Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er din drømme-amp?


Anbefalte innlegg

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Leo ja, han solgte den foer 7.0 oppdateringen, noe jeg tror han vil angre pa hvis han faer hore den na hehe!

Uansett, smak og behag, noen vil altid foretrekke amptopper, mindre a skru pa og forholde seg til kan jo vaere en fordel og.

For noen er det jo ogsa utenkelig a ikke sta foran et marshallstack og spille, mye ligger jo i kulhetsfaktoren og tradisjonalismen her og!

Selvsagt er Axen digitale utregninger, men som jeg skrev finnes det hardware der som gjoer at det ikke er det

samme som a plugge inn i et generisk lydkort og bruke et dataprogram.

Sa selv om utregningene i Axen kan plasseres andre steder er det mer der i tilegg!

Men nar det er sagt jobber Cliff med et Axe program til PC og jeg kommer nok til a skaffe meg det ogsa!

Sier bare at Axe fungerer for meg, og etter 2 ar med en tror jeg ganske sikkert jeg kan si jeg ikke kommer til a ga tilbake til konvensjonel amp igjen..Bortsett fra Mesa MK IV har jeg ikke engang hatt en amp sa lenge som 2 ar hehe

Låter den SÃ…Ã… mye bedre nÃ¥? Jeg tviler litt ^_^ Angrer ikke pÃ¥ at jeg solgte den egentlig. Var ikke noe for meg til slutt. Den var SUPERKUL de første dagene, men nÃ¥r det kom til livespilling o.l. sÃ¥ ble det bare sÃ¥ mye styr og innstillinger. Dessuten mÃ¥ jeg ha ekte knotter Ã¥ snurre pÃ¥...

Har en OD-100 Classic + nå, og den er den beste ampen jeg noen gang har prøvd. Låter helt latterlig bra. Så får vi se om jeg sier det samme om et år.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, jeg skal nok ha begge, alt for fornøyd med denne til Ã¥ kvitte meg med den, men skal aldri si aldri. Kansje comboen er enda bedre.

Fair enough ;) Siden prisen er så pen og ampen virkelig traff meg midt i hjerterota (uten at jeg har prøvd den riktignok), blir det nok en i løpet av sommeren... Dama har vunnet reisegavekort på 5k, så slipper å stresse med den biten nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en vintagefreak og en teknologifreak begynner å diskutere, blir de enige da?

Jeg synes det høres forferdelig ut som en preamp jeg, ergo en amp. Hvis ikke hadde han ikke hatt lyd, slik jeg definerer det. Og jeg har rett :)

Vintagefreaken har hatt sine perioder med digital knooting og styr, og syns slett ikke at det bare er dumt med digitale multieffekter.

Klart at Axe Fx kan brukes som preamp, men det kan de fleste slike multieffekter.

Hvis definisjonen på en preamp er at det kommer lyd ut av den, da har jeg jaggu mange preamper.

Boss SD-1 Preamp selges billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låter den SÃ…Ã… mye bedre nÃ¥? Jeg tviler litt ^_^ Angrer ikke pÃ¥ at jeg solgte den egentlig. Var ikke noe for meg til slutt. Den var SUPERKUL de første dagene, men nÃ¥r det kom til livespilling o.l. sÃ¥ ble det bare sÃ¥ mye styr og innstillinger. Dessuten mÃ¥ jeg ha ekte knotter Ã¥ snurre pÃ¥...

Har en OD-100 Classic + nå, og den er den beste ampen jeg noen gang har prøvd. Låter helt latterlig bra. Så får vi se om jeg sier det samme om et år.... :lol:

Hehe

Jepp jeg synnes det, na syntes jo jeg den lat bra tidligere og da, men man ma skru mye.

Sjekk reaksjonene pa HRI og Fractalforumet rundt 7.0.

Tilogmed noen som hadde solgt den og matte kjoepe den tilbake etter den updaten, det har vaert

en stor oppgradering i sluttrinn delen b.la

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel altfor mange forsterkere allerede. Drømmer om å få spilt mer gitar.

Holder på med en ny amp nå, 100W to kanals switching marshall greie, får se om det blir drømmeampen. Har allerede ideene klare for de neste to jeg vil lage så det tar vel aldri slutt. Hvis jeg hadde halvparten så mye tid som ideer til nye amper ville det vært en god begynnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe

Jepp jeg synnes det, na syntes jo jeg den lat bra tidligere og da, men man ma skru mye.

Sjekk reaksjonene pa HRI og Fractalforumet rundt 7.0.

Tilogmed noen som hadde solgt den og matte kjoepe den tilbake etter den updaten, det har vaert

en stor oppgradering i sluttrinn delen b.la

Hehe, fractalforumet er vel ikke akkurat det mest objektive. Mye fanboys ute å går der. Leste om noen som likte det på HRI også, Ed Degenaro driver jo å hyper den helt sinnsykt, selv om klippene er helt ok synes jeg. Men som sagt, den var til slutt ikke noe for meg. Forresten, skjønner dere greia med han Ed? Jeg synes ikke han spiller noe fett jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, fractalforumet er vel ikke akkurat det mest objektive. Mye fanboys ute å går der. Leste om noen som likte det på HRI også, Ed Degenaro driver jo å hyper den helt sinnsykt, selv om klippene er helt ok synes jeg. Men som sagt, den var til slutt ikke noe for meg. Forresten, skjønner dere greia med han Ed? Jeg synes ikke han spiller noe fett jeg...

Enig i det.

Når det gjelder DeGenaro så hørte jeg et klipp for lenge siden og syntes ikke det var noe spes, så jeg

har ikke hørt noe av han siden..

Ser han dukker opp stadig oftere i guitar Player for frettless spillinga si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.