Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er din drømme-amp?


Anbefalte innlegg

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hører hjemme under kategorien "effekter".

Dessuten er det vanskelig å skifte rør på den.

Bare tull!

Amp sa godt som noe, jeg har hatt en haug av hiend rortopper og preamper og hadde ikke bytta Axen i noen av dem

i dag uansett pris..

Bla Messhuggah, Cynic, Clawfinger, Pete Thorn fra bandet til Chris Cornell og Larry Mitchell bruker amp lydene i Axe FX og lovpriser dem.

Tro det eller ei, teknologien gar framover.

Vet vi har hatt denne D.I diskusjonen tidligere men Axe FX kan pa ingen mate sammenlignes med Line 6 POD osv.

Det blir som a sammenligne en CAA OD100 men en Marshall MG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull!

Amp sa godt som noe, jeg har hatt en haug av hiend rortopper og preamper og hadde ikke bytta Axen i noen av dem

i dag uansett pris..

Bla Messhuggah, Cynic, Clawfinger, Pete Thorn fra bandet til Chris Cornell og Larry Mitchell bruker amp lydene i Axe FX og lovpriser dem.

Tro det eller ei, teknologien gar framover.

Vet vi har hatt denne D.I diskusjonen tidligere men Axe FX kan pa ingen mate sammenlignes med Line 6 POD osv.

Det blir som a sammenligne en CAA OD100 men en Marshall MG!

Tviler ikke på at Axe FX er en veldig bra digital effektmaskin som også kan brukes som preamp.

Det kan også de fleste andre digitale effektbrett. Det er vel ingen som kaller en GT-8 for en forsterker av den grunn.

Røramper blir gjerne delt inn i hovedkategorier etter hva slags utgangsrør de har. EL34, KT66, EL84, 6L6 o.s.v.

Dine egne sammenlikninger sier jo det meste: Du sammenlikner en digital effektmaskin med en annen,

og en forsterker med en annen. At det finns veldig gode varianter og mindre gode varianter av begge kan jeg være helt enig i.

Er dataprogram med gode ampsimuleringer også forsterkere?

Det kan jo være akkurat de samme algoritmene som simulerer ampene der som de som sitter i Axe FX?

At Axe FX har de beste digitaliserte amplydene gjør den ikke noe mer til forsterker enn andre effekter eller program med

med mindre gode ampsimuleringer. At teknologien går framover gjør ikke at en digital effektmaskin plutselig blir en forsterker.

Det du kanskje kan ha rett i er at flere etter hvert vil velge å hente lyder fra ampsimuleringer enn fra amper,

men det får tiden vise. Det har nemlig vært spådd mange ganger tidligere også.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyttirakkern som den Egnatern så digg ut. Ikke så ille pris heller. Hvordan låter den på lavere watt?

Den er digg og prisen er utrolig i forhold til hva man får, jeg gav ca 6000 fra godlyd for toppen og 3500 for kabinettet. Den vrenger utrolig fort på lav watt. Det er en amp som spiller utrolig høyt, på øving med trommis på full guffe spiller jeg på 10W og 3 i volum. Sjekk ut videodemoene her: http://www.egnateramps.com/Video.html

Endret av metalpete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er digg og prisen er utrolig i forhold til hva man får, jeg gav ca 6000 fra godlyd for toppen og 3500 for kabinettet. Den vrenger utrolig fort pÃ¥ lav watt. Det er en amp som spiller utrolig høyt, pÃ¥ øving med trommis pÃ¥ full guffe spiller jeg pÃ¥ 10W og 3 i volum. Sjekk ut videodemoene her: http://www.egnateramps.com/Video.html

Sjekka videoene, den låt FETT! 30w comboene ser utrolig spennende ut, lurer på hvordan prisen blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender SR Blackface for clean, Plexi/JCM800 for crunch, 5150/SLO100 for high-gain hadde gjort seg. Har hverken råd, plass eller bruk for så mange forsterkere så da må man gjøre kompromis. Jeg endte opp med en H&K Triamp MKII som jeg er godt fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka videoene, den låt FETT! 30w comboene ser utrolig spennende ut, lurer pÃ¥ hvordan prisen blir :)

Jeg har allerede preordered 1x12 comboen fra godlyd, prisen er ca 10.000, 2x12 comboen tror jeg kom på rundt 12.000

Endret av metalpete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler ikke på at Axe FX er en veldig bra digital effektmaskin som også kan brukes som preamp.

Det kan også de fleste andre digitale effektbrett. Det er vel ingen som kaller en GT-8 for en forsterker av den grunn.

Røramper blir gjerne delt inn i hovedkategorier etter hva slags utgangsrør de har. EL34, KT66, EL84, 6L6 o.s.v.

Dine egne sammenlikninger sier jo det meste: Du sammenlikner en digital effektmaskin med en annen,

og en forsterker med en annen. At det finns veldig gode varianter og mindre gode varianter av begge kan jeg være helt enig i.

Er dataprogram med gode ampsimuleringer også forsterkere?

Det kan jo være akkurat de samme algoritmene som simulerer ampene der som de som sitter i Axe FX?

At Axe FX har de beste digitaliserte amplydene gjør den ikke noe mer til forsterker enn andre effekter eller program med

med mindre gode ampsimuleringer. At teknologien går framover gjør ikke at en digital effektmaskin plutselig blir en forsterker.

Det du kanskje kan ha rett i er at flere etter hvert vil velge å hente lyder fra ampsimuleringer enn fra amper,

men det får tiden vise. Det har nemlig vært spådd mange ganger tidligere også.

Det er ikke en digital effektmaskin som ogsa kan brukes som preamp, det ER en preamp!

Det at den er digital vil ikke si at den kun er en effektmaskin, finnes flere digitale preamper b.la Yamaha DG1000.

Jeg sa vel egentlig at Axe fx IKKE kan sammenlignes med pod o.l...

Hvorfor ma alt vaere tubes?

Jeg var hardcore tubeampentusiast, men med Axe FX faer jeg samme feelingen som a spille pa en hiend rortopp.

En Pod kan laete OK i et tett lydbilde, men den gir ingen ampfolelse a spille pa.

Axe FX er dynamisk og touchresponsive som en amp, derfor kaller jeg det en amp!

At fler og fler spiller sans-amp, no pun intended hehe har vel tiden allerede vist.

Mye er selvsagt logistikk relatert, at det er blitt dyrere og vanskeligere a reise med backline.

Men hovedgrunnen er at na finnes det losninger som er knallbra, Guthrie Govan turnerer jo kun med en laptop og gitar f,eks.

Et dataprogram er ikke hardware sa det vil jeg ikke kalle en forsterker nei.

En Axe FX har bla kretser pa inngangen som gjoer at det ikke kan sammenlignes med a plugge inn i et lydkort og bruke Guitar rig e.l

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.