Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Les Paul/Drop B


olegs92

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Der tror jeg Zakk Wylde, Matt Heafy og hauger av andre er dypt uenige med deg. LP funker til alt! :D Men LP har 24.75"-skala [...]

Zakk (og Matt? Jeg trodde han spilte hovedsaklig på Deans) er sikkert kjempeuenige men de proverbiale haugene du snakker om tror jeg på først når jeg ser dem :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zakk (og Matt? Jeg trodde han spilte hovedsaklig på Deans) er sikkert kjempeuenige men de proverbiale haugene du snakker om tror jeg på først når jeg ser dem :ninja:

Matt spilte LP helt frem til forrige plata. Å nekte for at mange metallgitarister bruker LP er bare dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matt spilte LP helt frem til forrige plata. Å nekte for at mange metallgitarister bruker LP er bare dumt.

Jeg vet ikke hva han spilte når, jeg bare kikket på wikipedia hvor det er listet én LP og ni Deans.

Og jeg mener ikke metal generelt, og jeg nekter ikke for noe -- jeg snakker om uegnetheten for korte halser til dype stemminger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva han spilte når, jeg bare kikket på wikipedia hvor det er listet én LP og ni Deans.

Og jeg mener ikke metal generelt, og jeg nekter ikke for noe -- jeg snakker om uegnetheten for korte halser til dype stemminger.

Adam Jones bruker Les Paul, og stemmer tidvis ganske langt ned. Det samme gjelder Jack Owen og Rob Barrett fra Cannibal Corpse. Rob Arnold fra Chimaira har også en signaturgitar som har 24.75" mensur. Funker helt fint til dype stemminger, man må bare fyre opp litt tjukke strenger. Kjører selv en Flying V i C og drop A#.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13-60 eller noe slikt bør du nok ha på 24.75" skala, til drop B. Vit dog at gitaren din blir ubrukelig til noe annet enn sanger som er skrevet("skrevet") for den eksakte tuningen.

Herregud, er da ikke noe problem å spille låter i en annen stemming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, er da ikke noe problem å spille låter i en annen stemming.

Kan bli litt stramt å stemme opp til f.eks. standard med 0.13-strenger, da.

Forresten, er G-strengen "wounded"(av mangel på bedre ord), i et 0.13-sett? Altså surra sånn tråd rundt strengen som det er vanligvis bare på de 3 dypeste strengene? Dårlig til å formulere meg klokka ti på tre gitt, men skjønner?

Og HvitRavn: Matt Heafy brukte Les Paul Custom/hvit Supreme m/ EMG 81 & 89 frem til han fikk signatur-razorback av Dean.(I think) Det var vel rett etter at Trivium hadde spilt inn The Crusade.

Endret av Metalbrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bli litt stramt å stemme opp til f.eks. standard med 0.13-strenger, da.

Forresten, er G-strengen "wounded"(av mangel på bedre ord), i et 0.13-sett? Altså surra sånn tråd rundt strengen som det er vanligvis bare på de 3 dypeste strengene? Dårlig til å formulere meg klokka ti på tre gitt, men skjønner?

Og HvitRavn: Matt Heafy brukte Les Paul Custom/hvit Supreme m/ EMG 81 & 89 frem til han fikk signatur-razorback av Dean.(I think) Det var vel rett etter at Trivium hadde spilt inn The Crusade.

Metalbrain, jeg tror alexi mente at man kan spille en sang laget for drop D i drop B. Da vil jo det ikke bli likt, men vil jo høres "riktig" ut fordet.

This. Ser virkelig ikke problemet i å transponere. Sanger som er dropstemt kan spilles i drop B, sanger som er stemt "normalt" kan spilles i C#.

Ja, tredjestrengen er spunnet på 0.13-sett. Superdigg, synes jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.