var 7 eller 9, og da var jeg fortapt. Han ville veldig gjerne at jeg skulle spille et instrument. Men nå er'n dau.

Mamma mener det er et waste of money å kjøpe musikkutstyr. Men hun liker jo musikk...

har vel for det meste funnet ut av sånt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer fra en ganske musikalsk familie, men fremdeles støtter de ikke opp. Pappa som spilte trommer selv da han var 18 Ã¥r gammel, synes idag at Ã¥ være musiker ikke er en ordentlig jobb! NÃ¥r jeg da lærer meg Ã¥ spille fete riff's blir han overrasket og jeg ser det pÃ¥ han at han liker det, men stÃ¥r fremdeles pÃ¥ sitt... Han mener at Ã¥ være i en fast jobb som f.eks: lærer, vaktmester, bussjÃ¥før osv. er mye bedre enn Ã¥ faktisk leve livet som musiker. :angry:

Mamma, derimot, er aldri hjemme og når hun først er det, så har hun fremdeles ingenting å si.. Blir egentlig ganske trist av og alltid bli hakket på av pappa, og aldri få noe tilbakemelding om bra eller dårlige ting jeg gjør innenfor musikken!! :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa var bassist... Introduserte meg som svært liten for santana, og etter det har det ballet på seg. Kjøpte live at the budokan da jeg var 7 eller 9, og da var jeg fortapt. Han ville veldig gjerne at jeg skulle spille et instrument. Men nå er'n dau.

Mamma mener det er et waste of money å kjøpe musikkutstyr. Men hun liker jo musikk...

har vel for det meste funnet ut av sånt selv.

Waste of money? Kjenner meg egentlig litt igjen i situasjonen din, bortsett fra at fattern faktisk ikke har krepert. Mora di er vel egentlig i grunn fattern min, og fattern din er morra mi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waste of money? Kjenner meg egentlig litt igjen i situasjonen din, bortsett fra at fattern faktisk ikke har krepert. Mora di er vel egentlig i grunn fattern min, og fattern din er morra mi...

hehe;) Waste of money, ja. Spesielt brukt. Hun sammenlikner det med bilkjøp, og da er det jo forståelig... men det er jo ikke samme greia.

det er en annen sak.

At pappa ville at jeg skulle bli musiker er jo en inspirasjon i seg selv, spess siden han er dau. Da skal man jo "hedre" dem eller hva man skal si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mener at å være i en fast jobb som f.eks: lærer, vaktmester, bussjÃ¥før osv. er mye bedre enn Ã¥ faktisk leve livet som musiker. :angry:

Blir egentlig ganske trist av og alltid bli hakket på av pappa

SÃ¥nn er det hos meg og! :blink: er du min skjulte tvilling? :P

Endret av Curl-Head
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Hva har dine foreldre å si for din musikalske utvikling?/Hva har dine foreldre hatt å si for din musikalske utvikling?

Bestefaren min var jazzgitarist, men dette var noe jeg ikke fant ut før jeg hadde spillt et par år. Mamma var av den tro at oss ungene måtte få holde på med det vi ville. Vi fikk prøve hva enn det måtte være. For meg og min eldre bror endte det på musikk. Hun kjøpte min første gitar, en Kingsound strat med en 15W Peavey til 700kroner. Veldig bra startpakke:D Min bror fikk en Epiphone LP, som jeg overtok da han gikk over til de dyrere merkene. LP'en har jeg enda! Mamma betalte også medlemskap i div som gjorde at jeg hadde en plass å øve f.eks Rockeverksted, i tillegg til buss til og fra:D I tillegg har hun kjøpt diverse nips når hun har vært ute og reist, stemmeskruer, strenger osv. Et år fikk jeg en 2W Marshall microstack collectors edition med Marshalls signatur på, kjøpt i England på kurstur.

  • Var dine foreldre med på å skape din interesse for musikk?

Nei dette var det heller dårlig med... Men vi fikk aldri klager på musikken vi spillte. Det var en stund G'n R døgnet rundt i etagen under, men min bror spillte Metallica døgnet rundt i etagen over:D

Han gikk til jazz og jeg til prog btw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe;) Waste of money, ja. Spesielt brukt. Hun sammenlikner det med bilkjøp, og da er det jo forstÃ¥elig... men det er jo ikke samme greia.

det er en annen sak.

At pappa ville at jeg skulle bli musiker er jo en inspirasjon i seg selv, spess siden han er dau. Da skal man jo "hedre" dem eller hva man skal si.

Mora di er bestemt tror jeg, hehe:) Ja, siden fatter'n din ville det, er det jo en inspirasjon du bør følge, synes jeg!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble vel ikke interessert hva jeg dreiv med før jeg ble med i Griffin, og da ble jeg greit lei maset.

Men det var min far som fikk meg til å begynne å spille gitar. Ble fora med rock og jævelskap fra jeg var en liten gutteklump.

Griffin sier du? :blink:

Eksisterer det enda? Var jo tøfft som f....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.