Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er din drømme-amp?


Anbefalte innlegg

Det er ikke en digital effektmaskin som ogsa kan brukes som preamp, det ER en preamp!

Det at den er digital vil ikke si at den kun er en effektmaskin, finnes flere digitale preamper b.la Yamaha DG1000.

Jeg sa vel egentlig at Axe fx IKKE kan sammenlignes med pod o.l...

Hvorfor ma alt vaere tubes?

Jeg var hardcore tubeampentusiast, men med Axe FX faer jeg samme feelingen som a spille pa en hiend rortopp.

En Pod kan laete OK i et tett lydbilde, men den gir ingen ampfolelse a spille pa.

Axe FX er dynamisk og touchresponsive som en amp, derfor kaller jeg det en amp!

At fler og fler spiller sans-amp, no pun intended hehe har vel tiden allerede vist.

Mye er selvsagt logistikk relatert, at det er blitt dyrere og vanskeligere a reise med backline.

Men hovedgrunnen er at na finnes det losninger som er knallbra, Guthrie Govan turnerer jo kun med en laptop og gitar f,eks.

Et dataprogram er ikke hardware sa det vil jeg ikke kalle en forsterker nei.

En Axe FX har bla kretser pa inngangen som gjoer at det ikke kan sammenlignes med a plugge inn i et lydkort og bruke Guitar rig e.l

Det er nok et dataprogram inne i Axe FX'en som lager de lydene du liker. Det programmet kan plasseres mange steder.

Så forresten at en annen her på forumet regnet Axe FX'en som en veldig god effektprossesor, og at ampsimuleringene

var et stort pluss i tillegg.

Det med rør var egentlig noe jeg skrev i innlegget du svarte på første gang, så det kom litt ut av sammenhengen i mitt svar.

En synth blir ikke et flygel, selv om den låter som det, og du velger å kalle synthen et flygel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min idielle amp hadde vært oppblåsbar og hadde den mest fantastiske varmeste smootheste cleanlyden som finnes. Dessverre er det ingen som er oppblåsbare, så jeg tenker en veldig god 1kanals fenderamp hadde vært tingen. Den skal også være pedalvenlig som bare rakkern.

Jeg liker ikke å bære på tunge ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min idielle amp hadde vært oppblåsbar og hadde den mest fantastiske varmeste smootheste cleanlyden som finnes. Dessverre er det ingen som er oppblåsbare, så jeg tenker en veldig god 1kanals fenderamp hadde vært tingen. Den skal også være pedalvenlig som bare rakkern.

Jeg liker ikke å bære på tunge ting.

Skift fra gitar til munnspill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok et dataprogram inne i Axe FX'en som lager de lydene du liker. Det programmet kan plasseres mange steder.

Så forresten at en annen her på forumet regnet Axe FX'en som en veldig god effektprossesor, og at ampsimuleringene

var et stort pluss i tillegg.

Det med rør var egentlig noe jeg skrev i innlegget du svarte på første gang, så det kom litt ut av sammenhengen i mitt svar.

En synth blir ikke et flygel, selv om den låter som det, og du velger å kalle synthen et flygel.

Leo ja, han solgte den foer 7.0 oppdateringen, noe jeg tror han vil angre pa hvis han faer hore den na hehe!

Uansett, smak og behag, noen vil altid foretrekke amptopper, mindre a skru pa og forholde seg til kan jo vaere en fordel og.

For noen er det jo ogsa utenkelig a ikke sta foran et marshallstack og spille, mye ligger jo i kulhetsfaktoren og tradisjonalismen her og!

Selvsagt er Axen digitale utregninger, men som jeg skrev finnes det hardware der som gjoer at det ikke er det

samme som a plugge inn i et generisk lydkort og bruke et dataprogram.

Sa selv om utregningene i Axen kan plasseres andre steder er det mer der i tilegg!

Men nar det er sagt jobber Cliff med et Axe program til PC og jeg kommer nok til a skaffe meg det ogsa!

Sier bare at Axe fungerer for meg, og etter 2 ar med en tror jeg ganske sikkert jeg kan si jeg ikke kommer til a ga tilbake til konvensjonel amp igjen..Bortsett fra Mesa MK IV har jeg ikke engang hatt en amp sa lenge som 2 ar hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo ja, han solgte den foer 7.0 oppdateringen, noe jeg tror han vil angre pa hvis han faer hore den na hehe!

Uansett, smak og behag, noen vil altid foretrekke amptopper, mindre a skru pa og forholde seg til kan jo vaere en fordel og.

For noen er det jo ogsa utenkelig a ikke sta foran et marshallstack og spille, mye ligger jo i kulhetsfaktoren og tradisjonalismen her og!

Selvsagt er Axen digitale utregninger, men som jeg skrev finnes det hardware der som gjoer at det ikke er det

samme som a plugge inn i et generisk lydkort og bruke et dataprogram.

Sa selv om utregningene i Axen kan plasseres andre steder er det mer der i tilegg!

Men nar det er sagt jobber Cliff med et Axe program til PC og jeg kommer nok til a skaffe meg det ogsa!

Sier bare at Axe fungerer for meg, og etter 2 ar med en tror jeg ganske sikkert jeg kan si jeg ikke kommer til a ga tilbake til konvensjonel amp igjen..Bortsett fra Mesa MK IV har jeg ikke engang hatt en amp sa lenge som 2 ar hehe

Jeg stiller meg ikke tvilende til at det er en meget bra digital gitaramp simulator og studio effekt prosessor

Det i kursiv er Fractals egen beskrivelse. De hevder ikke at det er en amp. Jeg påstår også at det ikke er det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller meg ikke tvilende til at det er en meget bra digital gitaramp simulator og studio effekt prosessor

Det i kursiv er Fractals egen beskrivelse. De hevder ikke at det er en amp. Jeg påstår også at det ikke er det

Whatever floats your boat!

For meg er det den beste ampen jeg har hatt selv om den bare *simulerer* andre amper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du er fornøyd med gitarlyden din. Det spiller ingen rolle for meg om du får det ved å

bruke en amp, eller om du bruker ampsimulering.

Det var vel 32 forskjellige ampsimuleringer i GT-6 også, og den gikk også fint å bruke som preamp.

Hørte aldri at det var noen som kalte det for en forsterker av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du er fornøyd med gitarlyden din. Det spiller ingen rolle for meg om du får det ved å

bruke en amp, eller om du bruker ampsimulering.

Det var vel 32 forskjellige ampsimuleringer i GT-6 også, og den gikk også fint å bruke som preamp.

Hørte aldri at det var noen som kalte det for en forsterker av den grunn.

GT6 gir ingen ampfeel a spille pa, sa det er ingen grunn til a kalle den en amp heller men det gjoer Axe FX.

Blir jo bare definisjons spoersmal dette og detr er jo ikke sa viktig heller.

Axe FX er en boks jeg plugger inn i og som gir meg gitarlyden min derfor er det min forsterker hehe.

Som Cliff sier ma man jo kalle det en simulator sa lenge den gjenskaper kjente amper, men det er ogsa flere

originale Fractal designede modes, kanaler eller hva man vil kalle det i den.

Hadde den kunne inneholdt disse hadde han ikke trengt a kalle det en simulator at all!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GT6 gir ingen ampfeel a spille pa, sa det er ingen grunn til a kalle den en amp heller men det gjoer Axe FX.

Blir jo bare definisjons spoersmal dette og detr er jo ikke sa viktig heller.

Axe FX er en boks jeg plugger inn i og som gir meg gitarlyden min derfor er det min forsterker hehe.

Som Cliff sier ma man jo kalle det en simulator sa lenge den gjenskaper kjente amper, men det er ogsa flere

originale Fractal designede modes, kanaler eller hva man vil kalle det i den.

Hadde den kunne inneholdt disse hadde han ikke trengt a kalle det en simulator at all!

For meg er den eneste forskjellen på en GT-6 og en Axe Fx, at den siste er veldig mye bedre.

Ellers er de helt like og inneholder ampsimuleringer og effekter.

Begge kan også tappes direkte eller brukes som preamp.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.