Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Les Paul/Drop B


olegs92

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjøpt en Les Paul Studio. Musikkstilen jeg liker er Slipknot, Children of Bodom osv. Jeg vet at gitaren jeg har kjøpt ikke står i stil med musikken jeg vil spille. Men når jeg skal stemme gitaren ned til Slipknot sin tuning, altså Drop B, så blir strengene veldig løse og hengslete. Noen som har en ide om det går an å kjøpe tykkere strenger, eller om det ikke går an i det hele tatt?:)

Lars-Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg vet at gitaren jeg har kjøpt ikke står i stil med musikken jeg vil spille.

Der tror jeg Zakk Wylde, Matt Heafy og hauger av andre er dypt uenige med deg. LP funker til alt! :D

Men LP har 24.75"-skala, noe som fort kan gjøre strengene slappe når du stemmer så lavt ned hvis du ikke bruker noen som er veldig tjukke. Du kan jo prøve med 11-60 eller noe? Selv bruker jeg 11-52 på min LP, og jeg går ikke lavere enn drop C, da blir det veeldig slapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg spilte med drop-B for noen år siden så kjøpte jeg et 7-strengs sett, men brukt kun de 6 mørkeste strengene.

Da ble den lyseste 0.12 eller 0.13. Du bør i alle fall ikke ha noe tynnere enn det om du skal stemme så mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.