Web Analytics
Jump to content

Les Paul/Drop B

olegs92
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg har kjøpt en Les Paul Studio. Musikkstilen jeg liker er Slipknot, Children of Bodom osv. Jeg vet at gitaren jeg har kjøpt ikke står i stil med musikken jeg vil spille. Men når jeg skal stemme gitaren ned til Slipknot sin tuning, altså Drop B, så blir strengene veldig løse og hengslete. Noen som har en ide om det går an å kjøpe tykkere strenger, eller om det ikke går an i det hele tatt?:)

Lars-Olav

• Replies 39
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg vet at gitaren jeg har kjøpt ikke står i stil med musikken jeg vil spille.

Der tror jeg Zakk Wylde, Matt Heafy og hauger av andre er dypt uenige med deg. LP funker til alt! :D

Men LP har 24.75"-skala, noe som fort kan gjøre strengene slappe når du stemmer så lavt ned hvis du ikke bruker noen som er veldig tjukke. Du kan jo prøve med 11-60 eller noe? Selv bruker jeg 11-52 på min LP, og jeg går ikke lavere enn drop C, da blir det veeldig slapt.

Jeg bruker Dean Markey blue steel i størrelse 11-52. Funker veldig bra til drop C#, men funker også til drop C.

For drop B ville jeg gått for 1-2 tykelser mer minst.

Dean Markey lager litt slappere strenger da..

Edited by Troll

Når jeg spilte med drop-B for noen år siden så kjøpte jeg et 7-strengs sett, men brukt kun de 6 mørkeste strengene.

Da ble den lyseste 0.12 eller 0.13. Du bør i alle fall ikke ha noe tynnere enn det om du skal stemme så mørkt.