Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er din drømme-amp?


Anbefalte innlegg

Enig i det.

Når det gjelder DeGenaro så hørte jeg et klipp for lenge siden og syntes ikke det var noe spes, så jeg

har ikke hørt noe av han siden..

Ser han dukker opp stadig oftere i guitar Player for frettless spillinga si.

Jeg synes han spiller slurvete og har dårlig timing, men alle på HRI bare ELSKER han... Jeg fatter det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis man putter en Axe FX i et Marshall forsterker-kabinett; blir det da en (flerfunksjonell) amp?

Dagens lille nøtt :ninja:

Hvis man kobler det i et Marshall kabinett har det mange bruksområder. Blandt annet støvsamler, bord, bokhylle, pynt, plassopptaker, salgsobjekter, og mye annet.

Hvis man derimot putter et sluttrinn i mellom, vil du få flere og bedre egenskaper. Den tar opp mer plass, du får mer penger for å selge det, og det samler mer støv. Du kan tilomed få lyd dersom du har en gitar... :lol:

Håper den var ment sånn!? :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det var ment hvordan? :ninja:

Mente vel egentlig at GunnarpåMo framstiller det som noe ganske annet enn en amp. Men nÃ¥r man kobler Axe'n til et sluttrinn, sÃ¥ har man jo en forsterker selv om det ikke nødvendigvis har "standard" innpakning.

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han spiller slurvete og har dårlig timing, men alle på HRI bare ELSKER han... Jeg fatter det ikke.

Alle? Javel som jeg sa er de helt føkka i huet.

Seriøst er det jo jævlig lett å fatt. To ting:

1) Internettforum er lite egnet til å gi noe som helst annet en positiv feedback.

2) "Alle" på HRI har møtt Ed og de fleste av oss slenger ikke dritt om kompiser på nettet.

Jeg er ikke på noen måte imponert over spillingen hans men jeg er imponert over eksponeringen og hva han får til. Har hørt mange som er flinkere til å spille men som ikke kommer noe sted for de får aldri ut fingern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det var ment hvordan? :ninja:

Mente vel egentlig at GunnarpåMo framstiller det som noe ganske annet enn en amp. Men nÃ¥r man kobler Axe'n til et sluttrinn, sÃ¥ har man jo en forsterker selv om det ikke nødvendigvis har "standard" innpakning.

Jeg framstiller det som akkurat det samme som Fractal gjør på sine egne sider.

At den også kan brukes som preamp er jeg selvfølgelig helt enig i. At den låter bra gjør jo ikke at den blir noe helt annet enn alle andre effekter som kan brukes som preamper.

Jeg spilte sammen med en gitarist som brukte en GT-6 som preamp på et Marshall 20/20 slutt-trinn i mange år.

Betyr det at GT-6 er en forsterker.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. folk bruker jo Axe'n som en preamp. Tror ikke noen kun bruker den som en effektprosessor? `+ at den ser definitivt ut som en preamp :P

GT-6 kan sikkert brukes som en preamp, men i mine øyne er det et multieffektbrett, siden den har brytere man kan tråkke på, den er beregnet som kun effekt-bruk, den ligger på gulvet osv.

Axe'n har jo bare alle sine effekter og duppeditter i et kabinett (ikke på samme måte som GT-6)

blæ. har lekser, har ikke tid til å utdype mine tanker, men for meg så er ihvertfall GT-6 effektboks, og Axe er preamp. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.